Microsoft Flight Simulator får stöd för DLSS och FSR i sommar
Ändå rätt sjukt att det antagligen kommer dröja till rtx 5080 innan vi kommer se detta spelet i 4k native 120fps i max inställningar.
Utgår ifrån att rtx 3090 ti får 50fps.
Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2
Verkar inte spelet lida mer av brist på utnyttjande av CPU med många kärnor snarare än GPU-prestanda? Tycker mig ha sett siffror på att olika upplösningar inte verkar drabba prestandan så mycket
Hoppas DLSS gäller i VR också för övrigt
Stämmer bra det.
Verkar inte spelet lida mer av brist på utnyttjande av CPU med många kärnor snarare än GPU-prestanda? Tycker mig ha sett siffror på att olika upplösningar inte verkar drabba prestandan så mycket
Hoppas DLSS gäller i VR också för övrigt
Spelet vill ha både starka processorkärnor och stark gpu.
Det verkar i alla fall som Spelet fungerar bättre på 8st starka kärnor än 16 lite segare.
https://forums.flightsimulator.com/uploads/default/original/4...
Men har man en snabb nog CPU så är det väldigt lätt att nå en gräns där även GPU sätter stopp i spelet. I alla fall senast jag flög runt så dessa skalnings tekniker kan nog hjälpa en hel del att få lite bättre flyt och bild.