Hissa vikingaflagg! Valheim har sålts i över 10 miljoner exemplar

Robot
Hissa vikingaflagg! Valheim har sålts i över 10 miljoner exemplar

Succén för svenska Iron Gate fortsätter.

#Iron-gate-studios, #Valheim, #nyhetstips


Medlem

Grattis Iron Gate! Hejja Skövde och fortsätt skapa i er stil! <3

Medlem

Fan, riktigt schysst ju! Stort grattis!


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

Nu kan dom få komma ut med nya biomen och lite annat smått och gott så man kan återuppta spelet


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Sjukt för ett spel som är rätt taffligt gjort, ändå..
Eller klart dom är duktiga osv...

Men vad gäller overall relativ kvalité i genren så närmar det sig ju knappt t.ex. Rust...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Sjukt för ett spel som är rätt taffligt gjort, ändå..
Eller klart dom är duktiga osv...

Men vad gäller overall relativ kvalité i genren så närmar det sig ju knappt t.ex. Rust...

Det handlar om tycke och smak. Jag tyckte aldrig att Rust var så kul men jag har lagt typ 150 timmar i Valheim och tycker att det är väldigt välgjort.
Sen kanske grafiken tilltalar en del av oss lite äldre för det påminner om dom spel vi spelade när vi växte upp


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Medlem

Välförtjänt, ett äkta kärleksprojekt.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det handlar om tycke och smak. Jag tyckte aldrig att Rust var så kul men jag har lagt typ 150 timmar i Valheim och tycker att det är väldigt välgjort.
Sen kanske grafiken tilltalar en del av oss lite äldre för det påminner om dom spel vi spelade när vi växte upp

Jag snackar alltså om dom mer konkreta delarna som man brukar sammanfatta som 'produktionsvärde'.

Jag har inget emot grafiken... Att fajt-AI'n på NPC's från första släpp och fortfarande är rejält märklig/tafflig när det känns som det borde vara relativt lätt att göra den helt okej (om AI'n hade ställt sig och slagit och blockerat då och då baserat på någon random timer hade varit ett påtagligt lyft från nuvarande då AI'n kör någon märklig fram-och-tillbaka taktik som inte framstår som någon sorts sofistikerad taktik... Utan mest bah weird )... Det känns rätt trött) och saker som hur sjukt otillfredsställande det är att skjuta pilbåge (ett vapen som tycks nästan alltid är tillfredsställande oavsett spel )
Detsamma gäller stealthandet (var det verkligen nödvändigt att det ska förbrukas stamina av att smyga?).. Och stamina-systemet överlag känns bara trögt..
Jag insér att det dels kan ha att göra med att det ska bli påtaglig skillnad beroende på hur hög skill man har... Jag ser ju helst att det går från helt okej till supergött ist för från jäla trögt till helt okej under uppskillandet dock

Finns nästan inget system som är direkt imponerande eller känns tajt...

Jag tror inte man gillar lägre kvalité bara för att man är gammal Jag har själv varit med ett tag...

Konceptet och valet av system känns väldigt lovande och gött.. Skoj!
Men kom igen.. Ni må levla upp utförandet, Iron Gate, framförallt efter all framgång..

Jag provade det direkt när det släpptes på Early Access och jag provade det igår.. Och min upplevelse var helt identisk..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Sen är det är ju inte bara trött worldbuilding, men den kannibaliserar ju också den faktiska historien.. Där vikingarna i det här spelet antar jag antingen trodde att om dom utmärkte sig som kämpe och dog i strid fick komma till Valheim där dom skulle utmärka sig som kämpe och dö i strid för att komma till Valhall...

Antingen det eller så lär dom blivit rejält less när dom dök upp i Valheim och skulle göra samma sak igen... Lixom "vafan är det här hur många nivåer finns det???"
"Bäst du lovar på heders, kråkjävel, att det faktiskt blir Valhall nästa gång annars kan ni ju bara skita ner er hela guda-högen så provar jag det här med Jesus ist... Han var iaf konsekvent!"


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Riktigt bra spel, men tycker utvecklingen går lite väl långsamt.

Medlem

Det var extremt roligt så länge det varade, men att de inte har lyckats att bajsa ur sig lite mer innehåll än vad de har gjort hittills sedan release med 10 miljoner sålda ex i bagaget tycker jag nästan är lite pinsamt. Går alldeles för långsamt med utvecklingen trots att pengar bör finnas till det.

Medlem

Grymt roligt spel

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det handlar om tycke och smak. Jag tyckte aldrig att Rust var så kul men jag har lagt typ 150 timmar i Valheim och tycker att det är väldigt välgjort.
Sen kanske grafiken tilltalar en del av oss lite äldre för det påminner om dom spel vi spelade när vi växte upp

Det är ju också skillnad om du kollar på när någon annan spelar(stream, video) och när du själv spelar det.

Innan jag köpte det och såg på videos så tänkte jag "vafan är det här, det ser ju jättekonstigt ut. Low res" men så fort jag började spela det så blev det ett helt annat intryck.

Avstängd

Mistlands är väl en update, inte en fullfjädrad expansion?

Hade varit märkligt att släppa en expansion när grundspelet inte är släppt "på riktigt" ännu (hade väl iofs inte varit första gången det skett..)

Medlem
Skrivet av General White:

Mistlands är väl en update, inte en fullfjädrad expansion?

Hade varit märkligt att släppa en expansion när grundspelet inte är släppt

Verkligen!

Tycker det här spelet fått lite väl mycket 'goodwill' baserat på inte jättemycket...

Det skulle ju ge ungefär samma (antagligen lite tajtare) upplevelse att köra Minecraft med nån viking skin-pack.

Tycker förresten Minecraft gör retro-grafik på ett stilrenare sätt än Valheim..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Verkligen!

Tycker det här spelet fått lite väl mycket 'goodwill' baserat på inte jättemycket...

Det skulle ju ge ungefär samma (antagligen lite tajtare) upplevelse att köra Minecraft med nån viking skin-pack.

Tycker förresten Minecraft gör retro-grafik på ett stilrenare sätt än Valheim..

Detta spelet säljer ju mycket på grafiken och känslan i världen och "retro"-känslan, för det lär väl vara så att i funktion så finns det mycket bättre och mera avancerade spel säkert.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Detta spelet säljer ju mycket på grafiken och känslan i världen och "retro"-känslan, för det lär väl vara så att i funktion så finns det mycket bättre och mera avancerade spel säkert.

Det finns ju också mycket bättre spel vad gäller känsla och 'retro-känsla'... Valheim ser ju typ inte retro ut.. Utan det ser ut som ett gammalt spel bara

Deras framgång blir typ ännu mer obegriplig om det skulle vara så att den kommit på grund av hur det såg tu


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det finns ju också mycket bättre spel vad gäller känsla och 'retro-känsla'... Valheim ser ju typ inte retro ut.. Utan det ser ut som ett gammalt spel bara

Deras framgång blir typ ännu mer obegriplig om det skulle vara så att den kommit på grund av hur det såg tu

Jag tycker dock Valheim ser mycket bättre ut än just t ex Minecraft, för att det ser gammalt ut på ett sätt som ser just mer gammalt ut. Folkl hakar upp sig på de där moderna "retrospelen" som görs och det utseendet, som att det på något sätt skulle vara så spel såg ut. Jag tycker valheim ser ut som Savage lite faktiskt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag snackar alltså om dom mer konkreta delarna som man brukar sammanfatta som 'produktionsvärde'.

Jag har inget emot grafiken... Att fajt-AI'n på NPC's från första släpp och fortfarande är rejält märklig/tafflig när det känns som det borde vara relativt lätt att göra den helt okej (om AI'n hade ställt sig och slagit och blockerat då och då baserat på någon random timer hade varit ett påtagligt lyft från nuvarande då AI'n kör någon märklig fram-och-tillbaka taktik som inte framstår som någon sorts sofistikerad taktik... Utan mest bah weird )... Det känns rätt trött) och saker som hur sjukt otillfredsställande det är att skjuta pilbåge (ett vapen som tycks nästan alltid är tillfredsställande oavsett spel )
Detsamma gäller stealthandet (var det verkligen nödvändigt att det ska förbrukas stamina av att smyga?).. Och stamina-systemet överlag känns bara trögt..
Jag insér att det dels kan ha att göra med att det ska bli påtaglig skillnad beroende på hur hög skill man har... Jag ser ju helst att det går från helt okej till supergött ist för från jäla trögt till helt okej under uppskillandet dock

Finns nästan inget system som är direkt imponerande eller känns tajt...

Jag tror inte man gillar lägre kvalité bara för att man är gammal Jag har själv varit med ett tag...

Konceptet och valet av system känns väldigt lovande och gött.. Skoj!
Men kom igen.. Ni må levla upp utförandet, Iron Gate, framförallt efter all framgång..

Jag provade det direkt när det släpptes på Early Access och jag provade det igår.. Och min upplevelse var helt identisk..

Håller med om grejerna du stör dig på, men jag tycker däremot inte att det är taffligt gjort på grund av det. Tycker det märks ganska tydligt att detta är medvetna val av utvecklarna och inte ett misstag.
Har lirat väldigt mycket survival senaste tre åren och Valheim är lätt det bästa jag spelat.

1
Skriv svar