Rykten! Star Wars Jedi 2 skippar old-gen och släpps 2023

Robot
Rykten! Star Wars Jedi 2 skippar old-gen och släpps 2023
Medlem

Fallen order var riktigt bra, så ser fram mot 2:an. Äntligen lite riktig next-gen!

Medlem

Nice, det låter lovande.
Hoppas att majoriteten av spelen 2023 blir exklusiva för senaste generationen.

Frågan är bara ifall tillräckligt många konsoler hinner tillverkas framöver, efterfrågan är ju fortfarande rätt mycket högre än tillverkningen.
Kanske dumt att pumpa konsolsäljande spel när det inte hjälper försäljningen av konsoler.

Medlem

Men då kommer det ju inte finnas någon billigare PS4:variant att köpa till PS5:an...

Ettan var dock Star Wars i guld, så fortsättningen är ett måste för mig. Give me that 4K super smooth lightsabers!

Medlem

Spännande! Även om jag hade svårt för ettan så är jag ändå väldigt intresserad av någon anledning, är väl ett tecken på hur få vettiga Star Wars spel vi fått sista tio-femton åren. Kan vi få ett slipat stridssystem, mer intressant level design och en Cal som faktiskt uttrycker känslor så kan det bli en hit.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Ruskigt taggad. Behöver dom till 2024 på sig så gör det mig inget, så långe dom gör ett bra jobb! Är nog inte lätt att skapa ett spel i star wars världen, varje beslut måste trippel kollas och få ok av story folket bakom allt i star wars.

Medlem

På tiden att spelföretag börjar skippa oldgen! På tok för många spel som hålls tillbaka teknikmässigt pga de äldre maskinerna och nya konsolerna är inte lika svåra att få tag på längre.


signatur
Medlem

Spelar faktiskt det första i detta nu. Riktigt underhållande trots att jag är långt ifrån ett Star Wars-fan. Lagom lättillgängligt dessutom.

Medlem

Gillade verkligen Fallen Order. Ser fram emot 2an!


signatur

I drank what?

Medlem

Ettan var fasen svinmysigt! Var orolig jag aldrig skulle få se någon uppföljare faktiskt. Man vet ju aldrig. Var skönt att spela som lite nytt folk och jag älskade roboten.

Till tvåan hoppas jag man träffar mer folk så det känns lite mer levande. Som där Stormtroopers tagit över men man ser inte till en kotte.

Massa mer outfits än bara ponchos så man kan customisa mer önskas också. Finns mer såklart men trots allt var ettan riktigt bra och jag tänkte hela tiden vilken oslipad diamant det var. Håller verkligen tummarna för uppföljaren.

Medlem

Hoppas det skippar bandesignen från 1:an. För mig var det de som gjorde spelet ospelbart till slut.

Medlem

Hoppas på en snygg collectors edition också.

Medlem

Riktigt skönt att de skippar PS4 och XboxOne versionerna då dessa maskiner är ju nästan ett decennium gamla. Något som även påverkar PC versionen negativt. Med next gen exklusivt innebär detta att även PC-versionen blir grymt bra och att det inte hålls tillbaka av de tekniska begränsningarna. Man vill ju gärna ha full användning av uppgraderingarna till PCn så

FM-guru
F.d. Sisyr

Inget fan av det första, men hoppas uppföljaren faller mig mer i smaken. Man är ju lite svältfödd när det aldrig kom en uppföljare till Jedi Academy...

Medlem

Ettan var ju inte så bra. Varken handlingen, karaktärerna eller speldesignen föll mig i smaken. Kul för alla som tyckte om det.

Medlem

Spelat ettan på pc och 2an lär även den bli på pc så old gen/next gen spelar ingen som helst roll i sammanhanget.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tyckte ettan var ett helt ok spel kan bli roligt om de utvecklar det lite mer.

Avstängd

Synd. Jag älskar annars att spela spel som släpps år 2022 på mitt Super Nintendo.

Medlem
Skrivet av lonian:

Spelat ettan på pc och 2an lär även den bli på pc så old gen/next gen spelar ingen som helst roll i sammanhanget.

Det gör det faktiskt ändå. Lägstanivån blir mycket högre om de kan ignorera att det ska fungera i 30fps på en så slö processor som sitter i ps4.
Så detta bör bli lite mer avancerat än ettan med ny story.

Medlem
Håller med
Skrivet av Raider:

Hoppas det skippar bandesignen från 1:an. För mig var det de som gjorde spelet ospelbart till slut.

Håller helt med dig, spelade klart spelet men störde mig något ofantligt på den ologiska bandesignen.
Tänkte hela tiden ”varför skulle någon bygga en bas, stad eller vart man nu var så här”

Medlem

Skulle ge bandesignen från första spelet 1av 5 i betyg så illa var det. Katastrof!. Men det var typ det enda negativa faktiskt annars var 1an ett väldigt bra spel. Snyggt var det också! Ser fram emot 2an

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Skulle ge bandesignen från första spelet 1av 5 i betyg så illa var det. Katastrof!. Men det var typ det enda negativa faktiskt annars var 1an ett väldigt bra spel. Snyggt var det också! Ser fram emot 2an

jag tycker 1 av 5 låter väldigt för banorna. Vill jag hoppa på exploderande svampar så spelar jag Super Mario och vill jag åka rutschkana har jag en lekpark utanför fönstret.

Storyn tändes lika nyskapande som ett avsnitt från säsong 5 av MacGyver om än lite kortare och inte fullt så komplext.
Grafiken var ungefär vad man kunde vänta sig.

Det var lite kul att köra AT-AT --men i övrigt hade jag fått ut mer om jag investerat pengarna i alla av 91:ans-julalbum från 1980-1999 och sträckläst dem.

Det blir mycket att fixa till om jag ska kasta mig över en uppföljare.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det gör det faktiskt ändå. Lägstanivån blir mycket högre om de kan ignorera att det ska fungera i 30fps på en så slö processor som sitter i ps4.
Så detta bör bli lite mer avancerat än ettan med ny story.

Du menar att det ska gå i 30 fps på ps5 då i stället? Ska de öka på grafiken och allt lull lull så lär det ju sluta så.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Du menar att det ska gå i 30 fps på ps5 då i stället? Ska de öka på grafiken och allt lull lull så lär det ju sluta så.

Orkar inte förklara utförligt nu. Men att utvecklarna slipper tänka på att det ska fungera på en så slö CPU som sitter i en ps4/Xbox one gör att de kan fläska på med en del saker. Det är samma sak på pc man har helst flaskhalsen på gpu eftersom det generellt sätt är enklare att skala ner den typen av belastning som ligger på gpu.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Orkar inte förklara utförligt nu. Men att utvecklarna slipper tänka på att det ska fungera på en så slö CPU som sitter i en ps4/Xbox one gör att de kan fläska på med en del saker. Det är samma sak på pc man har helst flaskhalsen på gpu eftersom det generellt sätt är enklare att skala ner den typen av belastning som ligger på gpu.

Ja jag förstår din poäng.

Men med current gen borde det satsas 60fps som standard på konsol. I stället är det nu 4k och så många partiklar som möjligt i bilden vilket resulterar i en framerate som inte är perfekt.

På PC har man alltid möjligheten att gå över den gränsen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar