Diskutera - Hur tar du ut frustrationen vid spelande?

Medlem

Hytter med näven åt tv:n

Medlem

Kan svära ganska mycket. Men om det går riktigt dåligt så blir det ALT+F4 och göra något annat en stund.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Ordet perkele brukar jag få ur mig då och då.


signatur

🐖💨💩

Medlem

En vän berättade att han brukar slå sig själv i huvudet med handkontrollen när han blir frustrerad 😅


signatur

"There will be another time"

Medlem

Skrik, vrål och allmänt oväsen, mestadels mot det aktuella spelet i fråga, men om det finns någon i närheten som vågar kommentera min ilska så riktas den mot dom...
Och 30 sekunder senare när vreden mattats av så är det bara till att be om ursäkt. Inte hälsosamt alls.

Vrider även hårt i kontrollen så det knakar i plasten.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

När jag var yngre 12-18 så hade jag ett för jävligt humör när det gick dåligt i speciellt CS. Grannarna som satt ute och grilla kunde höra när man satt och spela för att säga det milt, könsorden hagla frekvent tills mamma ”tog en i örat” på det. Numera så blir det mest suckande och stönande, speciellt när man spelar Elden Ring.

phi
Medlem

Bränner bilar och kastar sten på poliser.

För tidigt?

Medlem

Låter frustrationen byggas upp till den grad att ett avslut på spelandet krävs, innan kostsamma olyckor inträffar.

Medlem

Jag svär och skriker åt de andra spelarna för de är helt jävla kassa varför kan folk inte bara avinstallera så jag kan spela själv typ

Medlem

Haha jag har lite tempramente och är alldeles för tävlingsinriktad för mitt eget bästa.. det har blivit bättre med åren, men det kan fortfarande bubbla upp i multiplayer. Singleplayer väcker i princip aldrig sådana känslor. Men i multiplayer kan frustrationen och vreden ibland bli lite pinsam.

Som värst var det när MOBA var som mest på tapeten, fick ofta lämna voicechat för att inte skälla ut mina vänner eller medspelare. Spelar jag RTS blir jag mest irriterad på mig själv, har som sagt lätt att bli tävlingsinriktad så kan bli så arg på mig själv när jag intellektuellt och erfarenhetsmässigt vet vad som krävs för att vinna men att jag inte fixar microt som krävs. Då kan det hända att jag ragequitar och när det är som värst, avinstallerar med löften om att aldrig spela skiten igen. (Vilket jag aldrig håller såklart).

Jag har aldrig slagit sönder något eller så dock, alltid något antar jag ^^

Medlem

Könsord och diverse andra olämpligheter men aldrig skrik eller slag i bord.
En cigg och en balja lera så är det bara påt igen.

Medlem

Ett drag i skinnpåsen så är man lugn sen.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Stänger av och gör något annat.

Medlem
Skrivet av justabit:

Stänger av och gör något annat.

Översättning: Ragequit (Alt+F4) och uninstall

Medlem

Är 35 år men när jag spelar CS blir jag mentalt som 15 igen. Beter mig illa och slår med musen och svär som en idiot.

Spelar jag något singelplayer och det går dåligt så blir det en alt + f4 tills man lugnat sig igen. Händer dock extremt sällan med SP spel.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

skäller ut de fulaste orden jag kan komma på som "attans!" eller "nedrans järnspikar också!!"

Medlem

Det har blivit bra mycket bättre genom åren kan jag säga....Förr slog jag sönder både tangentbord och mus men det som gick allra mest var nog headset...Undrar hur många headset man slagit sönder efter wipes i WOW. Senaste saken jag i ren frustration gjorde sönder var nog en PS3-kontroll på en förfest där vi lirade FIFA.

Idag är det som sagt bra mycket lugnare och nu när jag känner att det där börjar bubbla så brukar jag bara avsluta och göra något annat.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Översättning: Ragequit (Alt+F4) och uninstall

Inte alls, är inte en ilsken person. Mer en besviken suck och den vanliga vägen ut genom menyerna.

Medlem

Nöter på, oftast handlar det om att man är för dålig för att kasta sten...Bara att acceptera sina brister 👍

Medlem

Mest en djup suck. Händer dock inte särskilt ofta. Ibland så får man också ge en komplimang om man blir dödad i PvP om det var riktigt snyggt gjort.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

För att det finns fler känslor än bara ilska och frustration.
Om jag känner 85% glädje, 10% ilska, och 5% sorg, borde jag inte spela spelet då bara för att det finns stunder som gör mig arg eller frustrerad?

Okej, du har en poäng såklart. Men om det är på sådan nivå att man tilltar våld mot saker i sin närhet eller slänger en handkontroll i väggen så bör man nog tänka om ifall man ska forstätta.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Mest en djup suck. Händer dock inte särskilt ofta. Ibland så får man också ge en komplimang om man blir dödad i PvP om det var riktigt snyggt gjort.

Samma här fast jag säger gud med ett suck. när man förlorade i clan mot clan (clanbase) i SoF2 så var det alltid good game efteråt. Enligt ett simpson avsnitt så är det dock otrevligt. Alltid kört det då jag kört på pcn, trodde det var något trevligt och ett sign of respect.

12
Skriv svar