Spelarna flyr CoD - Activision tappade 50 miljoner spelare på ett år

Medlem

Activision har ju inte kommit ut med något nytt på åratal. Man mjölkar på med samma spelserier år ut och år in, och ändrar på lite ytligt smink ibland.

Inte konstigt att folk till sist tröttnar. Kan inte tro det är speciellt många som börjar spela CoD eller WoW mera, det är väl samma gamla gäng som har hängt med i många år.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mjo - Bobby Kotick, vd för Activision Blizzard.

Kom igen nu, var ironin så sublim?
Det brukar ju stå en sådan text i dagspressen när de tar någon random-bild ihop med artikeln...här blir det ju dock så uppenbart att Kotic är både direkt och indirekt (som högst ansvarig) en stor del av problemet.

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Activision har ju inte kommit ut med något nytt på åratal. Man mjölkar på med samma spelserier år ut och år in, och ändrar på lite ytligt smink ibland.

Inte konstigt att folk till sist tröttnar. Kan inte tro det är speciellt många som börjar spela CoD eller WoW mera, det är väl samma gamla gäng som har hängt med i många år.

Exakt, och förutom den sketna företagskulturen som de har visat sig ha så måste ju vissa beslut komma direkt ifrån honom och hans närmaste. Det här tänker jag är ett typiskt sådant.

Redaktör
Skrivet av Ender:

Kom igen nu, var ironin så sublim?
Det brukar ju stå en sådan text i dagspressen när de tar någon random-bild ihop med artikeln...här blir det ju dock så uppenbart att Kotic är både direkt och indirekt (som högst ansvarig) en stor del av problemet.

Tydligen är min ironidetektor också en del av problemet.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

100-150 miljoner per månad.

ja det finns mycket konstiga människor här I världen jag håller med. =D

Medlem

Ska jag vara helt ärlig så tror jag dessa företag kommer sjunka om dem inte strukturerar om i grunden och börjar med rejäl innovation igen.. Activision-Blizzard, Ubisoft, EA.
Vet inte hur andra ser det men i min cirkel av vänner och bekanta så köper man sällan spel från dessa längre då de har förverkat sina rykten.
Både genom dåliga företagskulturer och genom rent tråkiga spel. Samma sak varje år, någon poänglös remaster eller ett till last av samma spel med ny grafik och lite olika handling/setting. Om ens det.
Mindre företag med mer inriktade spel fångar upp spelare som skapar mindre och mer tajta communities.
Känns som marknaden är på väg åt ett sånt håll i mina ögon iaf.


signatur

"Det var bättre förr!"

12
Skriv svar