Amy Hennig jobbar på ett nytt Star Wars-spel med Lucasfilm

Robot
Amy Hennig jobbar på ett nytt Star Wars-spel med Lucasfilm

Och visst blir det action-äventyr.

#Amy-hennig, #Skydance, #Star-wars


Medlem
Medlem

Hon var med och gjorde Blood Omen: Legacy of Kain? Najs! Ett av mina favoritspel någonsin.

Medlem

Spännande!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Gnällkuk

Sjukt ändå vad mycket SW-spel det blir efter att EAs exklusivitet löper ut. Disney ångrar sig nog rätt hårt att de gav dem det kontraktet. Visst var det väl Amy och Project Ragdoll?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Med alla SW-spel på gång hoppas jag någon snart utannonserar ett peka/klicka-äventyr.

Medlem

Lite synd att det är en massa oprövade studios som behöver anställa massvis med folk som får dessa Star Wars-projekt, men det är väl spännande också om det är hungrigt folk som tycker de har en massa att bevisa. Kan bli bra, kan också bli mycket pannkaka. Men som redan sagts, det är så mycket skönare än hur det var under EA exklusiviteten. Bättre har det nog inte sett ut sen 2001-2005 eran. Tråkigt bara det inte är några nära releaser.

Medlem

Är det inte typ hennes tredje spel nu för Star Wars? Undrar om det lyckas den här gången.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Lite synd att det är en massa oprövade studios som behöver anställa massvis med folk som får dessa Star Wars-projekt,

På vilket sätt är det synd? Det är väl bara positivt att fler får ge sig på Star Wars. Ju fler studios desto större chans att vi konsumenter får något bra. Det är ju inte som att vi lider om någon släpper ett dåligt spel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent
Skrivet av Raid25:

Hon var med och gjorde Blood Omen: Legacy of Kain? Najs! Ett av mina favoritspel någonsin.

Alla pratar om Soul Reaver, men jag håller Blood Omen högre. Är i princip ett mörkare Zelda-spel, och riktigt bra är det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

På vilket sätt är det synd? Det är väl bara positivt att fler får ge sig på Star Wars. Ju fler studios desto större chans att vi konsumenter får något bra. Det är ju inte som att vi lider om någon släpper ett dåligt spel.

Det är inge fel alls att få bli glatt överraskad, men menar att man tvingas ju sätta förväntningar därefter, dvs, knappt ha några alls under de 2-3 åren de har inget de vågar visa upp. Med tex Respawn eller Massive Entertainment så vet man vad det finns för kompetens på plats, vad de kan leverera. Man kan våga hoppas på mer, även om etablerade studios inte heller lyckas jämt.

Jag klagar inte på att fler projekt är igång, inte på att fler får försöka, det har varit en stor stor brist på bredden av Star Wars-spel. Men att flertalet av de senaste utannonseringarna gällande Star Wars-spel har följt av att samma studio skriker efter folk, får mig att känna att här kommer det ta massa tid och de har inte visat att få färdigt sina projekt. Det ger också en risk att det blir nedlagda projekt.

1
Skriv svar