Filmen Sonic the Hedgehog 2 slår alla andra tv-spelsfilmer på fingrarna

Robot
Filmen Sonic the Hedgehog 2 slår alla andra tv-spelsfilmer på fingrarna

Har snart dragit in hisnande 3 miljarder spänn!

#film, #sonic-2


Medlem

Jag tycker det ser ut som Uncharted ligger före? https://www.boxofficemojo.com/release/rl2977334785/
Eller räknas den inte in i kategorin av någon anledning?

It's not a lake, it's an ocean

Jäklar. Överraskande men kul.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Assassins Creed-filmen var rätt bra imo. Om man bortser från att de inte utgick från spelen med hur allt går till.

Men framförallt diggar jag Warcraft. Den är underskattad. Jag hade inte klagat om en två skulle dyka upp men filmbolagen verkar tyvärr inte lika sugna : ((((((


signatur

Halo kompis!

Håller med om att World of Warcraft filmen var bra, kanske för att förväntingarna var så j-vla låga

Hoppas också på fler uppföljare i samma stil så småningom!

Medlem

Vet inte vart det står att den slår alla andra spelfilmer på fingrarna?

Medlem

är fortfarande besviken på alla filmer som är gjorda efter tv-spel


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Jag tar livet med ett lol:

Håller med om att World of Warcraft filmen var bra, kanske för att förväntingarna var så j-vla låga

Hoppas också på fler uppföljare i samma stil så småningom!

Warcraft* filmen. Den var inte baserad på MMO:et, utan på historien som kom före (Dvs historien om "the First War"). Warcraft 3 är början på det 3:e kriget, och WoW är en uppföljare till Warcraft 3: Frozen Throne.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Alla tv-spelsfilmer är ju superbra! DOOM, Mortal Kombat, Street Fighter, Resident Evil... Alla är dom helt suveräna i sin ostighet.

Fast Alone in the Dark var faktiskt bara helt kass.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Är det bara jag som sett Sonic 2 filmen? Kan vi inte ta upp hur värdelös en del scener var? Varför lixom? Vad hände ? Varför blandade de in B film ? Kunde de inte klippa filmen bättre?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Warcraft* filmen. Den var inte baserad på MMO:et, utan på historien som kom före (Dvs historien om "the First War"). Warcraft 3 är början på det 3:e kriget, och WoW är en uppföljare till Warcraft 3: Frozen Throne.

Förstår inte varför folk envisas med att säga World of Warcraft-filmen! 😁 så långt och krångligt. Dessutom heter den ju bara Warcraft.
Men avskyr själv att rätta folk, känner mig som ett as.
Inget illa menat till dig som skrev WoW-filmen. ❤️

Medlem

Silent Hill var en ganska så legit skräckfilm faktiskt.

Medlem

Vann 2st biljetter här på FZ för nån vecka sen. Så jag stack dit med min 11åriga systerson. Vi båda gillade filmen!

Tack FZ för biljetterna!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Assassins Creed-filmen var rätt bra imo. Om man bortser från att de inte utgick från spelen med hur allt går till.

Men framförallt diggar jag Warcraft. Den är underskattad. Jag hade inte klagat om en två skulle dyka upp men filmbolagen verkar tyvärr inte lika sugna : ((((((

Upplevde Warcraft filmen som en av de största besvikelserna någonsin i filmväg för en diehard fan som mig av warcraft/wow. Allt såg så jäkla B ut. Vapen och rustningar såg ut som plast, miljöerna fake och CGI'n (förutom orcerna) såg riktigt lågbudget ut. Hjälpte ju inte heller att filmen kändes rushed. Gör något i stil med lotr, så lite CGI som möjligt och ta storyn från WC3: Frozen Throne så snackar vi!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Upplevde Warcraft filmen som en av de största besvikelserna någonsin i filmväg för en diehard fan som mig av warcraft/wow. Allt såg så jäkla B ut. Vapen och rustningar såg ut som plast, miljöerna fake och CGI'n (förutom orcerna) såg riktigt lågbudget ut. Hjälpte ju inte heller att filmen kändes rushed. Gör något i stil med lotr, så lite CGI som möjligt och ta storyn från WC3: Frozen Throne så snackar vi!

Jag tyckte om den faktiskt, har sett den flertalet gånger, det är sällan jag ens ser om filmer med undantag för Austin Powers of Enchanted - världsklass.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Upplevde Warcraft filmen som en av de största besvikelserna någonsin i filmväg för en diehard fan som mig av warcraft/wow. Allt såg så jäkla B ut. Vapen och rustningar såg ut som plast, miljöerna fake och CGI'n (förutom orcerna) såg riktigt lågbudget ut. Hjälpte ju inte heller att filmen kändes rushed. Gör något i stil med lotr, så lite CGI som möjligt och ta storyn från WC3: Frozen Throne så snackar vi!

När den kom så tyckte jag den var helt okej att se på. Jag har aldrig spelat spelen.
Men på senare tid har jag tittat om den och då är den långt ifrån en bra film.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av robbis:

Vet inte vart det står att den slår alla andra spelfilmer på fingrarna?

I rubriken. Skämt å sido, någon annan länkade precis Uncharted som hade mer intäkter.

Medlem

Skulle man gå på gamespots siffror så ligger Warcraft på toppen, sedan pokemon. Vet inte ifall jag missat något

1
Skriv svar