Diablo IV-utvecklingen "går bra"

Robot
Diablo IV-utvecklingen "går bra"

Detsamma gäller Overwatch 2.

#diablo-iv


Medlem

Man får väl hoppas på att det "går bra" med tanke på att det knappt hänt något med Diablo eller Overwatch på en väldigt lång tid.
Overwatch har legat i koma i snart 2 år och Overwatch 2 har funnit sig i development hell ett bra tag nu.

Medlem

Ja, vad ska de annars säga? Att utvecklingen går dåligt?
Man sa att utvecklingen gick bra och "låg före schemat" inför Battlefield 2042 också.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

"Tjena, hur går det?"
"Jo tack, bra."

Medlem

Känner verkligen inget intresse alls för Diablo längre nu efter alla fadäser med Blizzard och när spel som Lost Ark och Path of Exile existerar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag tror bara på det när jag ser det.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Känner verkligen inget intresse alls för Diablo längre nu efter alla fadäser med Blizzard och när spel som Lost Ark och Path of Exile existerar.

Kommer slå Diablo 3 i försäljningssiffror med hästlängder. Megapepp på D4. Ser hur snyggt ut som helst. Fadäserna med Blizzard är numera uppköpta av Microsoft så de kunde jag inte bry mig mindre om då man vet att det kommer gå åt rätt håll.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Kommer slå Diablo 3 i försäljningssiffror med hästlängder. Megapepp på D4. Ser hur snyggt ut som helst. Fadäserna med Blizzard är numera uppköpta av Microsoft så de kunde jag inte bry mig mindre om då man vet att det kommer gå åt rätt håll.

Det är samma folk som sitter där, så att de är uppköpta av Microsoft kunde jag inte bry mig mindre om då man vet att det antagligen kommer fortsätta precis som förut.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är samma folk som sitter där, så att de är uppköpta av Microsoft kunde jag inte bry mig mindre om då man vet att det antagligen kommer fortsätta precis som förut.

Vänta lite nu. Du tror på fullaste allvar att det är samma folk som sitter där nu? Precis alla idioter är fortfarande kvar? Eller att alla är idioter? Och du tror på fullaste allvar att Microsoft kommer fortsätta låta dem trakassera och mobba varandra och sina anställda? När man investerar 600 miljarder svenska kronor? Lägg av. Antingen är du trångsynt eller så gillar du bara cancel-kulturen isåfall. En gång svin, alltid svin. Man ska aldrig förlåta, man kan aldrig förändras osv.

Medlem

Mmm säger ni det så. Ps jag har en smartphone.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hahaha vafan... Tröttaste kvalitétsdeklarationen någonsin publicerad?

'Blizzard säger att allt går bra'..

No shit, FZ


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är samma folk som sitter där, så att de är uppköpta av Microsoft kunde jag inte bry mig mindre om då man vet att det antagligen kommer fortsätta precis som förut.

Det är inte samma människor som sitter där nu.

Så vitt jag vet så har det dock ingenting med Microsoft's uppköp att göra..

Egentligen inget namn som namnkunniga har associerat med Blizzard jobbar på studion idag.

Game Directorn med flera involverade för Diablo 3, World of Warcraft, Overwatch osv hade redan lämnat före det uppköpet gick i lås...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är inte samma människor som sitter där nu.

Så vitt jag vet så har det dock ingenting med Microsoft's uppköp att göra..

Egentligen inget namn som namnkunniga har associerat med Blizzard jobbar på studion idag.

Game Directorn med flera involverade för Diablo 3, World of Warcraft, Overwatch osv hade redan lämnat före det uppköpet gick i lås...

Som jag förstått det och som jag till viss del hört konkret från uttalanden av nyckelfigurer är att något hände i och med att 'Project Titan' (som skulle vara en sorts uppföljare till World of Warcraft (MMO) i ett nytt universum lades ner som gjorde att moralen inom studion mer eller mindre dök.

Titanera är väl typ Chris Metzen (Story-ansvarig för typ alla Blizzards klassiska spel.), Samwise Didier (Blizzards klassiska och klart metal-influerade art director), Rob Pardo (Blizzards guru för speldesign), Jeff Kaplan (Underbarnet som etablerade sig som en MVP i utveckligen av WoW och var Game Director för Overwatch [och project titan.. tror jag], Bill Roper (lämnade för länge sen, director för första Diablo m.fl.), Jay Wilson (lämnade för relativt länge sen, director Diablo 3) med flera... T.ex. han som var ansvarig för att skapa Overwatch's själva universa (minns inte vad han heter ju nu)... Ingen av dom jobbar kvar idag...
Som jag förstått det är mer eller mindre alla dom avhoppen en konsekvens av att Blizzard lade ner utvecklingen av 'Project Titan'..

Kanske tog studions chefer med Activision något beslut som studions utvecklare inte alls gillade... Eller så vart dom less bara efter att ha jobbat så så hårt så länge på något så stort utan att det blev något av det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Sen tror jag att när Michael Morhaime hoppade av 2018 (bara straight up chef och founder för Blizzard) så var det typ en spik i kistan...

Gissningsvis var det då upp till Activision att i huvudsak att sätta in en ny ledning för Blizzard...
Och att dom skulle kunna göra det utan att miffa studions kultur och integritet ordentligt har jag föga förtroende för.

Utifrån vad som hänt efter så tror jag dom körde en linje i stil med 'meruppföljare, och oftare!' samt 'På mera plattformar - och samtidigare!'


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ptja, Blizzard är bara en skugga av sitt forna jag, så vi får väl se hur det går.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Ptja, Blizzard är bara en skugga av sitt forna jag, så vi får väl se hur det går.

Tycker helt klart de går i rätt riktning iaf, 2st nya diablo spel inom 1-2år är inte illa pinkat om jag får säga det själv. Lätt deras bästa spelserie.

Medlem

Korrigerat uttalande; "Development on Diablo 4 is progressing hell. Company-wide infernal testing of Diablo 4 is underway."

Medlem
Skrivet av Deekar:

Vänta lite nu. Du tror på fullaste allvar att det är samma folk som sitter där nu? Precis alla idioter är fortfarande kvar? Eller att alla är idioter? Och du tror på fullaste allvar att Microsoft kommer fortsätta låta dem trakassera och mobba varandra och sina anställda? När man investerar 600 miljarder svenska kronor? Lägg av. Antingen är du trångsynt eller så gillar du bara cancel-kulturen isåfall. En gång svin, alltid svin. Man ska aldrig förlåta, man kan aldrig förändras osv.

Ja, jag tror att de flesta sitter kvar. Har det varit någon större mängd avsked, menar du? Du får gärna ge en källa på det. Microsoft har väl till och med gått ut och sagt att de inte kommer gå in och detaljstyra de studios de köper upp.

Oklart varför jag skulle vara trångsynt. Jag skulle snarare kalla att tro motsatsen ganska naivt. "Cancel-kulturen" däremot är bara ett påhitt.

Din sista mening har ingenting med någonting att göra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Under tiden. "Don't you have phones?"

Medlem

Det lät ju lite sisådär.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem
Skrivet av Striva:

Man får väl hoppas på att det "går bra" med tanke på att det knappt hänt något med Diablo eller Overwatch på en väldigt lång tid.
Overwatch har legat i koma i snart 2 år och Overwatch 2 har funnit sig i development hell ett bra tag nu.

Hänt och hänt, varje kvartal får man ju en update


signatur

Spela spel är kul ibland.

Gnällkuk
Skrivet av Fulci:

Korrigerat uttalande; "Development on Diablo 4 is progressing hell. Company-wide infernal testing of Diablo 4 is underway."

*nose exhale*


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Inte lätt att vara positiv när man snackar om Blizzard nuförtiden. Kanske är helt ute och cyklar tidsmässigt, men det känns som att Overwatch 2 announcades för typ 4 år sedan och redan då lät ointressant.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Kommer slå Diablo 3 i försäljningssiffror med hästlängder. Megapepp på D4. Ser hur snyggt ut som helst. Fadäserna med Blizzard är numera uppköpta av Microsoft så de kunde jag inte bry mig mindre om då man vet att det kommer gå åt rätt håll.

Vad skulle uppköp av Microsoft göra för skillnad gällande D4?

Så vitt jag vet så har det inte kommit några rapporter alls om att projektet har ändrat scope, riktining eller dyl.
Den temat, berättelsen, klasser och allt annat de har satt i pipeline finns kvar. Skulle de göra stora ändringar så skulle det ha blivit rapporterad av antingen Blizzard själva eller genom reportrar som har insider-kontakter.

Jag tror inte D4 kommer slå D3 i hästlängder. I dagsläget så finns det inget som har visats utav D4 som skulle vara unikt eller bättre än det som finns på marknaden. Det var nyligen som Blizzard visade en "tech-demo" av omgivningarna och ambience-ljud. Tyvärr så är det inte bättre än t.ex. Lost Ark. Det är snyggare än D3, men där tar det sen stopp.

De som kommer köpa D4 är de som är hängivna fans av serien, och de som vill spela igenom fortsättningen av storyn. Men jag har svårt att se mig att spelet kommer locka många nya spelare från Last Ark eller PoE, som har mer komplexa system samt ser snyggare ut.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Vad skulle uppköp av Microsoft göra för skillnad gällande D4?

Så vitt jag vet så har det inte kommit några rapporter alls om att projektet har ändrat scope, riktining eller dyl.
Den temat, berättelsen, klasser och allt annat de har satt i pipeline finns kvar. Skulle de göra stora ändringar så skulle det ha blivit rapporterad av antingen Blizzard själva eller genom reportrar som har insider-kontakter.

Jag tror inte D4 kommer slå D3 i hästlängder. I dagsläget så finns det inget som har visats utav D4 som skulle vara unikt eller bättre än det som finns på marknaden. Det var nyligen som Blizzard visade en "tech-demo" av omgivningarna och ambience-ljud. Tyvärr så är det inte bättre än t.ex. Lost Ark. Det är snyggare än D3, men där tar det sen stopp.

De som kommer köpa D4 är de som är hängivna fans av serien, och de som vill spela igenom fortsättningen av storyn. Men jag har svårt att se mig att spelet kommer locka många nya spelare från Last Ark eller PoE, som har mer komplexa system samt ser snyggare ut.

Nu var det ju inte D4 jag tror skulle bli skillnad med ett uppköp av Microsoft utan arbetsklimatet på Blizzard. Svarade på "fadäserna" på Blizzard och att man inte är pepp på grund utav det. Klart spelet i sig blir detsamma.

Sen när de gäller spelet i sig så tycker jag det som visats upp nu ser mycket lovande ut. Personligen har jag aldrig gillat PoE och säga vad man vill om Lost Ark, svinbra spel. Men det är för mig bara ett spel medans man väntar på Thrones and Liberty och sen Diablo 4. Klart det är personliga åsikter men jag tror och vet att många tänker detsamma och jag skulle kunna sätta min vänstra kula på att det kommer bli ett megaintresse vid release. Det släpps multiplatform direkt till skillnad från D3. MEN, den som lever får se:)

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Vad skulle uppköp av Microsoft göra för skillnad gällande D4?

Så vitt jag vet så har det inte kommit några rapporter alls om att projektet har ändrat scope, riktining eller dyl.
Den temat, berättelsen, klasser och allt annat de har satt i pipeline finns kvar. Skulle de göra stora ändringar så skulle det ha blivit rapporterad av antingen Blizzard själva eller genom reportrar som har insider-kontakter.

Jag tror inte D4 kommer slå D3 i hästlängder. I dagsläget så finns det inget som har visats utav D4 som skulle vara unikt eller bättre än det som finns på marknaden. Det var nyligen som Blizzard visade en "tech-demo" av omgivningarna och ambience-ljud. Tyvärr så är det inte bättre än t.ex. Lost Ark. Det är snyggare än D3, men där tar det sen stopp.

De som kommer köpa D4 är de som är hängivna fans av serien, och de som vill spela igenom fortsättningen av storyn. Men jag har svårt att se mig att spelet kommer locka många nya spelare från Last Ark eller PoE, som har mer komplexa system samt ser snyggare ut.

Att du ens jämför Lost ark med något Diablo visar hur lost du är och hur fel du har.

Medlem

Ser verkligen inte framemot diablo 4. Blir det en copy / paste från 3an ? tycker dom flesta uppföljare är sådär... kul i en kvart..
Jag är så nöjd med D2 + Lod..

1
Skriv svar