King Arthur: Knight’s Tale

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tack!

Alla karaktärer har sin egen utrustning, så runorna uppgraderar "bara" statsen. Du kan därmed inte ge Mordred en en pilbåge då han är en tank med svärd och sköld. Det går inte heller forska fram nya utrustning i basen. Så det är här spelet saknar lite "djup", men egentligen inget jag heller stört mig på speciellt mycket.

Jag personligen tycker detta låter som en fördel (för mig just nu i livet iaf). Har inte tid eller ork att sätta mig in i för mycket detaljer och småpill utan få mata på med uppdrag och hitta lite loot.

Som någon skrev ovan, kul med något man inte hört om tidigare och känner att det är ett spel man kommer köpa och spela.

Skribent
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Jag personligen tycker detta låter som en fördel (för mig just nu i livet iaf). Har inte tid eller ork att sätta mig in i för mycket detaljer och småpill utan få mata på med uppdrag och hitta lite loot.

Som någon skrev ovan, kul med något man inte hört om tidigare och känner att det är ett spel man kommer köpa och spela.

Ja exakt, mindre pill. Looten kan dock vara lite tråkiga också i och med att de inte förändrar något utåt på karaktärerna, Men spelet är ju kanske inte främst loot-fokuserat heller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bara älskar detta spelet!
Kan verkligen inte slita mig från det.

Är så sjukt bra. Gillar att man inte heller får hur mycket loot som helst, sedan kan man alltid köpa till sig bättre Gear.

Och även att det är inte en hel jävla roman som det är på Pathfinder osv. Spelet är ganska linjärt ändå, men jag gillar det. Påminner mig lite om Dragon Age Origins.
Du får en del väl att välja men det flesta går åt samma håll, så finns det några sidequest så man kan använda dina mindre "värdiga" riddare

Gillar däremot inte man måste sparka riddar för få plats med dem nya..
Men jag accepterar det och blir en ny sak att tänka över vilka man ska behålla osv.
Sedan finns så mycket små detaljer i slottet, slagfältet, karaktärer som jag hittar.

Kommer verkligen bli att spela om som Tyrant.

Synd man inte kan ändra svårighetsgraden.
Har du valt tex Very Hard så kan man inte ändra på det in game. Så välj klokt

Medlem

Förvånansvärt bra spel känner jag spontant nu när jag plöjt ner ett halvdussin timmar, lite av en överraskning och faktiskt klart värt pengen - skönt att det kommer lite bra spel och smäller en på käften ibland!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Frilansare

Måste komma igång med det här. Känns lite som ett sommarlovsspel!

12
Skriv svar