Uppföljaren du trots allt köpte.

Medlem
Skrivet av bogani:

Wut? Var BC2 hatat vid release? Det känns jag inte vid.

Det står sig än idag som det mest konsolskadade Battlefield som släppts till PC och fick välförtjänt kritik för detta vid release. Enorma vapenmodeller, små kartor, bushwookie-epidemi på servrarna och borttagen prone-funktion för att det tydligen var för svårt för konsolspelarna.

Medlem

Varenda Assassin's Creed och jag är fruktansvärt glad att jag inte lyssnar på allt gnäll när det kommer till serien. Origin, Odyssey och Valhalla har alla varit helt otroliga (Ezio-serien var jättebra, AssCreed 3 och Black Flag var otroligt bra med). Deras revamp av serien är en av de bästa och vackraste sakerna jag upplevt i spelväg på länge.

Bevisar ju helt klart att man inte alltid ska lyssna på allt gnäll.

Medlem

Heroes of Might and Magic 5. Spel-hjärtat blev brutalt misshandlat av den. HoMM 4 är inte alls lika bra som 3:an men var ändå spelbart.

Medlem
Skrivet av Tnekmeister:

Heroes of Might and Magic 5. Spel-hjärtat blev brutalt misshandlat av den. HoMM 4 är inte alls lika bra som 3:an men var ändå spelbart.

Spelade igenom 4an och 5an förra året.

4an är väldigt bra men att jämföra det med 3an är det svårt att se dom ens på samma nivå.
5an blev det värre, men tycker de var helt okej.

Medlem

Diablo 3 största pannkaka jag sett som faila så hårt med sina äldre fans


signatur

Spela spel är kul ibland.

eld
Medlem
Skrivet av miffot:

Diablo 3 största pannkaka jag sett som faila så hårt med sina äldre fans

Fast nu ska du ju berätta varför du köpte det efter att du läst alla reviews och ändå tänkte "jag ska nog ändå skaffa det!"

.

För mig själv är det nog ultima 9, som alla vet är en stor katastrof, men långt efter släpp så kände jag ändå suget och hoppade in när det släpptes på gog!

Medlem

Finns nog en hel del men jag säger Alien VS Predator 2010.
En ganska hyfsad SP-kampanj som Marine men i övrigt tafatt, inte minst på multi-fronten och i jämförelse med AVP2.

Skrivet av bogani:

Wut? Var BC2 hatat vid release? Det känns jag inte vid.

Det var väl mäkta kritiserat inte minst för att ganska kasst UI/inställningar och buggar (första gången Frostbite PC). Sedan det mer subjektiva men som hördes rejält vid release var avsaknad av klassiska fordon som flygplan, större kartor, prone osv osv. Folk ville ha BF3 och fick något annat, kanske inte den rättvisaste kritiken då det inte är BF3 men det var vad de fick höra.

Jag hade kul men BF3 är så mycket mer kompetent produkt och bara släppt vadå, 1 år senare ? Minus allas favorit battelog då kanske

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

Jag köpte Battlefield Hardline. Fick det billigt, som tur var.

Åh fan, Jag som tyckte Hardline var roligare än allt som kommit efter det hittills.

Dawn of War 2 var ju en riktig miss för mig.
Första var ju så jäkla episkt. Så skalar de ner det i 2an till små squad vs squad strider. Max 30 enheter per spelare eller vad det var. Wut..

Medlem

Dungeon Siege III, Might & Magic: Heroes VI och Sim City 2013 är tre som dyker upp i minnet... och gjorde plånboken ledsen.

Medlem

Duke Nukem Forever nämnde nå'n.
+1 där.

För egen del trodde jag verkligen att jag skulle uppskatta Far Cry 6 trots illavarslande kritik
men härrejösses va tråkigt det var!

It's not a lake, it's an ocean

The Last of Us Part II - trots att jag hade fått förvarningar.

Condemned 2 - inte alls lika bra som det första spelet (som var en dunderöverraskning).

Team Sonic Racing - jag älskade (älskar!) Sonic & All-Star Racing Transformed. Uppföljaren dröjde och dröjde och när den väl kom hade de valt att enbart fokusera på Sonic och rensat bort all Sega-nostalgi.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Azureye:

Ett annat spel, som jag inte riktigt vet om det var dåligt mottaget av recensenter, var Dragon Age 2. Efter DA: Origins var förväntningarna skyhöga. Men jag verkligen krigade mig igenom storyn. Kändes inte ens som om det var samma genre nästan.

Håller helt med!

Medlem

Final Fantasy XIII-3

Suck.

Då 13 var platt och linjärt där man inte brydde sig så mycket om karaktärerna, så lyfte XIII-2 till en bättre mer balanserad nivå (färre huvudpersoner, tidshopp och lite annat fräscht).

När väl XIII-3 kom kände jag mig tvungen att köpa det (completionist, typ). Totalt misslyckande. Enda Final Fantasy jag inte spelat ut.

Medlem

Trodde inte jag hade något att komma med här, förutom möjligen Battle for Azeroth som var det sista WoW-något jag var inne och spelade på. Inte en "uppföljare" i ordets rätta bemärkelse, men inte långt ifrån. Så jäkla korkat sätt att fortsätta WoW på när det slutade så fint i Legion.
Det var först när någon nämnde Quake 3 som jag kom på att jag faktiskt har den, och att jag aldrig gillade den jämfört med 2:an. Den kändes bara...fel.

Medlem

Jag köpte knack och knackade vidare med knack 2. Skämskudde men jag skulle nog knacka vidare en gång till om jag fick.

Medlem
Skrivet av bogani:

Wut? Var BC2 hatat vid release? Det känns jag inte vid.

Tror folk glömt hur buggigt det var samt samma gnäll redan då om hur BF2 var så mycket bättre. Max 32 spelare och massa annat.


signatur

IDKFA

Medlem

Det som kommer upp mest är tidigare nämda DoW3. Köpte när det var ordentlig rea och tänkte väl liksom att sååå dåligt kan det väl ändå inte vara . Men det var det. 3 timmar enligt Steam men hur mycket spelat det blev vet jag inte.
Civ6 var också en besvikelse, gillade inte nya upplägget men spelade i alla fall igenom en kampanj.

Avstängd

Jag har inte köpt några spel sedan Modern Warfare 2019. Och det sög.

Medlem

RDR 2.
Makalöst tråkigt gameplay och segt så inne i h*lv*t*.
+ för upptäcktsglädje men annars rätt meh

Medlem

Jag har alltid tyckt att FF VIII är det bästa av Final Fantasy spelen till PSone, brukar sällan höra det av andra alltid 7 eller 9 som tar spotlighten.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

För mig var det här standard runt millennieskiftet när alla äventyrsspel i redan etablerade serier bytte till 3D och blev ratade av både kritikerkåren och spelare. I början fanns det stora fördelar med en extra dimension för actionspel men inte för äventyr.

Simon the Sorcerer 3D
Håller helt med kritiken. Helt värdelöst spel som knappt är spelbart.

Escape from Monkey Island
Har fortfarande en hel del kul skämt och roliga pussel. Fått betydligt mer kritik än det förtjänar. Tveklöst svagaste spelet i serien men långt ifrån dåligt.

Gabriel Knight 3: Blood of the Sacred, Blood of the Damned
Det är inte fagert och kontrollerna är besynnerliga men annars är detta ett mästerverk som är mer eller mindre i samma klass som föregående spel. Le Serpent Rouge pusslen är bland de bästa jag spelat.

Medlem

Far Cry.
Älskade 1-3, hade kul med fyran. HATADE 5an. Recensionerna sa att 6an var samma som innan. Köpte det ändå. Hatade skiten.

12
Skriv svar