Final Fantasy 14:s producent varnar spelare att inte retas i PVP

Robot
Final Fantasy 14:s producent varnar spelare att inte retas i PVP

Trollande kan leda till avstängning.


Gnällkuk

Folk beter sig illa i ett pvp-läge? Nä, nu har jag sett allt!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Sounds good. Ett bra sätt att främja retande i spel så vi ser mer av det är att låta det vara utan någon form av straff. Den giftiga tonen var en av anledningarna till att jag inte kom tillbaka till det fanskapade Halo-spelet. Det handlar om att sätta gränser för vad man tolererar i sina spel.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Alla är så jäkla känsliga online idag men FFXIV's community är nog en av dem värsta när det kommer till att ta illa upp av exakt allt.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Alla är så jäkla känsliga online idag men FFXIV's community är nog en av dem värsta när det kommer till att ta illa upp av exakt allt.

Eller så är det en hårdare ton? Edit: samt att folk kanske säger ifrån mer än det gjorde innan?
De som är mest känsliga är de som blir tillsagda för att de varit otrevliga. Där snackar vi lättkränkta.

Medlem
Skrivet av Wiinis:

Eller så är det en hårdare ton? Edit: samt att folk kanske säger ifrån mer än det gjorde innan?
De som är mest känsliga är de som blir tillsagda för att de varit otrevliga. Där snackar vi lättkränkta.

Dem är också lättkränkta det kan jag helt hålla med om Fast de regler/TOS dem tar upp gällande beteende i PVP känns väldigt överdrivet. Vem/hur blir man kränkt av att någon spammar good job emote eller pingar ofta? Känns som att alla går under om dem inte spelar i en helt skyddad miljö där ingen form av trolling, små gnabb eller för den delen tävling får förekomma. Allt ska vara så fruktansvärt inkluderande och snällt. Bara det faktum att dps mätare inte ens får pratas om ingame i FFXIV är för mig helt sjukt. Om folk vill prestera och min-maxa låt dem? De som inte vill behöver ju inte ta illa upp för det.

Medlem

Förstår dock om man inte spelar för man redan insett att det skiter sig, dels kanske av OP motstånd men även om medspelarna inte vet vad de håller på med. Varför lägga sin tid på att kämpa?
De beteendet har ju funnits ett tag så det är väl ingen överraskning? Vet när man spela CTF/RA3 på mIrc så kunde motståndarna ge upp efter några minuter pga ojämna lag.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Alla är så jäkla känsliga online idag men FFXIV's community är nog en av dem värsta när det kommer till att ta illa upp av exakt allt.

Om man spelar 5v5 och en bara saboterar för alla andra är det klart att man blir arg.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Om man spelar 5v5 och en bara saboterar för alla andra är det klart att man blir arg.

Absolut, sånt ska bort till 120%. Det jag reagerar mest på är det faktum att det anses som tillräckligt illa att spamma emotes, pings och liknande för att man skall bli bannad. Vem kan ta illa upp av det egentligen?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Absolut, sånt ska bort till 120%. Det jag reagerar mest på är det faktum att det anses som tillräckligt illa att spamma emotes, pings och liknande för att man skall bli bannad. Vem kan ta illa upp av det egentligen?

Vem orkar mer någon som ska spamma hela tiden? Väck me packet säger jag.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av DieZe:

Absolut, sånt ska bort till 120%. Det jag reagerar mest på är det faktum att det anses som tillräckligt illa att spamma emotes, pings och liknande för att man skall bli bannad. Vem kan ta illa upp av det egentligen?

Sånt där kan vara jävligt jobbigt i längden och förstör upplevelsen, så det är bra att det finns en regel mot det för de som abusar skiten ur det. Förstår att några kanske kan vara lite överkänsliga när det snackas om att moderera rövhålsbeteende, men ni får väl helt enkelt tweeta Musk och föreslå att han köper upp Square Enix 😉

Medlem

Blizzard är redan riktigt hårda med detta i season of mastery

Medlem
Skrivet av DieZe:

Alla är så jäkla känsliga online idag men FFXIV's community är nog en av dem värsta när det kommer till att ta illa upp av exakt allt.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Alla är så jäkla känsliga online idag men FFXIV's community är nog en av dem värsta när det kommer till att ta illa upp av exakt allt.

Du låter lite känslig...

;D ;D

1
Skriv svar