Starfield - ny video berättar om ljud och musik

Robot
Starfield - ny video berättar om ljud och musik

I väntan på gameplay snackar veteranen Inon Zur om sitt nya verk.

#non-zur, #starfield


Dex
Medlem

Det är väldigt intressant att dom visar så många olika sådana här videos där utvecklarna pratar om spelet, men fortfarande inte visar något alls från spelet.
Det kommer ju så klart komma gameplay filmer, men tror aldrig jag har sätt en liknande marknadsföringskampanj på ett AAA spel där dom pratar så mycket om det, men inte visar något alls från själva spelet. Tycker det verkar så konstigt!

Frilansare
Skrivet av Dex:

Det är väldigt intressant att dom visar så många olika sådana här videos där utvecklarna pratar om spelet, men fortfarande inte visar något alls från spelet.
Det kommer ju så klart komma gameplay filmer, men tror aldrig jag har sätt en liknande marknadsföringskampanj på ett AAA spel där dom pratar så mycket om det, men inte visar något alls från själva spelet. Tycker det verkar så konstigt!

Det kommer i maj/juni. De bygger upp hypen just nu, de mest intresserade ser allt och för ordet vidare. Sen kommer gameplay.

Dex
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Det kommer i maj/juni. De bygger upp hypen just nu, de mest intresserade ser allt och för ordet vidare. Sen kommer gameplay.

Ja planen har ju säkerligen varit E3, men är det inte väldigt ovanligt att det kommer så här många filmer från utvecklarna innan spelet ens har visats upp? Tycker det brukar vara tvärtom att dom visar upp spelet sen när det börjar närma sig release så kommer det mer sånt här där utvecklarna pratar om spelen?

Men kan vara jag som inte är säker och bara väntar för mycket på att dom för en gångs skull ska visa upp spelet. Börjar bli lite oroliga att dom hypas upp spelet för mycket just nu. Får lite Cyberpunk vibbar, men får hoppas det släpper när man får se lite gameplay

Medlem

Nu är jag medveten om att en stor del är skriptat säljsnack men ju äldre jag blir, desto mer kan jag tycka att sådana här videos intresserar mig. Ibland mer än själva gameplayet.

Avstängd
Skrivet av Dex:

Det är väldigt intressant att dom visar så många olika sådana här videos där utvecklarna pratar om spelet, men fortfarande inte visar något alls från spelet.
Det kommer ju så klart komma gameplay filmer, men tror aldrig jag har sätt en liknande marknadsföringskampanj på ett AAA spel där dom pratar så mycket om det, men inte visar något alls från själva spelet. Tycker det verkar så konstigt!

Rockstar släpper ju knappt något gameplay innan releasedagen. Det tycker jag är rätt fett faktiskt!

Frilansare
Skrivet av Dex:

Ja planen har ju säkerligen varit E3, men är det inte väldigt ovanligt att det kommer så här många filmer från utvecklarna innan spelet ens har visats upp? Tycker det brukar vara tvärtom att dom visar upp spelet sen när det börjar närma sig release så kommer det mer sånt här där utvecklarna pratar om spelen?

Men kan vara jag som inte är säker och bara väntar för mycket på att dom för en gångs skull ska visa upp spelet. Börjar bli lite oroliga att dom hypas upp spelet för mycket just nu. Får lite Cyberpunk vibbar, men får hoppas det släpper när man får se lite gameplay

Har sett både och från utgivarna. Nu har ju Starfield redan ett satt datum så hela deras marknadsföringsplan är redan satt i sten. De inleder mjukt (för att vagga in oss i någon sorts mysig förväntan) och sen kommer det att rasa på.

Frilansare
Skrivet av Monstertarzan:

Nu är jag medveten om att en stor del är skriptat säljsnack men ju äldre jag blir, desto mer kan jag tycka att sådana här videos intresserar mig. Ibland mer än själva gameplayet.

Håller delvis med. Hade varit superintressant om det inte hade varit Bethesda som intervjuade... Bethesda?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Håller delvis med. Hade varit superintressant om det inte hade varit Bethesda som intervjuade... Bethesda?

Jo, jag håller med och det får i alla fall mig att känna en viss återhållsamhet i min bedömning. Hittills. Uppskattar ändå formatet och det är intressant att höra deras idéer, vad Bethesda inspireras av och vilka medel de använder för att nå dit! Perfekt paus tillsammans med en kopp kaffe, önskar en fördjupning men det kanske inte riktigt är syftet heller. Nyfiken på gameplay.

Medlem

Förseningsspöket lär nog hållas borta. Istället får vi ett halvår/år av patchar innan det är någorlunda spelbart

Medlem

För mig känns det onekligen som att de dansar runt elden vid detta laget. Jag tror att det finns anledning till att de inte vågat visa rå gameplay än när det är sagt att det ska släppas redan om drygt ett halvår.

eld
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

För mig känns det onekligen som att de dansar runt elden vid detta laget. Jag tror att det finns anledning till att de inte vågat visa rå gameplay än när det är sagt att det ska släppas redan om drygt ett halvår.

De har gjort detta för flera projekt nu, så inget nytt.

Medlem
Skrivet av eld:

De har gjort detta för flera projekt nu, så inget nytt.

Ja och Bethesdas senare bravader har väl inte blivit särskilt bra?

Avstängd

Egentligen inget större fan av Inon zur och hade mycket hellre sett Jeremy Soule som composer, men utgår man samtidigt från vad vi hört från starfields ost so far så kan det nog bli mycket bra ändå - denna är ju inte dålig;

https://youtu.be/Yqb0GhRhU88

Medlem

Garanterat en 2023-titel.

Medlem

Damn, gåshud från tonerna av musiken, kul video att lyssna till passionerade devs som är helt uppslukade och sprutar glädje av sitt jobb med spelet. Det här kommer bli något utöver det vanliga, cant wait.

Medlem

Bra video, men för tusan Bethesda, ge mig lite gameplay eller åtminstone en skärmdump att titta på!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

eld
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Ja och Bethesdas senare bravader har väl inte blivit särskilt bra?

Menade att de gör detta för att det är så de alltid gjort, inte för att de är rädda för att visa spelet.

Medlem
Skrivet av eld:

Menade att de gör detta för att det är så de alltid gjort, inte för att de är rädda för att visa spelet.

Min magkänsla brukar inte ha fel när det kommer till sånt här och jag förutspår utvecklingsproblem, försening eller både och.

Aja, tiden får utvisa hur detta går, men jag tror att folk överhypar detta rätt ordentligt med tanke på hur lite vi har fått veta än så länge.

eld
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Min magkänsla brukar inte ha fel när det kommer till sånt här och jag förutspår utvecklingsproblem, försening eller både och.

Aja, tiden får utvisa hur detta går, men jag tror att folk överhypar detta rätt ordentligt med tanke på hur lite vi har fått veta än så länge.

Yep, tiden får visa, men jag tror nog ändå de flesta håller ögonen öppna på projektet av god anledning, det är ju ett stort nytt projektm och ett nytt ip från en studio som gjort väldigt många bra spel, sen så vet vi ju ändå en hel del, att det tex: är ett skyrim i rymden.

Lite som när folk var hype över elden ring utan att de visat något.

Medlem
Skrivet av eld:

Yep, tiden får visa, men jag tror nog ändå de flesta håller ögonen öppna på projektet av god anledning, det är ju ett stort nytt projektm och ett nytt ip från en studio som gjort väldigt många bra spel, sen så vet vi ju ändå en hel del, att det tex: är ett skyrim i rymden.

Lite som när folk var hype över elden ring utan att de visat något.

Jag hoppas självklart på att bli motbevisad, för Bethesda har definitivt några riktigt bra titlar i bagaget, bara inte på senare tid enligt mig.

FromSofts track record är dock helt sjukt bra, så där tycker jag att det är befogat med lite förhands-hype

1
Skriv svar