Just Cause, Life is Strange, Outriders är serier Square Enix behåller

Robot
Just Cause, Life is Strange, Outriders är serier Square Enix behåller

Ingår inte i Embracer-dealen.

#embracer, #square-enix


Geeks Gaming

Med tanke på att squid enix va besvikna på tomb raider fast första spelet i nya serien sålt 14.5m kopior så känns det bra att embracer nu står för de.

Enda är att embracer är lite dåliga att hyra upp sina spel ibland.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jinxswe:

Med tanke på att squid enix va besvikna på tomb raider fast första spelet i nya serien sålt 14.5m kopior så känns det bra att embracer nu står för de.

Enda är att embracer är lite dåliga att hyra upp sina spel ibland.

Det sålde "bara" runt 3.5 mille första månaden, vilket var under vad Square Enix hade hoppats på. 14.5 totalt med alla reor spelet varit på fram till 2022 är inte lika imponerande som det först låter. Hade det varit 14.5 miljoner första året och runt fullpris hade det varit en hel annan sak.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så Just Cause och Avalanche Studios är helt åtskilt nu alltså?

Medlem

Galet vilka tunga serier och studios Square Enix förlorade där. Nu har de nästan bara sitt japanska crap kvar. Just Cause är inte jättebra direkt. En ok serie inte mer än så anser jag. Det är i så fall Life is Strange som är en vass serie. Det japanska intresserar mig icke..

Skrivet av Arcadia:

Så Just Cause och Avalanche Studios är helt åtskilt nu alltså?

Gjorde en sökning och ser att Nordisk Film köpte upp Avalanche Studios år 2018 så du har rätt.
_____________________________________________________________________
"Under våren 2018 köptes Avalanche Studios upp av Nordisk Film för 1012M SEK.[5] De annonserade också att de öppnar upp en tredje studio i Malmö, sedan tidigare har de sitt huvudkontor i Stockholm samt en studio i New York."


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det sålde "bara" runt 3.5 mille första månaden, vilket var under vad Square Enix hade hoppats på. 14.5 totalt med alla reor spelet varit på fram till 2022 är inte lika imponerande som det först låter. Hade det varit 14.5 miljoner första året och runt fullpris hade det varit en hel annan sak.

Inte så dåligt endå, det var ju xbox exklusivt första året

Moderator | Testpilot
Skrivet av DarkSvenn1002:

Inte så dåligt endå, det var ju xbox exklusivt första året

Det kan vara dåligt beroende på hur mycket som spenderades för att skapa spelet. Då blir det dock en fråga om hur kassa de eventuellt är på att hantera sina pengar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Inte så dåligt endå, det var ju xbox exklusivt första året

Skrivet av uberpwnage2.0:

Det kan vara dåligt beroende på hur mycket som spenderades för att skapa spelet. Då blir det dock en fråga om hur kassa de eventuellt är på att hantera sina pengar.

Själv väntade jag extra länge med att köpa det just pga den där exklusivitets-dealen, kan tänka mig flera som gjorde det. Vill minnas det var många som inte var direkt förtjusta över den. Att det inte träffar deras förhoppningar var inte direkt oväntat.

1
Skriv svar