Diablo Immortal släpps i juni, till mobil - och pc!

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Varför ska man spela detta istället för D3? 🤔

För att här har inte Deckard Cain gått och dött...

Medlem
Skrivet av Karmak:

D3 finns inte på mobil?

Jag syftade på att de gjorde spelet tillgängligt för PC.

Medlem

Det är ju jättegratis, så bara att testa
Vem vet, det kanske blir en räddning under släktträffarna.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

MEG
Medlem
Skrivet av Deekar:

Kanske att de går spelas på både mobil och PC? Behöver spel sticka ut ur mängden också?

För min del så behöver de sticka ut från mängden, finns många bra spel och lite tid så det blir till att välja.


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem
Skrivet av Gaara:

Det är Diablo helt enkelt, diablospel är bäst det vet alla, därför sticker det ut

Vi har olika åsikter, men kul för dig att du tycker om dem.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

För min del så behöver de sticka ut från mängden, finns många bra spel och lite tid så det blir till att välja.

Då kan jag förstå om du har svårt att hitta spel. Inte många som sticker ut i mängden nu för tiden, speciellt inte denna genren!;) MEN det är väl det första stora ARPGet jag vet som är crossplay/crosssave på både mobil och PC iaf. Dessutom är det ju MMO.

Medlem

Jag känner själv inte att Blizzard förtjänar någon hype med tanke på hur deras företagsutveckling sett ut, och vad de släppt, de senaste åren. Kul att de trots sina egna ord till syvende och sist släpper till PC, men de har mycket att bevisa och faktiskt leverera innan jag ska bli intresserad.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av Gen:

Så om man har en PS5 kontroll eller Xbox PC kontroll är det bara att para ihop med mobilen? Känns overkligt.

Jag kan inte svara för PS5-kontrollen, men Xboxens går utmärkt (om det är blutooth-versionerna).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag kan inte svara för PS5-kontrollen, men Xboxens går utmärkt (om det är blutooth-versionerna).

Kan man ha Xbox kontrollen syncad till både Xbox och mobilen samtidigt eller är det bara en åt gången?

Medlem

Till er som spelat det har jag en fråga. För mig ser det ut som Diablo 3...samma klasser, skills och grafik, fast med andra banor och någon random feature som "stå på en flotte och slåss". Eftersom jag kört mig utledd på 3'an finns det liksom ingenting alls som lockar. Hur upplever ni att skillnaden egentligen är?

Medlem

Ser gammalt och stelt ut, väntar på Diablo 4 istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kommer ihåg "Är det här ett extremt dåligt och försenat April skämt". Episkt take Down.

Skribent
Skrivet av Gaara:

Kan man ha Xbox kontrollen syncad till både Xbox och mobilen samtidigt eller är det bara en åt gången?

Xbox Series X/S-kontrollen går att ha synkad till flera enheter samtidigt, det går att switcha mellan. Xbox One får man synka om för varje enhet.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Ender:

Till er som spelat det har jag en fråga. För mig ser det ut som Diablo 3...samma klasser, skills och grafik, fast med andra banor och någon random feature som "stå på en flotte och slåss". Eftersom jag kört mig utledd på 3'an finns det liksom ingenting alls som lockar. Hur upplever ni att skillnaden egentligen är?

Spelet är i en öppnare värld. Du kan ständigt möta spelare i världen och allt känns mer sammanhängande. Jag har spelar D3 mycket och känner ändå att detta tillförde tillräckligt med fräsha element för att jag ska fortsätta spela.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag antar att man bara köper 1 kopia och då kan välja att spela på pc eller mobilen?

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Jag antar att man bara köper 1 kopia och då kan välja att spela på pc eller mobilen?

Spelet är väl gratis?

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Jag antar att man bara köper 1 kopia och då kan välja att spela på pc eller mobilen?

Du kan växla mellan båda, ja.

Skrivet av Gaara:

Spelet är väl gratis?

Spelet är gratis, ja.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Du kan växla mellan båda, ja.
Spelet är gratis, ja.

Åfan! Nice 😀

Medlem

Aktietipset borde nu vara att köpa in sig i ett läkemedelsföretag som tillverkar hemorrojdkräm, vi ses på muggen!


signatur

IDKFA

Medlem

Ett PC släpp lyfte det hela från totalt ointressant till värt att pröva på. Säsongerna för en profil-ikon i D3 kan gärna få lite konkurrens.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

MEG
Medlem
Skrivet av Deekar:

Då kan jag förstå om du har svårt att hitta spel. Inte många som sticker ut i mängden nu för tiden, speciellt inte denna genren!;) MEN det är väl det första stora ARPGet jag vet som är crossplay/crosssave på både mobil och PC iaf. Dessutom är det ju MMO.

Det var inte det jag skrev, du får pröva att läsa igen så kanske det går bättre : )


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Det var inte det jag skrev, du får pröva att läsa igen så kanske det går bättre : )

Du borde* ha svårt att hitta spel som sticker ut 😝

Medlem

Ett bra alternativ till Diablo Immortals till mobilen som jag kan spela så länge? Är fast i sängen dagarna i ända så att haft något att spela hade varit bra. Det får gärna kosta bara det är bra och inte som allt annat skit jag redan provat som är free to play piss.

Är förövrigt riktigt taggad. Har väntat i över ett år på att få prova Immortals så detta var riktigt bra nyheter!

Medlem
Skrivet av robbis:

Har det någonsin hjälpt? 🤣

nä haha det lär gå ner oavsett xd.

MEG
Medlem
Skrivet av Deekar:

Du borde* ha svårt att hitta spel som sticker ut 😝

I stället för anta så ska du läsa vad folk skriver, du kommer annars ha svårt här i livet


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

I stället för anta så ska du läsa vad folk skriver, du kommer annars ha svårt här i livet

Yes, master🙏
Men om du tolkar mig rätt så menar jag att du snackar skit när du skriver att du bara spelar spel som sticker ut ur mängden. "För min del behöver de sticka ut ur mängden." Jag tror dig inte;)
"För många bra spel" - Jo, kanske många bra, men absolut inte många som sticker ut ur mängden:)

123
Skriv svar