Robot
Sniper Elite 5

Nästa del i spelet med de blodiga repriserna är snart här, och det mesta känns bekant.

#sniper-elite-5


Medlem

tröttnar aldrig folk på detta tema.

Gnällkuk

Ser fram emot recensionen när varje bana får full redogörelse och betyg!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fyfan va mysigt det ser ut. Jag får aldrig nog utav WWII. ALDRIG!


signatur

Allätare

Medlem

Har man spelat ett Sniper Elite har man spelat alla.

Redaktör
Skrivet av Majoren:

Har man spelat ett Sniper Elite har man spelat alla.

Mja, jag tycker fyran var klart bättre än tidigare spel tack vare öppnare kartor. Men den här slottsbanan i femman var väldigt lik känslan i fyran så vi kan nog räkna med att det mer blir en fortsättning med nya banor än ett stort kliv framåt.

Edit: välkommen som medlem förresten!


signatur
Medlem

Jag har aldrig spelat Sniper Elite. Går det att hoppa på 5:an direkt månntro?

Redaktör
Skrivet av Roqka:

Jag har aldrig spelat Sniper Elite. Går det att hoppa på 5:an direkt månntro?

Oh ja. Du spelar skarpskjutande amerikansk hjälte mot Nazityskland, det är allt du behöver veta. Kör fyran annars, seriens bästa så här långt och riktigt kul i co-op med kompis.


signatur
Medlem
Skrivet av Zero303:

tröttnar aldrig folk på detta tema.

Man kan säga samma sak om Mario.. Call of duty mfl.. gillar man sniper spel då lirar man dom få som finns

Medlem

Sniper Elite 4 plus expansion pass var riktigt kul så detta blir ett givet köp. Med SE4 så förbättrades allt. Större öppnare banor, bättre kontroll över protagonisten Karl Fairburne, vassare stealth funktion, vassare sniping mekanik. 4an tycker jag var ett stort kliv framåt. Mer som det gör inget då det var så jäkla kul.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Oh ja. Du spelar skarpskjutande amerikansk hjälte mot Nazityskland, det är allt du behöver veta. Kör fyran annars, seriens bästa så här långt och riktigt kul i co-op med kompis.

Schyst! Ska spana in 4:an också.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mja, jag tycker fyran var klart bättre än tidigare spel tack vare öppnare kartor. Men den här slottsbanan i femman var väldigt lik känslan i fyran så vi kan nog räkna med att det mer blir en fortsättning med nya banor än ett stort kliv framåt.

Edit: välkommen som medlem förresten!

Förstår vad du menar, personligen tycker jag dock det i stort inte skiljer något alls mellan Sniper Elite Afrika och Sniper Elite Italien. Ska dock vara rättvis i att banorna är både större och betydligt snyggare i Italienkampanjen, men i övrigt så känns alla spelen väldigt väldigt lika varandra gameplaymässigt. Tycker i stort det inte hänt nått sedan SE V2, förutom nya kartor förstås. Skulle gärna se att de faktiskt lät kosta på berättandet i spelserien denna gång, men antar att det återigen blir en anonym story och anonyma karaktärer samt samma AI, samma skjutkänsla etc.

Tack och bock!

Medlem
Skrivet av Razuco:

Man kan säga samma sak om Mario.. Call of duty mfl.. gillar man sniper spel då lirar man dom få som finns

Och samtliga sportspel


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fortfarande noll mutilation på kropparna utanpå ? Känns ganska tröttsamt med x-ray vid detta laget när allt är PEGI 5+ efteråt.

"Då blir det regelrätt eldstrid, men det har aldrig varit den här seriens styrka."

Uppföljare efter uppföljare, men uppenbarligen är det vissa saker de helt enkelt inte kan göra bättre...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det här blir troligen ett köp. Älskade de två sista i serien. 4:an spelade jag 3-4 ggr, det går alltid att göra det liite bättre.

Redaktör
Skrivet av hannes.theorell:

"Då blir det regelrätt eldstrid, men det har aldrig varit den här seriens styrka."

Uppföljare efter uppföljare, men uppenbarligen är det vissa saker de helt enkelt inte kan göra bättre...

Rebellion är inte världens största eller bästa utvecklare. Förutom Sniper-liren (och gamla Aliens versus Predator) brukar deras spel få rätt svala betyg. Är väl det som lyser igenom kanske.


signatur
Medlem
Skrivet av Roqka:

Schyst! Ska spana in 4:an också.

Fyran är jäkligt kul. Ser bra ut och flyter bra även på konsol. Spelar det på PS5 då och då.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Roqka:

Jag har aldrig spelat Sniper Elite. Går det att hoppa på 5:an direkt månntro?

Kör 4an nu om du vill, finns säkert billigt och ser bra ut / är riktigt nice. Speciellt i co-op.
Edit såg att du fått lite svar redan

Skrivet av Tomas Helenius:

Rebellion är inte världens största eller bästa utvecklare. Förutom Sniper-liren (och gamla Aliens versus Predator) brukar deras spel få rätt svala betyg. Är väl det som lyser igenom kanske.

Lite trist att de bara plöjer vidare i samma gamla hjulspår utan tillstymmelse till förbättring.
Men å andra sidan är det ju avståndsförgängelse av nazister som vi helst vill ha.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Försökte mig på 4an, men det var någonting som saknades.
Kanske var det för att man precis hade klarat mgs 5 som det kändes halvdant.

Från ai, gunplay till animationer kändes det rätt dåligt utfört.

Medlem

Kan man fortfarande skjuta bollarna av Hitler?

Redaktör
Skrivet av justabit:

Kan man fortfarande skjuta bollarna av Hitler?

Ja, det ser ut så på de officiella screenshotsen. Men inte i det uppdrag jag fick köra.


signatur
Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Försökte mig på 4an, men det var någonting som saknades.
Kanske var det för att man precis hade klarat mgs 5 som det kändes halvdant.

Från ai, gunplay till animationer kändes det rätt dåligt utfört.

Jo, men som nämnts så är ju Rebellion inte direkt världens stekhetaste spelutvecklare. Spelen de gör är underhållande, men de känns alltid lite som fattigmansspel man köper när man hittar dem för en hundring eller så. Personligen så orkar jag ofta bara spela igenom kanske halva kampanjen i ett Sniper Elite-spel, sedan har jag fått nog av att hela banorna och uppdragen känns ungefär lika engagerande som random fetch quests. Personligen gillar jag nog deras Zombi Army-spel lite bättre. Synd bara att de inte låter den spelserien riktigt stå på egna ben, känns inte så genomtänkt att kopiera sniper-gameplay från Sniper Elite med eftersatta andra vapen för närstrid i den typen av spel. Väldigt dumt det, man smyger ju inte runt och stalkar zombierna, så känns väldigt märkligt att även den spelserien fokuserar sitt gunplay kring sniper gevär...

Jag spelar genom första spelet nu, snacka om nostalgi och ful grafik, men atmosfären finns där.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag spelar genom första spelet nu, snacka om nostalgi och ful grafik, men atmosfären finns där.

https://youtu.be/W0nR0lgIrZo

Påminner lite om Hidden & Dangerous 2...fortfarande bästa WW2-spelet någonsin..

Skrivet av Majoren:

Påminner lite om Hidden & Dangerous 2...fortfarande bästa WW2-spelet någonsin..

Det klarade jag mig aldrig genom, det var för svårt med kontrollerna minns jag att jag tyckte; detsamma gäller de tidiga Tomb Raider-spelen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av Majoren:

Påminner lite om Hidden & Dangerous 2...fortfarande bästa WW2-spelet någonsin..

Ähum... Det där kan diskuteras. Så det får bli dagens diskussions-nyhet i eftermiddag. Bra fråga!


signatur
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det klarade jag mig aldrig genom, det var för svårt med kontrollerna minns jag att jag tyckte; detsamma gäller de tidiga Tomb Raider-spelen.

Jo, svårt var ju spelet. Definitivt, speciellt jämfört med nyare skjutspel som inte kräver någon taktik. Ibland rentav obalanserat svårt till frustration, men jag gillar sånt, haha.

Skrivet av Tomas Helenius:

Ähum... Det där kan diskuteras. Så det får bli dagens diskussions-nyhet i eftermiddag. Bra fråga!

Kan absolut diskuteras...finns ju Commandos 2 också...

Redaktör
Skrivet av Majoren:

Jo, svårt var ju spelet. Definitivt, speciellt jämfört med nyare skjutspel som inte kräver någon taktik. Ibland rentav obalanserat svårt till frustration, men jag gillar sånt, haha.

Kan absolut diskuteras...finns ju Commandos 2 också...

Det diskuteras för fullt.


signatur
12
Skriv svar