Lord of the Rings Online firar 15 år

Robot
Lord of the Rings Online firar 15 år

Samling vid partyträdet för 15-årsfirande. Visst har ni fått inbjudningskortet?

#LOTRO, #MMORPG


Medlem

Ett av de mmo jag spelat mest. Älskar världen. Ser fram emot att få se den grafiska uppdateringen om den blir av. Kan tänka mig att återvända. Lästa att nu är inte vissa klasser låsta bakom betalvägg längre heller

Medlem

Testade det lite igår faktiskt. det var inget för mig.

Geeks Gaming

Fick igång mitt gamla konto som jag haft från launch men har inte hunnit spela ännu.
Sjuk nostalgisk över spelet och brukade göra en årlig vandring från Shire till rivendell med en massa folk.
❤️

Skrivet av robbis:

Ett av de mmo jag spelat mest. Älskar världen. Ser fram emot att få se den grafiska uppdateringen om den blir av. Kan tänka mig att återvända. Lästa att nu är inte vissa klasser låsta bakom betalvägg längre heller

Oooh, vad pratar vi för uppdatering då? Låter ju välbehövligt

Skribent
Skrivet av robbis:

Ett av de mmo jag spelat mest. Älskar världen. Ser fram emot att få se den grafiska uppdateringen om den blir av. Kan tänka mig att återvända. Lästa att nu är inte vissa klasser låsta bakom betalvägg längre heller

Jag är faktiskt en såndär Life time founder som hade gratis speltid "for life". Men har inte spelat på ett bra tag, en av MMO-spelen med vänligaste communityn är det i alla fall. Kanske ska ta mig en tur i Middle Earth?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Aldrig hört innan..

Geeks Gaming
Skrivet av JonnyBravo:

Aldrig hört innan..

Då vet vi

Medlem

det absolut mysigaste mmo jag spelat. Körde aldrig speciellt seriöst men gillade verkligen världen och story uppdragen.

Medlem

Har det aktiv spelar bas idag?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Mysigt, slöspelade det för länge sen. Questade och smålvla bara, aldrig något seriöst. Kommer ihåg när man tyckte det var skitsnyggt. Det har dock inte åldrats väl alls. F2P har det blivit också. Meh.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag är faktiskt en såndär Life time founder som hade gratis speltid "for life". Men har inte spelat på ett bra tag, en av MMO-spelen med vänligaste communityn är det i alla fall. Kanske ska ta mig en tur i Middle Earth?

Då hoppas jag att du hängde med när MMOt bytte ägare Gjorde man inte en manuell transfer av sin lifetime account då så blev man av med den. Har ett lifetime account jag med. Vad gammal man känne sig nu

Dessvärre så har de simplifierat spelet en hel del sedan launch. Inte bara så att svårighetsgraden gått ned i strider etc i befintligt content utan de har gjort om character development systemet helt till ett mycket simplare sådant...

Nästan lika illa som The Secret World Legends vs The Secret Worlds neddumming av karaktärsprogressionen.

ELF
Medlem

Hur i hela friden. Det släpptes ju nyss....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Fick igång mitt gamla konto som jag haft från launch men har inte hunnit spela ännu.
Sjuk nostalgisk över spelet och brukade göra en årlig vandring från Shire till rivendell med en massa folk.
❤️

Oooh, vad pratar vi för uppdatering då? Låter ju välbehövligt

Det har dom pratat om i ett år att det ska gå en hel grafisk ovehaul. Så jag väntar med spänning men ja jag brukar återvända 1 gång per år oxå och älskar verkligen världen men gameplay för mig är lite för basic nu för tiden. Även om det är bättre än wow så är känner man att det är 15 år gammalt

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Då hoppas jag att du hängde med när MMOt bytte ägare Gjorde man inte en manuell transfer av sin lifetime account då så blev man av med den. Har ett lifetime account jag med. Vad gammal man känne sig nu

Dessvärre så har de simplifierat spelet en hel del sedan launch. Inte bara så att svårighetsgraden gått ned i strider etc i befintligt content utan de har gjort om character development systemet helt till ett mycket simplare sådant...

Nästan lika illa som The Secret World Legends vs The Secret Worlds neddumming av karaktärsprogressionen.

Jo jag gjorde faktiskt flytten där. Men har inte rört spelet sen dess, För mig spelar det inte så stor roll om de dummat ned systemet då jag tycker spelets styrka var communityn och stämningen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Minns att jag maxade allt i farming.. Bistod nog hela middle-earth med piptobak 🤣


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

När det kom var jag lika gammal som spelet är nu, tiden går.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Inaktiv

Spelat sen release 2007. Slutade gymnasiet året innan och LOTRO blev "mitt" MMO, många nätter framför datorn

Har aldrig spelat WoW men är väl typ samma känsla. Något man spelat av-och-till i så många år att det blivit en del av ens liv.

Skribent
Skrivet av Jonkan:

Minns att jag maxade allt i farming.. Bistod nog hela middle-earth med piptobak 🤣

hahaha

Jag lärde mig hela ledmotivet från Black Hawk-down på luta. Leave no man behind. Brukade stå vi ett träd vid en sjö och öva, slutade med att folk kom förbi och lyssnade. Till slut hade jag en mindre publik minns jag


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_331474:

Spelat sen release 2007. Slutade gymnasiet året innan och LOTRO blev "mitt" MMO, många nätter framför datorn

Har aldrig spelat WoW men är väl typ samma känsla. Något man spelat av-och-till i så många år att det blivit en del av ens liv.

Det är en classic server på gång också. En riktig classic server

Medlem

Var det inte LOTRO som spelades när detta troll tog sig in på en ventriloserver och använde sig av detta klassiska soundboard? 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Geeks Gaming
Skrivet av vbgbasse:

https://youtu.be/EevakRXijtU

Var det inte LOTRO som spelades när detta troll tog sig in på en ventriloserver och använde sig av detta klassiska soundboard? 😁

Hmmm, nu när du säger det så kom det fram något sorts minne av det 🤔

Medlem

Några favvominnen från lotro
När jag raida för första gången. Rift eller något hette det. Gick bara högstadiet och spelade hela natten på en vardag, kände mig cool.
När communityn tillsammans behövde jobba för att låsa upp området innan Moria xpac
Moria xpac, så stooort och mystiskt


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Skaffade en life time sub när det släpptes efter att blivit frälst i BETA:n och det är definitivt ett av de absolut bästa spelköpen jag gjort. Spelade massor med timmar under flera års tid och hade jätteroligt. Så bra community och trevliga kinships man var med i: först Svenska Krigare och sedan Lore Breakers på servern Eldar. Sedan tog IRL-saker över och fick mindre och mindre speltid. Ovan på det så gick en del spelare över till Conan-MMO:et och som spiken i kistan så slogs servers samman för att det inte skulle bli så glest på serverarna. I och med det slutade jag spela helt. Loggar dock in igen då och då för det nostalgiska, främst under festivalerna. Blev sugen på att spela nu igen när dom släppt en del nya områden och även låst upp saker som var bakom betalvägg.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Geeks Gaming
Skrivet av conthox:

Skaffade en life time sub när det släpptes efter att blivit frälst i BETA:n och det är definitivt ett av de absolut bästa spelköpen jag gjort. Spelade massor med timmar under flera års tid och hade jätteroligt. Så bra community och trevliga kinships man var med i: först Svenska Krigare och sedan Lore Breakers på servern Eldar. Sedan tog IRL-saker över och fick mindre och mindre speltid. Ovan på det så gick en del spelare över till Conan-MMO:et och som spiken i kistan så slogs servers samman för att det inte skulle bli så glest på serverarna. I och med det slutade jag spela helt. Loggar dock in igen då och då för det nostalgiska, främst under festivalerna. Blev sugen på att spela nu igen när dom släppt en del nya områden och även låst upp saker som var bakom betalvägg.

Just eldar tog en rejäl smäll i ihopslagningen kommer jag ihåg. Riktigt synd då eldar, tillsammans med Laurelin, var svenskservrarna.
Laurelin klarade sig hyfsat ur det, antagligen tack vare RP-flaggen men många lämnade eldar helt

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

hahaha

Jag lärde mig hela ledmotivet från Black Hawk-down på luta. Leave no man behind. Brukade stå vi ett träd vid en sjö och öva, slutade med att folk kom förbi och lyssnade. Till slut hade jag en mindre publik minns jag

Fy va häftigt ändå!
Många roliga timmar som inte var combat i det där spelet ändå. Tror ja maxade cooking också. Dela ut pajer o allt möjligt inför bossfighter osv.
Och sen dra en piptobak o blåsa segelskepp.


signatur

Fueled by coffee.

Skribent
Skrivet av Jonkan:

Fy va häftigt ändå!
Många roliga timmar som inte var combat i det där spelet ändå. Tror ja maxade cooking också. Dela ut pajer o allt möjligt inför bossfighter osv.
Och sen dra en piptobak o blåsa segelskepp.

Ja det var nog dessa saker som var det bästa med spelet. Jag önskar att MMO-spelen hade gått åt det hållet istället för fokusen på att grinda upp till End Game. Jag har så många fina minnen från LOTRO på servern jag spelade, minnen som handlade mer om möten än just slå ihjäl monster. Även WoW hade ju mer av av just detta i början, men blev sedan mer raid-fokuserat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

När detta släpptes var jag oerhört fast i WOW, men man letade också alltid efter nästa fix liksom så vi förhandsbokade det här hela gänget och jag gillade verkligen det! Världen var väldigt mysig som jag minns det, men ganska snart så insåg man att WOW där och då nog ändå var det bättre spelet och sedan hittade jag liksom aldrig tillbaka.

Medlem

För oss som inte spelade detta då WOW åt upp vår mmo tid när det begav sig.

Vad kan man göra i spelet är det PVE fokus? PVP?

Vad består content av?


signatur

P.L.U.R

Medlem

Testade nu för första gången, vart hooked direkt och la ner 24 timmar under helgen.

För en gammal MMO veteran som missat detta totalt så får jag samma mysig feeling som man fick i WoW vanilla back in the day.
Verkar vara otroligt mycket content också, lagt ner som sagt 24 timmar och nådde precis lvl 30 av 140.

Visste inte att det jag saknade mest av allt var att spendera 1 timma i ett fält och mörda skelett för ett slayer deed. någonting relaxing iom att bara stänga av och slå på saker.

Medlem
Skrivet av SorbP:

För oss som inte spelade detta då WOW åt upp vår mmo tid när det begav sig.

Vad kan man göra i spelet är det PVE fokus? PVP?

Vad består content av?

Det är mest PvE med fokus på huvudstoryn, men även sido quests och instanser för de som gillar grupper. PvP är en förhållandes vis liten del av spelet och lämpar sig bäst när man nått högsta level. (Någon som spelar PvP får gärna fylla i då jag inte rört Etten på jag vet inte hur länge.) Sedan är det en hel del crafting, sociala events och deeds både i form av exploration och slayer (döda X antal av Y inom ett visst område). Det finns olika typer av player housing. Dels i olika områden beroende på om man vill ha ett hus i stil med dvärgarna, människorna, hobbits eller alverna. I de dyrare finns också möjligt att odla och crafta, till skillnad från de billigare som "bara" är storage, dekoration och typ samlingsplats för uppvisning av minnessaker eller sociala events.

Någon som spelat mycket på sistone kan säkert fylla på med mer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar