Final Fantasy XI firar 20 år med en fem timmar lång live-stream

Robot
Final Fantasy XI firar 20 år med en fem timmar lång live-stream

Final Fantasy XI firas med pompa och ståt.

#Final-Fantasy-XI, #Square-Enix


Skribent

Jäklar vad tiden går. Kommer ihåg när jag importerade den japanska versionen (och därefter den amerikanska) för att lira så tidigt som möjligt. Jäkligt kul att lira båda versionerna, men den japanska var extra speciell eftersom det var så svårt att göra sig förstådd.

FFIX är utan tvekan det MMO jag har varmast minnen av, även om det var sjukt grindigt.

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Jäklar vad tiden går. Kommer ihåg när jag importerade den japanska versionen (och därefter den amerikanska) för att lira så tidigt som möjligt. Jäkligt kul att lira båda versionerna, men den japanska var extra speciell eftersom det var så svårt att göra sig förstådd.

FFIX är utan tvekan det MMO jag har varmast minnen av, även om det var sjukt grindigt.

Jag importerade också japanska-versionen. Minns att det tog typ 3 dygn att ta hem spelet via launchern och det var 2 eller 3 olika serielnycklar.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag importerade också japanska-versionen. Minns att det tog typ 3 dygn att ta hem spelet via launchern och det var 2 eller 3 olika serielnycklar.

Ja, det var ett jäkla projekt att bara skapa ett PlayOnline-konto eftersom allt var på japanska. Minns att jag hade utskrivna bilder av olika menyer i spelet också för att fatta vad allt gjorde.

Men det var ju en del av charmen

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, det var ett jäkla projekt att bara skapa ett PlayOnline-konto eftersom allt var på japanska. Minns att jag hade utskrivna bilder av olika menyer i spelet också för att fatta vad allt gjorde.

Men det var ju en del av charmen

haha, ja jag minns jag hade också en guidebok för massa saker i spelet. Men otroligt givande (tidskrävande) spel, det var ju innan wow tog över och MMO-spel faktiskt fick vara lite "orättvisa". Bara vara ute och utforska var spännande minns jag, även bara samlas i grupper och grinda monster var roligt på sitt vis.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha, ja jag minns jag hade också en guidebok för massa saker i spelet. Men otroligt givande (tidskrävande) spel, det var ju innan wow tog över och MMO-spel faktiskt fick vara lite "orättvisa". Bara vara ute och utforska var spännande minns jag, även bara samlas i grupper och grinda monster var roligt på sitt vis.

Har liknande minnen Det var ju ett MMO av den gamla skolan där det får vara lite utmaning. Körde Everquest och anarchy online före det. Just grinding momenten hade jag faktiskt inget emot. Kör gärna grindiga spel även idag så länge det finns gear eller character progression att grinda

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag importerade också japanska-versionen. Minns att det tog typ 3 dygn att ta hem spelet via launchern och det var 2 eller 3 olika serielnycklar.

Det låter väl precis som XIV fortfarande , att försöka köpa och aktivera det var en lång konstig feberdröm med olika konton och sidor.

Medlem

Som jag fattat det så kommer livestreamen bara vara på Japanska, inga subs. De verkar ska lägga till subs senare.

Skribent
Skrivet av Lethal01:

Det låter väl precis som XIV fortfarande , att försöka köpa och aktivera det var en lång konstig feberdröm med olika konton och sidor.

Det var sju resor värre med XI. En launcher med PS2-gränssnitt som var segare än segast, ologiskt uppbyggd och bara allmänt hemsk. Väldigt mysig musik var det dock i launchern. Men sen var den seg att ladda hem också (antagligen för att spelet togs hem från japan). Men var bara marginellt bättre när jag sen köpte europeiska versionen.

Om du tycker XIV var jobbigt så skulle då få psykbryt på XI. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Har liknande minnen Det var ju ett MMO av den gamla skolan där det får vara lite utmaning. Körde Everquest och anarchy online före det. Just grinding momenten hade jag faktiskt inget emot. Kör gärna grindiga spel även idag så länge det finns gear eller character progression att grinda

Ja verkligen, jag minns man fick campa bossarna också då de bara spawnade någon gång i timmen eller i värsta fall någon gång per dag. Många gånger man satt där med guilden i någon grotta och väntade, men det det var trevligt också....snacka skit och vänta på spawn.

Dock inget jag skulle orka med idag, men jag uppskattar verkligen att fått ha upplevt det.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar