Forza Motorsport 8-läcka pekar mot en Xbox One-version

Robot
Forza Motorsport 8-läcka pekar mot en Xbox One-version

Får last-gen också lite högoktanig kärlek?

#Forza-motorsport


Medlem

Med dagens generation av konsoler, känns det ju inte så märkligt. Dom är väl relativt lika uppbyggda förutom vilken hårdvara som används, så det är ju bara att anpassa grafikinställningarna.

Sen ska man inte glömma, det har sålts 50 miljoner Xbox One, mot 15 miljoner Xbox Series. Precis som Playstation 4 sålts i 110 miljoner exemplar mot Playstation 5 20 miljoner. Det är en rätt stor marknad man missar, av sina egna spelare, om man dissar den gamla konsolen direkt.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Håkan:

Med dagens generation av konsoler, känns det ju inte så märkligt. Dom är väl relativt lika uppbyggda förutom vilken hårdvara som används, så det är ju bara att anpassa grafikinställningarna.

Sen ska man inte glömma, det har sålts 50 miljoner Xbox One, mot 15 miljoner Xbox Series. Precis som Playstation 4 sålts i 110 miljoner exemplar mot Playstation 5 20 miljoner. Det är en rätt stor marknad man missar, av sina egna spelare, om man dissar den gamla konsolen direkt.

Jo, och de kan förstås se hur många One-användare som fortfarande är aktiva. Det ligger naturligtvis ett strikt affärsmässigt beslut bakom detta.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Gnällkuk
Skrivet av Håkan:

Med dagens generation av konsoler, känns det ju inte så märkligt. Dom är väl relativt lika uppbyggda förutom vilken hårdvara som används, så det är ju bara att anpassa grafikinställningarna.

Sen ska man inte glömma, det har sålts 50 miljoner Xbox One, mot 15 miljoner Xbox Series. Precis som Playstation 4 sålts i 110 miljoner exemplar mot Playstation 5 20 miljoner. Det är en rätt stor marknad man missar, av sina egna spelare, om man dissar den gamla konsolen direkt.

Sen är det banracing och inte öppen värld, det ställer inte alls lika hårda krav på hårdvaran så för ett spel som detta går det att få till bra utan att behöva tumma på lika mycket saker som med t ex Horizon även om det senaste spelet var riktigt väl polerat och optimerat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Bara en inflikning. Ingenting säger att de skalat ner Series/PC-versionen. De kan ha byggt en helt separat version av spelet.

Man kan ju t ex inte påstå att Wither 3 skalar ner till Switch. Eller att Skyrim skalar ner till en brödrost.

Medlem

Om det stämmer att detta även släpps till Xbox One så tycker jag att det indikerar att det kommer i år, för skulle det vara släpp 2023 så känns det ändå lite konstigt då X Series funnits ute över två år.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Redaktör
Skrivet av Issue:

Om det stämmer att detta även släpps till Xbox One så tycker jag att det indikerar att det kommer i år, för skulle det vara släpp 2023 så känns det ändå lite konstigt då X Series funnits ute över två år.

Jag tror på release i höst, det är dags (fem år sen FM7).


signatur
1
Skriv svar