Morrowind fyller 20 år – fira med en ny titt på Skywind-modden

Robot
Morrowind fyller 20 år – fira med en ny titt på Skywind-modden
Medlem

Nostalgin är enorm! Detta spel förändrade rollspelsgenren för evigt för mig.

Världens bästa spel.
Önskar att nästa Elder Scrolls kunde ta tillbaka lite av det som förlorades i Oblivion och Skyrim.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

eld
Medlem

Vill passa på att tipsa om att morrowinds multiplayer version har fått stöd för VR!

https://steamcommunity.com/groups/mwmulti/announcements/detai...

Avstängd

Här skulle jag faktiskt inte ha något emot en remale/remaster, istället för att släppa Skyrim för 88e gången.

Medlem

åh musiken i Morrowind är tamejfan bland det bästa i spelvärlden.

Medlem

Samma år släpptrs det inte riktigt lika grafiskt imponerande Might and Magic IX. Visst, karaktärerna i Morrowind hade väl inte världens vackraste ansikten men det var inte lika vedervärdigt som i MMIX. Och miljöerna kändes mycket mindre och begränsade än tidigare MM-delar (och så har vi alla buggarna som får Bethesdas spel att framstå som buggfria i jämförelse 😅) Jag är glad att jag spelade igenom MMIX först först för jag hade nog inte ens spelat igenom startområdet om jag spelade det efter Morrowind.

MMIX ⬆️

Morrowind ⬆️

Medlem

"även om det inte har åldrats förfärligt dåligt"

Lol. All combat är baserad på enbart nummer och rullande tärningar. I ETT REALTIDSSPEL! Du kan stå och hacka med ett svärd 100 gånger mitt framför en fiende och kanske få in två eller tre träffar enbart pga stats. Morrowind behöver en rejäl remake för att fungera som ett modernt spel där mer hänger på spelarens skills än på karaktärens.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

eld
Medlem
Skrivet av Necroluster:

"även om det inte har åldrats förfärligt dåligt"

Lol. All combat är baserad på enbart nummer och rullande tärningar. I ETT REALTIDSSPEL! Du kan stå och hacka med ett svärd 100 gånger mitt framför en fiende och kanske få in två eller tre träffar enbart pga stats. Morrowind behöver en rejäl remake för att fungera som ett modernt spel där mer hänger på spelarens skills än på karaktärens.

Helheten pratas det om, spelet är inte ospelbart, och är på många sätt en fantastisk upplevelse även idag.

Morrowinds combat har ju varit icke-intuitivt redan från första början.

1
Skriv svar