The Last of Us? Naughty Dog-medarbetare hintar om "remake-projekt" i cv:et

Robot
The Last of Us? Naughty Dog-medarbetare hintar om "remake-projekt" i cv:et

Behöver vi en sådan? Rösta!

#the-last-of-us


Vad skulle de annars sitta och pyssla med? Ett nytt spel? Nääe!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Känns ganska märkligt att ett spel som relativt nyligen fick en remaster även skulle släppas som remake. Inte bortom vad dagens spelbransch skulle göra men märkligt. Det skulle väl vara om man försöker släppa det i samband med HBO-serien men det är ju väldigt snart.

Medlem

Tror inte att jag skulle köpa det. Håller det första spelet som ett de bästa jag har spelat, men efter tvåan* försvann allt sug att spela om det.

*Tvåan är också riktigt bra, men händelserna i det tog död på ettan för mig.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

En remake av ettan och så släpps båda två till PC i en samling. Instaköp

Medlem
Skrivet av kebbe:

Känns ganska märkligt att ett spel som relativt nyligen fick en remaster även skulle släppas som remake. Inte bortom vad dagens spelbransch skulle göra men märkligt. Det skulle väl vara om man försöker släppa det i samband med HBO-serien men det är ju väldigt snart.

Jag tycker det inte är ett dugg märkligt då PS4-versionen lika gärna kunde släppts när PS4 lanserades, och om det vore idag så skulle alla PS3-ägare fått en ”gratis” uppdatering (eller i värsta fall betalt en hundring).

Det är snart 10 år sedan originalet släpptes så en total remake känns ändå rimligt. Ännu trevligare vore om det kom en bundle med båda spelen inkluderade.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Känns ganska märkligt att ett spel som relativt nyligen fick en remaster även skulle släppas som remake.

Det är inte så konstigt.

Många nya personer kommer att söka upp spelet i samband med serien och då vore det underligt om ett remastrat PS3-spel vore den bästa ingången in i spelen.

Man lär troligen även vilja släppa det på PC och då blir det ännu nödvändigare med något nytt som kan utnyttja hårdvaran.

Medlem

Sony och remakes/remasters. Börjar bli tröttsamt. Kom med något nytt eller en uppföljare.

Medlem

Det kanske bara är jag, men jag börjar faktiskt bli trött på dessa remastered och remakes (remakes är betydligt bättre alternativ om man prompt måste göra det). Men det lär ju sälja så jag är kanske i en minioritet här som inte kan se vad som är så bra med det. Då ska jag säga att jag verkligen gillar naughty dog som tillverkare. Sen finns det väl viss förståelse till att man vill göra om ps3 spel då det är tekniskt svårt med bakåtkompatibliteten med just dessa.

Medlem

Hmm, jag är ju egentligen för remakes, ger de som ännu inte spelat spelet en nice upplevelse.
Men just i detta fall så tycker jag att deras remaster redan håller världsklass och ger en fin upplevelse, att göra en remake när det finns en sådan fin remaster känns bara som en cash grab.
Borde finnas regler för sånt här, utvecklare får antingen göra en remaster eller remake, inte båda på samma spel 😂


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Snaaaaaark! gör något nytt.

Medlem

Nä spelet får förbli ett fint minne. Skulle inte förvåna mig om dom förstör remaken så som dom lyckades förstöra 2an.

Medlem

Hoppade på remastern strax innan jag körde 2an förra året och kan säga att spelet fortfarande känns väldigt fräscht. Har inget emot remasters och remakes, Mass Effect, Final Fantasy 7 och Resident Evil är bra exempel på spel som mått bra av lite upp hottning och jag ser även fram emot Dead Space. Men det här känns faktiskt ganska onödigt. Men kul att de som inte upplevt detta mästerverk får smaka på lite PS5 kraft

Medlem

Lagom till 10-års jubileum.

Fy vad fort det går, minns som om det var 2013 igår.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Kommer förmodligen se fantastiskt ut och den överlägset bästa storyn i ett spel genom alla tider är väl värd att spela om. (Hoppas bara de inte skohornar in Abby…)

Medlem

Förstår inte riktigt varför ni gnäller om remakes. Remakes kräver att de faktiskt arbetar med spelet till skillnad från remasters som är helt onödigt och säkert kräver närmare noll utvecklingstid. Gnället bör ni istället rikta mot remastern.

It's not a lake, it's an ocean

Inte oväntat. Men onödigt. Det första spelet är en milstolpe i spelhistorien och fortfarande fantastiskt. Det skriker inte direkt efter en remake. Alls. Men money talks.

Naughty Dog är en oerhört begåvad studio, jag skulle verkligen önska att de lade alla resurser på ett helt nytt IP.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Inte oväntat. Men onödigt. Det första spelet är en milstolpe i spelhistorien och fortfarande fantastiskt. Det skriker inte direkt efter en remake. Alls. Men money talks.

Naughty Dog är en oerhört begåvad studio, jag skulle verkligen önska att de lade alla resurser på ett helt nytt IP.

De är också en stor studio och alla yrkeskategorier kan inte jobba med allt samtidigt. De har garanterat minst ett helt nytt spel på gång också, och medan det är i designfasen kan utvecklarna lära sig ps5 hårdvaran genom en remake. Sen kommer ju också factions 2 snart.

Medlem

Jag drog igång det första spelet ganska direkt efter Part 2 men tappade känslan lite iom det grafiska. Sån otrolig utveckling om man jämför de två tycker jag så jag säger verkligen inte nej till en remake. Hade gärna spelat om det med lika bra flyt och grafik som uppföljaren.

Ja, gärna, men tvåan kommer jag nog inte spela om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag ser gärna en remake. Förstår att många vill ha helt nya spel men finns så mycket nytt imo. Hade gärna sett TLoU som next gen.

Medlem

Jag blir oftast mer peppad av utvecklare som mejkar saker ist för att re-mejka saker...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Oron här är ju att remaken i så fall kommer att efterlikna serien och vi har fått hintar om att serien kommer skilja sig en del från originalet. Jag är rädd att man på något sätt har joxat för mycket med manus och kommer att förstöra/svärta ner spelets legacy. Har tyvärr inte mycket förtroende för Neil Druckmann och tycker han verkar vara en rätt osympatisk människa som inte lyssnar på fansen.

Förhoppningsvis blir det bra men det är redan ett så pass bra spel att en remake inte känns motiverad. Har svårt att se vad som skulle kunna göras bättre med storyn. Tekniskt finns det såklart mycket att göra med PS5an men jag tycker samtidigt att remastern står sig fint.

Jag vill inte ha en situation som med GTA-spelen eller Skyrim där det ska mjölkas pengar med olika utgåvor men det känns lite som att det till viss del riskerar att bli så här också.

1
Skriv svar