Elden Ring-patch ombalanserar och stabiliserar

Robot
Elden Ring-patch ombalanserar och stabiliserar
Medlem

Kärlek till STRvapen, Efsta kommer bli glad!

Även till incantations, något jag längtat efter


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ser ut att mina tre favoritinkantationer, honed bolt, lightning strike och black flame , alla får buffar!
Det förvånar mig, för de var redan riktigt starka tyckte jag...

Medlem

Finns det stöd för Ultrawide än?

Medlem

Rip Swarm of Flies?

Medlem

De borde ta bort alternativt nerfa Bloodhound fang. Alldeles för starkt vapen som en massa noobs använder för att kunna klara spelet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De borde ta bort alternativt nerfa Bloodhound fang. Alldeles för starkt vapen som en massa noobs använder för att kunna klara spelet.

Jag kan förstå om det var ett problem i PvP (vilket jag inte vet om det är), men varför stör det dig att folk använder det i PvE? Låt folk spela på de visen de känner för.

Inaktiv
Skrivet av Ronzem:

Finns det stöd för Ultrawide än?

Mest sannolikt nej och kommer förmodligen inte att komma, iaf från FS så håll inte andan.

Förövrigt skönt att jag nyss klara ER så jag slipper oroa mig för att min utrustning eller spells ska fuckas med

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag kan förstå om det var ett problem i PvP (vilket jag inte vet om det är), men varför stör det dig att folk använder det i PvE? Låt folk spela på de visen de känner för.

Han vill ju känna sig speciell förstår du väl, då kan ju inte massa "noobs" klara spelet. 🤣😁

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag kan förstå om det var ett problem i PvP (vilket jag inte vet om det är), men varför stör det dig att folk använder det i PvE? Låt folk spela på de visen de känner för.

Grejen är att spelet inte ska vara så lätt att vilken tomte som helst ska kunna klara det. Just Bloodhound Fang gör allt för enkelt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

NuZ
Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Rip Swarm of Flies?

Nae, bara blood build up. Så 2 svärmar istället för en. Hemorage är fortfarande sjukt OP då det drar % av hälsa


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Grejen är att spelet inte ska vara så lätt att vilken tomte som helst ska kunna klara det. Just Bloodhound Fang gör allt för enkelt.

Använd den inte då? vad spelar det för roll om andra människor gör det och (enligt dig) klarar av spelare lättare?
Denna typen av gatekeepande är det värsta jag vet med "Souls"-communityn.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Använd den inte då? vad spelar det för roll om andra människor gör det och (enligt dig) klarar av spelare lättare?
Denna typen av gatekeepande är det värsta jag vet med "Souls"-communityn.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nae, bara blood build up. Så 2 svärmar istället för en. Hemorage är fortfarande sjukt OP då det drar % av hälsa

Ah, då är jag med! Nice!

Medlem
Skrivet av duchovny:

Använd den inte då? vad spelar det för roll om andra människor gör det och (enligt dig) klarar av spelare lättare?
Denna typen av gatekeepande är det värsta jag vet med "Souls"-communityn.

Indeed


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av duchovny:

Använd den inte då? vad spelar det för roll om andra människor gör det och (enligt dig) klarar av spelare lättare?
Denna typen av gatekeepande är det värsta jag vet med "Souls"-communityn.

Det är bara de värsta och odrägliga fansen som är så. Uppsök lite mer normala fans så ser du att det är betydligt mindre gatekeeping och kverulans som pågår, med folk som faktiskt blir glada när ”noobs” hittat ett sätt att faktiskt avnjuta spelet.

Medlem

Gött att colossal weapons blir lite snabbare. Kör själv med Grafted Blade Greatsword och har haft problem i spelets senare skede - Farum Azula osv.

Medlem

Någon som hittat något i patchen som påverkar blood builds? Tycker listan var lite rörig.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De borde ta bort alternativt nerfa Bloodhound fang. Alldeles för starkt vapen som en massa noobs använder för att kunna klara spelet.

hur påverkar det dig hur andra väljer att spela? Ditt beteende är verkligen osmakligt. Elitism där du klankar ner på ,och ser ner på, andra enbart för dom spelar på ett sätt du bestämt inte är "värdigt"?

Snälla tänk om.

Medlem

Men på mitt PS4 står det att jag fick patch 1.06.
Och delar av internet verkar hålla med om att det är nyaste patchen.
Så underrubriken "Patch 1.04 är släppt" blir lite missvisande.
1.06 var mest lite buggfix och dylikt så inget spektakulärt.

Geeks Gaming
Skrivet av Kleptoman:

Grejen är att spelet inte ska vara så lätt att vilken tomte som helst ska kunna klara det. Just Bloodhound Fang gör allt för enkelt.

Låter lite som King-kong syndromet

Poängen är att med den mentaliteten så kommer ingen någonsin klara spelet på ”rätt” sätt (då ingen har rätt och alla har fel)

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Finns det stöd för Ultrawide än?

Du kanske redan gör det, men finns moddar för detta. Tyvärr förlorar man onlinefunktionen då man tvingas starta spelet i offlineläge, men det gör mig i alla fall absolut ingenting. Elden Ring är helt otroligt i 21:9.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De borde ta bort alternativt nerfa Bloodhound fang. Alldeles för starkt vapen som en massa noobs använder för att kunna klara spelet.

Använd en liten kniv som vapen själv om du tycker att spelet blir för lätt med andra vapen. Själv använder jag bloodfang svärdet levlat till max och jag tvekar inte för en sekund att använda summons när jag går in i en mist wall. Jag har klarat darksouls 1-3 samt Sekiro och jag tycker att allt som finns i spelet är fritt fram att använda sig av.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Grejen är att spelet inte ska vara så lätt att vilken tomte som helst ska kunna klara det. Just Bloodhound Fang gör allt för enkelt.

Kan du springa naken genom spelet och undvika skada som lvl1
Inte?
Dags att dra ut pinnen där bak.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Grejen är att spelet inte ska vara så lätt att vilken tomte som helst ska kunna klara det. Just Bloodhound Fang gör allt för enkelt.

...Okej? För att?
Jag förstår att det ska vara svårt, jag vill inte se en "Easy Mode setting" men jag har absolut inga problem med att det finns vissa vapen starkare än andra eller att Spirits är en grej (som agerar som "easy mode" nu). Känner du någon form av stolthet över att folk inte kan ta del av spelet på samma sätt som du vill?

Jag kan dock tillägga att jag förstår helt om du vill ha Bloodhound Fang nerfad för att du tycker den gör det för lätt för dig och att du älskar vapnet och känner att det tar bort utmaningen för dig personligen. Men att säga att den bör nerfas för att *andra* spelare får det för lätt med vapnet är skevt.

Medlem

Någon som fortfarande får några stutters eller fps drops?
Efter denna patch har jag inte märkt av något sådant öht på PC (något som hände rätt ofta i tidigare versioner). Nu verkar spelet vara helt låst till 60 fps och inga stutters för shader compilations vad jag har sett


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Någon som fortfarande får några stutters eller fps drops?
Efter denna patch har jag inte märkt av något sådant öht på PC (något som hände rätt ofta i tidigare versioner). Nu verkar spelet vara helt låst till 60 fps och inga stutters för shader compilations vad jag har sett

jag har inte provat senaste patchen men jag tyckte det blev väldigt mycket bättre sen förra patchen att jag knappt märkte av det. förutom några få gånger.
Låter ju bra om problemet är helt eliminerat nu. Även fast allt skit det fått stort sett berodde på hur det var innan första patchen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

jag har inte provat senaste patchen men jag tyckte det blev väldigt mycket bättre sen förra patchen att jag knappt märkte av det. förutom några få gånger.
Låter ju bra om problemet är helt eliminerat nu. Även fast allt skit det fått stort sett berodde på hur det var innan första patchen.

För min del märktes ingen skillnad med förra patch, men med denna 1.04-patch så blev det som ett helt annat spel!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Körde första rundan dual dagger bleed build, tills slutet då jag körde dual swords. Denna runda kör jag med stoora tunga 2handsvapen och hittils tycker jag det är så oerhört mycket lättare (pve), så förstår inte varför kolossala vapen buffas ytterligare. Men det är riktigt kul oavsätt tack fromsoft ni är bäst.

Medlem

ng+6 här och kör med dubbla Giants seal och Giantsflame Take Thee, växlar med dubbla Lusat (Ja, meteorite staff är bättre för detta, men har lite andra backup spells som gör Lusat bättre), och Meteorite of Astel. Ändrar min flaska mellan fire och magic buff. Finns inte en boss jag en är oroad över.
Easymode om något.


signatur

“All thinking people are atheists.”

12
Skriv svar