FZ Play - Vi testar familjefejden Switch Sports

Robot
FZ Play - Vi testar familjefejden Switch Sports
Moderator

Jag är taggad och ska på bästa sätt anta utmaningen att klä mig sportigt med både influenser av barbarer och Björn Borg... Får se hur detta går.

Chefredaktör

Peppen på detta!

Medlem

Provade betatestet tidigare. Hade nog varit riktigt välkommet som releasespel med Switch, likt Wii Sports och Nintendo Land. Men som fullpris titel 5 år in i konsolens livscykel? Nej, absolut inte. Mario Golf och Tennis Aces känns så mycket bättre partyspel för de enskilda sporterna och så mycket sportspel vill jag ändå inte ha...

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Majoren:

Provade betatestet tidigare. Hade nog varit riktigt välkommet som releasespel med Switch, likt Wii Sports och Nintendo Land. Men som fullpris titel 5 år in i konsolens livscykel? Nej, absolut inte. Mario Golf och Tennis Aces känns så mycket bättre partyspel för de enskilda sporterna och så mycket sportspel vill jag ändå inte ha...

Jag landar väl någonstans här också. Det skulle vara för fyraåringens skulle här hemma, men han har testat Kinect och det är inget han tjatar om att prova igen. Så det får nog vara.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Landar också nånstans med föregående två talare (talare, skrivare, vad som). Får intrycket att folk som verkar mest pepp på detta känner mycket nostalgi för Wii sports. Tvivlar starkt på att detta nya spel kommer att fånga samma "magi" som Wiispelet gjorde när det först kom och var något helt nytt och annorlunda och motion kontrollerna verkligen samlade hela familjer inklusive mor och farföräldrar och andra bekanta som annars inte spelar spel. Men det tåget har gått nu för länge sedan och detta kommer mer troligt vara något som en mer inbiten mindre skara kommer spela i två veckor kanske och sedan lägga åt sidan.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Lo
Skrivet av Majoren:

Provade betatestet tidigare. Hade nog varit riktigt välkommet som releasespel med Switch, likt Wii Sports och Nintendo Land. Men som fullpris titel 5 år in i konsolens livscykel? Nej, absolut inte. Mario Golf och Tennis Aces känns så mycket bättre partyspel för de enskilda sporterna och så mycket sportspel vill jag ändå inte ha...

Håller med i stort men fullpris är det väl ändå inte?


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Distordera:

Håller med i stort men fullpris är det väl ändå inte?

Det vet jag inte, det skrev jag utan att kolla x)
Nå, detta eller Clubhouse games hade jag gärna sett 2017 istället för det där 1-2-switch. Men 2022 känns väldigt sent för att släppa en dylik skapelse...ställer mig lite frågande också till varför Nintendo verkar vilja gömma & glömma sina populära Mii:s för, ersätta med gräsliga Xbox-avatargubbar? Märkligt.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det vet jag inte, det skrev jag utan att kolla x)
Nå, detta eller Clubhouse games hade jag gärna sett 2017 istället för det där 1-2-switch. Men 2022 känns väldigt sent för att släppa en dylik skapelse...ställer mig lite frågande också till varför Nintendo verkar vilja gömma & glömma sina populära Mii:s för, ersätta med gräsliga Xbox-avatargubbar? Märkligt.

Det är inte fullpris, tror det ligger på 399 på Elgiganten t.ex. Jag körde det igår kväll och måste säga att det känns väldigt fräscht och välgjort och vi hade skitkul, kommer nog spela detta mycket.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det vet jag inte, det skrev jag utan att kolla x)
Nå, detta eller Clubhouse games hade jag gärna sett 2017 istället för det där 1-2-switch. Men 2022 känns väldigt sent för att släppa en dylik skapelse...ställer mig lite frågande också till varför Nintendo verkar vilja gömma & glömma sina populära Mii:s för, ersätta med gräsliga Xbox-avatargubbar? Märkligt.

Inte helt osannolikt att de tänkte släppa tidigare men pga hårdvarubrist väntade till nu. Bara en tanke.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det är inte fullpris, tror det ligger på 399 på Elgiganten t.ex. Jag körde det igår kväll och måste säga att det känns väldigt fräscht och välgjort och vi hade skitkul, kommer nog spela detta mycket.

Jepp.
Checkade lite spel på dekudeals nu, 415 spänn på eshopen tycks det ligga på.
Hade varit fräscht om de inkluderat nån typ av Pilot Wings, likt Pilot Wings Resort eller nått sånt med lite multiplayer racing i luften.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jepp.
Checkade lite spel på dekudeals nu, 415 spänn på eshopen tycks det ligga på.
Hade varit fräscht om de inkluderat nån typ av Pilot Wings, likt Pilot Wings Resort eller nått sånt med lite multiplayer racing i luften.

Ja det hade vart fantastiskt! Måste säga att badminton känns väldigt bra.

1
Skriv svar