Westernfilm - Red Dead Redemption

Medlem

Oj, det här kan nog träffa mig rätt i Blueberry-hjärtat!

John Wayne vänder sig i sin grav och önskar att han kunde återuppstå...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av BeeJac:

Det enda jag funderar över är att de aldrig nämner storleken på gameplay kartan. Sannolikheten finns att det bara e snack och att d inte e större än GTA IV mapp mässigt

Det kommer knappast att innehålla mer innehållsmässigt, men det går ju att gissa att områdena man kan röra sig i är betydligt större men innehåller mer vildmark. De har nämt att man kan förflytta sig mellan platser med diligens och tåg. Min gissning blir att man kan förflytta sig snabbt till intresseområden på det sättet, men om man vill också kan sakta rida runt i vildmarken och titta på natur och djur. De ska även ha skattkartor där man får leta efter landmärken m.m.

Som någon annan nämnde så ser frameraten lite problematisk ut i vissa sekvenser, även om den flyter på problemfritt i andra. Med andra ord skulle säkert spelet göra sig bäst på en kraftfull PC (hint till Rockstar).

Medlem

Detta har potential att bli så jävla grymt :D!

Medlem
Skrivet av Phobos:
Skrivet av aspunk:

Kommer säkert på PC också. Rockstar kör med samma knep. Jag tvivlar på att de skulle avstå från en massor pengar, speciellt då motorn(för det är väl ändå samma motor som GTA4 använder?) redan är fixad och optimerad till PC.

Jag hoppas också på PC, men jag tänkte tillägga att det inte är GTA4-motorn. Rockstar köpte Red Dead utvecklaren i ett sent skede och gjorde sedan ett Rockstar spel av det hela.
Det kommer vara väldigt likt GTA men det är *inte* vad jag kan förstå samma motor.

FAN va nice med ett bra västernspel!

Jodå. Det du skriver stämmer visserligen - men det är Red Dead Revolver det gäller, som de köpte i ett relativt sent läge 2002. Så det här spelet är helt och håller utvecklat av ett fullblodigt Rockstarteam (samma team som utvecklade orginalspelet..men de har ju tillhört Rockstar rätt länge nu. Rockstar San Diego är det förresten) och utvecklat med deras RAGE-motor osv.

Faktum är att de är utvecklarna av Tabel Tennis som ju var det första spelet baserat på RAGE-motorn, så man har säkerligen varit med där och vet vad som gäller. I övrigt har man utvecklat Midnight Club - även det med RAGE-motorn de senaste versionerna.

Medlem

Ser fram emot detta så otroligt mycket!

Inaktiv
Skrivet av Dusser:

Jodå. Det du skriver stämmer visserligen - men det är Red Dead Revolver det gäller, som de köpte i ett relativt sent läge 2002. Så det här spelet är helt och håller utvecklat av ett fullblodigt Rockstarteam (samma team som utvecklade orginalspelet..men de har ju tillhört Rockstar rätt länge nu. Rockstar San Diego är det förresten) och utvecklat med deras RAGE-motor osv.

Stämmer bra, och visst är det senaste versionen av RAGE-motorn med en egen fysikmotor baserad på bland annat Euphoria som används i Red Dead Redemption. Det har nämts i previews och av Rockstar i tidigare filmer/nyheter.

Tyckte tidningen var en kul grej där man kan se saker som hänt och säkert få uppdrag från dem. Men även kuriosa-nyheter som t.ex. om "Tobacco fights tuberculosis" där en läkare uppmanar folk som jobbar i fabriker, gruvor och andra ställen att bota och skydda sig mot tuberkulos genom att röka (tobak).

Medlem

Jag blir allvarligt talat skitledsen om detta inte kommer konverteras till en riktig spelmaskin, PC'n, och inte bara till en jävla stenålderskonsol.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Jag hoppas också, som så många andra, att detta tillslut kommer till PC. Har själv ingen konsol, och inga planer på att skaffa en heller. men vill jävligt gärna spela detta spelet!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Gen
Medlem

Ja tack - PC!

Medlem

Ser fram emot enormt mycket. Helt sjukt bra spelår hittils imo och året har nästan bara börjat..


signatur
Medlem

fyfan garanterat köp, ser så himla kul ut

Medlem

Ser riktigt bra ut.
nu vill vi ha som nån nämnde tidigare ett samuraispel och sen ett Piratspel tack


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett av mina måste för våren helt klart. Både ser bra ut och bra story.


signatur

Martin "The Sage"

Inaktiv

Gillar det där med minigames i själva spelet. Jag hoppas att det är Texas Hold 'em de spelar. Det ser ut som så iaf.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

12
Skriv svar