Analytiker: Xbox Series sålde rekordbra i USA i mars

Robot
Analytiker: Xbox Series sålde rekordbra i USA i mars

Men jänkarna la mindre på spel överlag.

#microsoft, #playstation, #switch, #xbox-series


Medlem

lite som volvo i sverige då.

Medlem

Kul att det går bra för alla. Nintendo måste ju vara väldigt nöjda att forfarande sälja flest konsoler drygt 5 år efter lanseringen, även om det är problem med produktion för konsoler så är det ju anmärkningsvärt.

Medlem

Series S verkar inte ha varit en dum idé ändå. Verkar vara enkelt att tillverka.

Medlem

Det verkar som att Microsoft utbyggnad av Data centers, som är klart, nu kommer fokusera på att få ut mera konsoler. Hälften gick ju till Data centers. Series S har ju allt som Series X fast mindre. Lika snabb i allt. Men mindre GPU.

Medlem

När det är nästan omöjligt att få tag i PS5, så...

Redaktör
Skrivet av Jim128:

När det är nästan omöjligt att få tag i PS5, så...

Jo, den hade kunnat sälja bra. Men fortfarande rekordsiffror för Xbox Series - kul för MS!


signatur
Avstängd

Har en PS4 sen tidigare men måste rekommendera Series S. Den är lagom på alla sätt och vis och 3 000 kr är väldigt prisvärt. Går enkelt att få med sig på resor och är nya generationen-snabb.

Medlem

Inte så konstigt när den plattformen flesta helst vill ha inte går att få tag på. Kan man inte få PS5 får man nöja sig med xbox.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Xbox med GamePass va en bra ide.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jo, den hade kunnat sälja bra. Men fortfarande rekordsiffror för Xbox Series - kul för MS!

Eftersom Series S samlar damm på butikshyllorna, ja. Kul för MS. Edit: är glad för alla gamers, oavsett preferens. Kul att folk får tag i det som de vill ha.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det verkar som att Microsoft utbyggnad av Data centers, som är klart, nu kommer fokusera på att få ut mera konsoler. Hälften gick ju till Data centers. Series S har ju allt som Series X fast mindre. Lika snabb i allt. Men mindre GPU.

Den klenare GPU:n gör ju dock rätt mycket för prestandan då konsolens primära syfte är att rendera grafik. =P
S:en har även 6 GB mindre RAM som dessutom har mycket lägre bandbredd.
Vi lär nog se större skillnader mellan X och S framöver när fler spel släpps som endast utvecklats för den senaste generationens konsoler.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Series S är det ju tom rabatt på då och då.
Det är en riktigt "mellanklassare"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Jim128:

Eftersom Series S samlar damm på butikshyllorna, ja. Kul för MS. Edit: är glad för alla gamers, oavsett preferens. Kul att folk får tag i det som de vill ha.

Series X/S gjorde ju den bästa marsmånaden för Xbox-plattformen, så några konsoler lär folk har köpt.


signatur
Medlem

Så mycket bete i tråden! *handhjärta*

Kul att det går bra för MS!

Medlem

Köpte en Series S till frugan förra månaden och en Series X till mig (Fanns på Elgiganten, även om hemsidan sa att det inte fanns).
Series S är ändå en tuff liten maskin, frugan använder den till sen ena dator monitor på 1080p och där gör den allt den behöver göra.

Redaktör

Jag tycker Series S är en fenomenalt prisvärd konsol. Det driver både MS Flight Sim och Forza Horizon 5 med helt ok utseende och framerate, till lite mer än halva (rikt)priset för Series X eller PS5. Grafiska eftergifter tycker jag spelar mindre roll, i alla fall med de spel som finns nu. Den stora nackdelen är snålt med lagring, men har man bra lina och inte vill ha allt installerat samtidigt så är det inget problem. En finfin maskin för pengarna.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag tycker Series S är en fenomenalt prisvärd konsol. Det driver både MS Flight Sim och Forza Horizon 5 med helt ok utseende och framerate, till lite mer än halva (rikt)priset för Series X eller PS5. Grafiska eftergifter tycker jag spelar mindre roll, i alla fall med de spel som finns nu. Den stora nackdelen är snålt med lagring, men har man bra lina och inte vill ha allt installerat samtidigt så är det inget problem. En finfin maskin för pengarna.

Allt beror på hur man ska använda lillebrorsan S. Köra på en 70" 4k TV så kan det bli lite snålt. Men ha den vid datorn och inkopplad till en standard 27" dataskärm med 1080p så blir den sjukt prisvärd.

Nu har jag samma setup på min X, men jag äger ändå ingen 4K TV, väntar med att köpa sådant tills utbudet på 4K inom film och TV blir mer standard.

Medlem

Har en 1080p TV, och för mig har Series varit en grym spelmaskin för extremt lite pengar. Lägg på Gamepass och du har grymt mycket spel även för väldigt lite pengar. Det blir verkligen mycket spelkonsol och mycket bra spel för väldigt lite kronor!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar