Spikat! Xbox och Bethesda ger oss stor spelshow i juni

Medlem

Forza motorsport plz

Avstängd
Skrivet av Razuco:

Snarare en högoddsare.. lär definitivt får se gameplay.

Haha? Det är alltså väldigt liten chans att få se gameplay så därför lär vi definitiv få se gameplay? Oxymoron much?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fezk:

Kul! Skönt att vi får lite E3-liknande konferenser utöver Summer Game Fest.

Vilka stortitlar kommer vi få se gameplay ifrån utöver Starfield?

Några som man kan tänkas visa är väl:

  • Fable

  • Avowed

  • A Plague Tale: Requiem

  • Redfall

  • State of Decay 3

  • Somerville

  • The Wolf Among Us 2

  • Hellblade 2

  • Nytt Gears of War

Hoppas även på lite överraskningar. Ryktas väl om ett nytt eller remake av Quake.

Svårt att sia då det är så in i h-e med spel på gång, gameplay vet jag inte men det här lite av vad jag tror kommer att dyka upp i alla fall (bara från first party):

Mina gissningar:

  • Starfield

  • Redfall

  • Forza Motorsport

  • As Dusk Falls

  • Halo Infinite "Tatanka"-BR

  • Forza Horizon 5 DLC

  • Avowed

  • Age of Empires IV - Konsol

  • Fable

  • Zenimax Online's nya IP

  • Contraband

  • Gears of War Collection och/eller The Coalitions sidoprojekt

  • Pentiment - Obsidian

Mina vildare gissningar:

  • Senua's Saga - Hellblade 2

  • Perfect Dark

  • Project Midnight - Compulsion

  • Quake

  • Wolfenstein 3

  • The Outer Worlds 2

Mina jättevilda gissningar:

  • Project Dragon - IOI

  • Indiana Jones

  • State of Decay 3

  • The Elder Scrolls 6

  • Fallout 1 & 2 Remasters

  • Everwild


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Svårt att sia då det är så in i h-e med spel på gång, gameplay vet jag inte men det här lite av vad jag tror kommer att dyka upp i alla fall (bara från first party):

Mina gissningar:

  • Starfield

  • Redfall

  • Forza Motorsport

  • As Dusk Falls

  • Halo Infinite "Tatanka"-BR

  • Forza Horizon 5 DLC

  • Avowed

  • Age of Empires IV - Konsol

  • Fable

  • Zenimax Online's nya IP

  • Contraband

  • Gears of War Collection och/eller The Coalitions sidoprojekt

  • Pentiment - Obsidian

Mina vildare gissningar:

  • Senua's Saga - Hellblade 2

  • Perfect Dark

  • Project Midnight - Compulsion

  • Quake

  • Wolfenstein 3

  • The Outer Worlds 2

Mina jättevilda gissningar:

  • Project Dragon - IOI

  • Indiana Jones

  • State of Decay 3

  • The Elder Scrolls 6

  • Fallout 1 & 2 Remasters

  • Everwild

Grym lista men mycket ligger väkdigt långt bort releasemässigt. MS har köpt jäkligt många studios som tar 5-6 år på sig för ett nytt spel. Och då är det ändå ofta bara i klass med Senuas Sacrifice och Perfect Dark snarare än mammutar som God of War, Uncharted och Spider-man.

Vad är Pentiment?


signatur

Memento Mori

Medlem

Hoppas på Forza Motorsport

Kanske är lite tidigt efter Doom Eternal men är nyfiken på vad ID Software jobbar på nu efter det, ett nytt Quake förhoppningsvis

Medlem

Undrar varför Bethesda får vara med specifikt på inbjudan istället för att inkluderas som en del av Xbox Game studios som alla andra utvecklare de köpt. 🤔

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

[li]Fallout 1 & 2 Remasters[/li]

Är det här nått som pratats om tidigare? Eller är det vilda gissningar baserat på önsketänk? 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fezk:

Kul! Skönt att vi får lite E3-liknande konferenser utöver Summer Game Fest.

Vilka stortitlar kommer vi få se gameplay ifrån utöver Starfield?

Några som man kan tänkas visa är väl:

  • Fable

  • Avowed

  • A Plague Tale: Requiem

  • Redfall

  • State of Decay 3

  • Somerville

  • The Wolf Among Us 2

  • Hellblade 2

  • Nytt Gears of War

Hoppas även på lite överraskningar. Ryktas väl om ett nytt eller remake av Quake.

"Gears" dom avskyr "Of War"


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Slimebeast:

Grym lista men mycket ligger väkdigt långt bort releasemässigt. MS har köpt jäkligt många studios som tar 5-6 år på sig för ett nytt spel. Och då är det ändå ofta bara i klass med Senuas Sacrifice och Perfect Dark snarare än mammutar som God of War, Uncharted och Spider-man.

Vad är Pentiment?

Mycket ligger också väldigt nära releasemässigt? Det är massor av storspel i den där listan.

Pentiment är ett outannonserat mindre RPG från Josh Sawyer på Obsidian, sägs utspela sig på 15-1600-talet, mordmysterie och lite inspirerat av Disco Elysium.

Skrivet av RaXha:

Undrar varför Bethesda får vara med specifikt på inbjudan istället för att inkluderas som en del av Xbox Game studios som alla andra utvecklare de köpt. 🤔

För att Bethesda inte bara är en utvecklare, utan en publisher med många studios och allt vad det innebär i övrigt. De är inte "inbjudna", de är en del av Microsoft Gaming/Xbox. När dealen med Activision-Blizzard är klar så blir det den tredje publishern. Microsoft Gaming = Xbox Game Studios, Bethesda, Activision-Blizzard. Phil Spencer är CEO för Microsoft Gaming, som är likvärdig pelare i Microsoft som Windows och Azure. Det är en omorganisation som skedde förra året, för att hantera den enorma tillväxten på gaming hos Microsoft. Det är all-in på den fronten nu

Skrivet av Molotov:

Är det här nått som pratats om tidigare? Eller är det vilda gissningar baserat på önsketänk? 😅

Det går rykten om det ja.


signatur

Jump in.

Medlem

Drömmen vore om Bungie tar över Halo igen och får ordning på fiaskot..

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Skyrim - 10th year Anniversary Edition (+1 år)!

Med nytt innehåll som nya firrar att fiska plus du kan nu även plantera din egen blomrabatt.

Japp, 11-års utgåva 11.11.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

För att Bethesda inte bara är en utvecklare, utan en publisher med många studios och allt vad det innebär i övrigt. De är inte "inbjudna", de är en del av Microsoft Gaming/Xbox. När dealen med Activision-Blizzard är klar så blir det den tredje publishern. Microsoft Gaming = Xbox Game Studios, Bethesda, Activision-Blizzard. Phil Spencer är CEO för Microsoft Gaming, som är likvärdig pelare i Microsoft som Windows och Azure. Det är en omorganisation som skedde förra året, för att hantera den enorma tillväxten på gaming hos Microsoft. Det är all-in på den fronten nu

Ok, jag tänkte mig kanske mer att i och med uppköpet togs uppdraget som utgivare över av Microsoft game studios och att Bethesdas studios överfördes dit. 🤷‍♂️

Ambassadör
Xbox
Skrivet av RaXha:

Ok, jag tänkte mig kanske mer att i och med uppköpet togs uppdraget som utgivare över av Microsoft game studios och att Bethesdas studios överfördes dit. 🤷‍♂️

När de införlivar hela publishers som Bethesda och kommande Activision-Blizzard så har dessa redan väl fungerande publisherorganisationer etc. som Microsoft/Xbox vill behålla och använda sig av. Microsoft Gaming blir väldigt stort och med så många studios så skulle det snabbt bli oöverskådligt och ineffektivt att trycka in alla i Xbox Game Studios. På det här sättet kan man behålla personal och kompetens och köra på direkt och effektivt.

Microsoft Gaming. (Xbox)

|

Xbox Game Studios (15 studios) - Bethesda (8 studios) - Activision-Blizzard(10+studios)

Det är lite komplicerat och nytt men alla ligger under Microsoft Gaming nu med Phil Spencer som CEO, det är det som avses med "Xbox" nu. Det är en ganska sanslös tillväxt och visar på hur viktigt gaming nu är för Microsoft, Satya Nadella skojade inte när han sa att Microsoft är all-in. Att Xbox lyfts upp jämsides med Windows och Azure är väldigt stort.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

När de införlivar hela publishers som Bethesda och kommande Activision-Blizzard så har dessa redan väl fungerande publisherorganisationer etc. som Microsoft/Xbox vill behålla och använda sig av. Microsoft Gaming blir väldigt stort och med så många studios så skulle det snabbt bli oöverskådligt och ineffektivt att trycka in alla i Xbox Game Studios. På det här sättet kan man behålla personal och kompetens och köra på direkt och effektivt.

Microsoft Gaming. (Xbox)

|

Xbox Game Studios (15 studios) - Bethesda (8 studios) - Activision-Blizzard(10+studios)

Det är lite komplicerat och nytt men alla ligger under Microsoft Gaming nu med Phil Spencer som CEO, det är det som avses med "Xbox" nu. Det är en ganska sanslös tillväxt och visar på hur viktigt gaming nu är för Microsoft, Satya Nadella skojade inte när han sa att Microsoft är all-in. Att Xbox lyfts upp jämsides med Windows och Azure är väldigt stort.

Fullt rimligt nu när jag tänker efter lite. 😅

12
Skriv svar