Snyggaste/mest krävande pc-spelen

Skribent
Snyggaste/mest krävande pc-spelen

Min gamla dator börjar ge upp, så jag har beställt en sprillans ny. Jag har tagit i från tårna och köpt en riktigt bra burk. Så när datorn levereras om ett par veckor vill jag se vad den går för. Tar därför tacksamt emot tips på riktigt snygga/krävande pc-spel, gärna där det går att kräma på med så mycket läckra effekter/inställningar som möjligt, och som dessutom är roliga att spela. Motivera gärna varför du tipsar om spelet!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Microsoft Flight Simulator.
Fantastisk grafik och du kan flyga och utforska hela världen i realtidsväder.
Mycket avkopplande och det får vilken PC som helst att gå på knäna i VR och högre upplösningar.

Medlem

Metro Exodus

Cyberpunk 2077

Microsoft Flight Simulator 2020

Dying Light 2

Far Cry 6

Forza Horizon 5

God Of War

Control

Red Dead Redemption 2

Assassin's Creed Valhalla

Star Citizen

Är väl de spel jag kommer på som är värst idag, många av dem tack vare Ray Tracing i 4k. Du får inte fuska med DLSS i spel som har det om du nu vill kräma på.

Medlem
Medlem

Red Dead Redemption 2, Cyberpunk 2077 och Metro Exodus (Enhanced Edition)

Medlem

Cyberpunk 2077

Motivering. Digital foundry's utsåg det som 2020s snyggaste spel 😆
Förra året var lite meh överlag till spel så.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Min dator saknar ett grafikkort sen kommer jag också jaga lite spel att testa, men jag måste redan nu säga att det finns nog inget spel alla kategorier som överglänst detta. Alltså jag var helt hänförd hela playthrun.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Min dator saknar ett grafikkort sen kommer jag också jaga lite spel att testa, men jag måste redan nu säga att det finns nog inget spel alla kategorier som överglänst detta. Alltså jag var helt hänförd hela playthrun.

https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/DqsNbAj78Pu8dOakgvEGGDYwMzA=/...

Och spelet heter??


signatur

autograph

Inaktiv

Red Dead 2 får min röst.
Finns fortfarande inget lika snyggt spel. Åtminstone när det gäller miljöerna. Karaktärsmodellerna är ju lite sisådär dock.
Är väl inte jättekrävande när man har ett 3000-kort längre dock.

Dock verkar det vara väldigt love it or hate it när det gäller hur pass man kan njuta av det "realistiska" tempot.
"dEt gÅr fÖr lÅnGsAmT" ~ alla warzone-fantaster.. eller?

Medlem
Skrivet av autograph:

Och spelet heter??

Horizon Zero Dawn?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Horizon Zero Dawn?

Det skulle också kunna vara Forbidden West.


signatur

PSN: OAKTHYR

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av OAKTHYR:

Det skulle också kunna vara Forbidden West.

Det är det nog också; står i URL:en.

Medlem

GTFO från 10 Chambers där Calle J-S numera jobbar. Fantastisk atmosfär både vad gäller bild och ljud. Stundtals vansinnigt vackert! Inte så värst krävande utan snarare väldigt bra optimerat. Rejält tuggmotstånd för 2-4 spelare (alt. solo med 3 bottar).

Medlem

HZD med HDR, det är galet snyggt, klistrar in lite bilder jag lade upp från annan tråd:

3090 och 49", tyvärr kommer ju inte HDR fram här, men kan bara säga att det blir ju inte sämre

Dessa är från när jag lirade igenom det på PC sist, sitter på PS5 nu för att komma överens med kontrollen innan det blir Forbidden West.

Gillar denna bilden.

Ibland blir det inte rätt

Bara tvungen att lägga till denna, för bra för att inte ha med

Medlem

Mnja, har lite svårt att tycka HZD är jättesnyggt. Visst, det är en fin värld och starka färger, men det ser fortfarande ut som datorspelsgrafik typ. Metro EE ger mycket mer realistiskt intryck med sin RT GI vilket gör det direkt snyggare imho.

Medlem
Skrivet av autograph:

Och spelet heter??

Skrivet av Ankh:

Horizon Zero Dawn?

Skrivet av OAKTHYR:

Det skulle också kunna vara Forbidden West.

Skrivet av Sisyr:

Det är det nog också; står i URL:en.

Japp, Forbidden West. Fullständigt makalöst. Inget i PC väg kommer i närheten än så länge faktiskt av vad jag sett och erfarit i mina 33 år av gaming. Så nu väntar vi på PCns återkomst som kan sätta ribban!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

The Division 1/2 i 4K och HDR är också hyffsat snyggt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det skulle också kunna vara Forbidden West.

Ahh, jag trodde dock att det bara var PC spel det här inlägget handlade om. Du har förstås rätt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gnällkuk
Skrivet av Snabeltorsk:

The Division 1/2 i 4K och HDR är också hyffsat snyggt.

Division 2 var länge, länge mitt stresstestprogram för överklockning av GPU. Nu är det kanske inte riktigt lika snyggt längre, men utmärkt att testa stabiliteten för överklock åtminstone.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Komiskt nog utöver Microsoft Flyg Simulator, Halo Infinite pga det är så dåligt optimerat. Har ett 3070 @ 1440p där man inte ens kan få stabil 60 FPS med medium settings.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det skulle också kunna vara Forbidden West.

Fast det finns inte till PC, vilket är vad TheBoosing pratar om. Så jag antar att det är Zero Dawn


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ahh, jag trodde dock att det bara var PC spel det här inlägget handlade om. Du har förstås rätt!

Det står i titeln det handlar om PC-spel, vet inte varför plebs postar konsolspel. Som det vore snyggast och mest krävande.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är det nog också; står i URL:en.

Ja, nu ser jag det i url'en: "Horizon Forbidden West", (Playstation 4, Playstation 5).
Jag antog att det var pc-spel. som det står i rubriken: "Snyggaste/mest krävande pc-spelen".


signatur

autograph

Medlem

Red Dead Redemption 2 fåre ju bli alla gånger, den vill man köra på max å allt


signatur

//monster

Medlem

Skulle nästan vilja påstå att de snyggaste spelen och de mest krävande spelen är två olika kategorier idag. De spel som får en hyfsat ny dator att gå på knäna räddas sällan av ett 3090 heller utan är dåligt optimerade.

Medlem

Matrix Awakens med unreal engine 5.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Jag håller med om att Metro Exodus (enhanced edition) och rdr2 är dom snyggaste spelen enligt mig. Speciellt om man är ute efter något mer verklighetstroget. Annars röstar jag på Kena : Bridge of spirits. Otroligt vackert i allt från animationer till miljöer och karaktärer.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Komiskt nog utöver Microsoft Flyg Simulator, Halo Infinite pga det är så dåligt optimerat. Har ett 3070 @ 1440p där man inte ens kan få stabil 60 FPS med medium settings.

Jag lirade hela spelet med stabil 100+fps med mitt 3070, drog ner på några oväsentliga saker som stjäl prestanda i alla spel utan någon märkbar försämrad bildkvalitet. Annars körde jag allt på High.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Red Dead Redemption 2 är nog det läckraste jag kan komma på. Tycker story och uppdrag blir lite väl långdraget när man kommit en bit, men att bara glida omkring i den stora världen och göra hyss mot lokalbefolkningen är riktigt roligt.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Escape from Tarkov och Hunt: Showdown (Crytek spel också) är rätt tunga. Två av mina favoritspel som får adrenalinet att pumpa.

12
Skriv svar