Lego lanserar en officiell Atari 2600 i augusti

Robot
Lego lanserar en officiell Atari 2600 i augusti

En fyrkantig Atari i plast för $200.

#Atari, #Lego


Medlem

Skulle aldrig betala 1500-2000kr för något sånt. Hatar när ett begränsat antal produkter säljs för höga summor, även fast de rent tekniskt skulle kunna producera hur många som helst, för en väldigt låg kostnad. Artificiell raritet, eller vad man ska säga. Hatar sånt.

Säger inte att 2000kr är en hutlös summa, rent generellt. Men när man kollar på produkten och kopplar summan till den.. nej usch.

Medlem

Tycker den är asfet. Hade jag plats för den i inredningen hade jag kunna tänka mig köpa den.

Medlem
Skrivet av Ruhrev:

Skulle aldrig betala 1500-2000kr för något sånt. Hatar när ett begränsat antal produkter säljs för höga summor, även fast de rent tekniskt skulle kunna producera hur många som helst, för en väldigt låg kostnad. Artificiell raritet, eller vad man ska säga. Hatar sånt.

Säger inte att 2000kr är en hutlös summa, rent generellt. Men när man kollar på produkten och kopplar summan till den.. nej usch.

Det finns sannolikt inte större efterfrågan (tänker de som faktiskt köper) än vad de tänkt att producera. Då är det bra om de lägger sig ett par siffror under den uppskattade efterfrågan.

Sen om de grovt missberäknat efterfrågan och säljer slut fortare än tusan, då kan de ju relativt enkelt ta upp serien igen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Inte en chans att den kommer kosta 1500 här med alla skatter etc. Jag säger 2300 minst.

Medlem

lite väl dyrt va?


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör

Min första spelmaskin. ❤️


signatur
Skribent
Skrivet av Anton Q:

lite väl dyrt va?

Beror lite på hur många bitar. Min fru är legofrälst så har många byggen, stora som små och Lego räknar många gånger 1 kr per bit i ett set så om den är på 2000 bitar är det inte "dyrt" för just Lego.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ruhrev:

Skulle aldrig betala 1500-2000kr för något sånt. Hatar när ett begränsat antal produkter säljs för höga summor, även fast de rent tekniskt skulle kunna producera hur många som helst, för en väldigt låg kostnad. Artificiell raritet, eller vad man ska säga. Hatar sånt.

Säger inte att 2000kr är en hutlös summa, rent generellt. Men när man kollar på produkten och kopplar summan till den.. nej usch.

Tycker överlag att Lego är rimligt prissatt i förhållande till hur välproducerade deras produkter är. Om man inte bryr sig om att bitarna ska passa bra eller plasten hålla kan man köpa Lepin istället 😋👍


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Beror lite på hur många bitar. Min fru är legofrälst så har många byggen, stora som små och Lego räknar många gånger 1 kr per bit i ett set så om den är på 2000 bitar är det inte "dyrt" för just Lego.

Precis... ungefär 1 kr per del kan man räkna. Sedan så finns det såklart undantag åt bägge håll, men en bra tumregel.

Skrivet av OAKTHYR:

Tycker överlag att Lego är rimligt prissatt i förhållande till hur välproducerade deras produkter är. Om man inte bryr sig om att bitarna ska passa bra eller plasten hålla kan man köpa Lepin istället 😋👍

LEGO är verkligen prisvärt. Speciellt i jämförelse med de flesta andra leksakerna som går sönder efter någon timma.

Skribent
Skrivet av Exxo:

LEGO är verkligen prisvärt. Speciellt i jämförelse med de flesta andra leksakerna som går sönder efter någon timma.

Jag skulle nog säga att Lego till och med är världens BÄSTA leksak. Du får både lär dig följa ritningar, det blir en leksak, men även riva och använda kreativitet för att bygga nya saker. Plus att det passar ALLA oavsett kön eller ålder. Jag kan inte komma på någon "leksak" alla i familjen kan samlas runt på samma vis och bygga.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Beror lite på hur många bitar.

8 bitar.

Edit: Fast egentligen bara 4.

Medlem

Gällande priset, det är samma pris som vad en riktig Atari 2600 kostade. 1977. Vilket är ungefär $944 idag.

Medlem

Videon visade inte alls vad jag såg hur LEGO-modellen kommer se ut, utan bara fan-skapade alster.

Lär väl bli ett köp sen, köpte NES:en när den kom och den är riktigt vacker, en Atari vore inte fel. Väntar bara nu på att de gör en Gameboy och SNES också...

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Min första spelmaskin. ❤️

Samma här, vågar inte gissa hur många timmar man lagt ner på underbara "Defender"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Min första spelmaskin. ❤️

Samma här! Kommer ihåg Math Grand Prix där man kombinerade matematik med racing 😅😅
Smurfarna gick däremot vart i maskinen 😊

Redaktör
Skrivet av P2daO:

Samma här! Kommer ihåg Math Grand Prix där man kombinerade matematik med racing 😅😅
Smurfarna gick däremot vart i maskinen 😊

Haha, det där jäkla mattespelet var mitt livs största julklappsbesvikelse! Morsan ville kombinera gaming med lärande, men det visade sig ju bara vara skola och noll racing.

Ni ser ju själva hur jävla glad man blir...


signatur
1
Skriv svar