Nintendo Switch Sports

Robot
Nintendo Switch Sports

82,9 miljoner sålda exemplar senare får Switch-konsolen sitt svar på Wii Sports.

#nintendo-switch-sports


eld
Medlem

Wii sports sålde väl mindre än så?

Några miljoner sålda kopior, resten bundlat.

nokia 3310 sålde ju ungefär 126 miljoner ex och kom bundlat med snake!

Gnällkuk

Kommer nog bli kul, men avvaktar tills golfen kommer. Förstår inte riktigt varför det här spelet kommer så otroligt sent och dessutom utan golfen. Om de kunde vänta fem år, varför inte vänta tills i höst (eller när nu golfen kommer) och släppa allt på en gång? Cynikern i mig säger ju att det är för att nå kvartalsmål. men det känns som om man lånar pengar av sig själv och undrar om det inte innebär sämre försäljning överlag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem

Testade hos en polare, det var kul runt två timmar, sen hade man gjort allt. Förstår inte varför man säljer det med bara sex sporter.

Medlem

Bra recension, som landar i den slutsats som jag nog tror om spelet med. Nintendo har försökt med repriser på alla sina "none-games" på Switch, dvs. spel som slog igenom med mainstream publiken på Wii och DS. Men de har helt enkelt inte fått någon medvind på Switch, även om jag själv köpt Brain training.

Vift tröttnade jag dock helt på ca. 2009.

Med det sagt så är ju Switch definitivt den populäraste mainstream konsolen just nu. Men det är istället spel som Animal Crossing som lockar tjejer och mormor att spela Switch.

Medlem

Jag har den ultimata versionen - Wii Sports Resort. Jag skippar Switch Sports. Om inte golf visar sig bli riktigt bra 😄

Medlem

Prislappen och mängden nyheter känns snålt värre av Nintendo. Och inte kan man heller vänta ut en mer rimlig prislapp då Nintendos spel knappt sjunker i pris över tid

Medlem

Låter lite som 1-2-Switch. Har man ett par polare och ett par öl så är det riktigt kul i nån timme eller två, sen har man gjort allt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skribent

Tycker de borde sälja alla sporter för enskilda prislappar också. Jag är mest intresserad av Tennis och golfen, sen badminton (mest för att jag spelat det själv IRL). Så jag hade kunnat betala 7.99 dollar per sport.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Står över den här releasen. Känner ingen hype helt enkelt. Och SÅ himla roligt tyckte jag faktiskt inte att Wii Sports var heller. Mycket hängde ju på nyhetens behag på den tiden och att verkligen alla man kände ville prova. Men den tiden är förbi nu. Ett sånt här spel som "Saknar djup" och "Tappar i långa loppet" är helt enkelt inte värt 400-500 spänn (478kr kostar det på cdon).


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Redaktör

De tar för mycket betalt för för vad man får, tycker jag. Och det är ofta fallet med Nintendo numera: Mario Kart, Super Mario 3D All-stars, Ring Fit... I det här fallet bär det emot att ge 400-500 spänn för nåt man kommer spontanspela med kompisarna ibland. Skitsynd, för det är säkerligen underhållande.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

De tar för mycket betalt för för vad man får, tycker jag. Och det är ofta fallet med Nintendo numera: Mario Kart, Super Mario 3D All-stars, Ring Fit... I det här fallet bär det emot att ge 400-500 spänn för nåt man kommer spontanspela med kompisarna ibland. Skitsynd, för det är säkerligen underhållande.

Såg att de hade släppt ett nytt banpaket för Mario Kart 8, 260:- spänn eller så får man signa upp sig på ett år med expansion pack och online membership för 429:-


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Såg att de hade släppt ett nytt banpaket för Mario Kart 8, 260:- spänn eller så får man signa upp sig på ett år med expansion pack och online membership för 429:-

Tur att jag väntade fyra år på första Mario Kart 8 Deluxe-rean så att jag har råd med detta!


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Tur att jag väntade fyra år på första Mario Kart 8 Deluxe-rean så att jag har råd med detta!

Vi som bor så nära kanske ska panta burkar ihop och sedan köra familjedelning så vi får det att gå ihop!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

De tar för mycket betalt för för vad man får, tycker jag. Och det är ofta fallet med Nintendo numera: Mario Kart, Super Mario 3D All-stars, Ring Fit... I det här fallet bär det emot att ge 400-500 spänn för nåt man kommer spontanspela med kompisarna ibland. Skitsynd, för det är säkerligen underhållande.

Hmm...lite svår fråga då jag vill både hålla med och motsätta mig åsikten att Nintendo tar för mycket betalt för vad man får. Tänker som Mariokart 8 Deluxe, spelet har ju mängd innehåll och höga produktionsvärden som gör det väldigt svårt för mig att tycka att fullpris om 600 kronor är oschysst för det spelet. Jag skulle rentav hävda att MK8 är det förmodligen bästa partyracingspelet som släppts hittills. Men samtidigt så kan man ju inte förneka att det ju i grunden är en re-release av ett spel från 2014 som aldrig sänkts i pris permanent. Tja, jag landar nog i att man nog ändå aldrig kan gå fel med Mariokart 8 Deluxe, inte ens för 699 hade det varit ovärt pengarna, det är ett vansinnigt bra spel som jag tycker gett i alla fall mig otroligt mycket underhållningsvärde för pengarna då jag ju trots allt spelat MK8 åtminstone 20+h per år, varje år, sedan 2014.

Vad gäller Switch Sport kommer nog värdet landa mycket i om spelet blir så pass poppis att Nintendo gör det till nån Live Service-grej och lägger till mer utöver golfen de kommande åren. Det tror jag som sagt avgörs av försäljningen. Blir det lite av ett fiasko likt Brain Training på Switch så blir det nog inte några större uppdateringar.

Redaktör
Skrivet av Majoren:

Hmm...lite svår fråga då jag vill både hålla med och motsätta mig åsikten att Nintendo tar för mycket betalt för vad man får. Tänker som Mariokart 8 Deluxe, spelet har ju mängd innehåll och höga produktionsvärden som gör det väldigt svårt för mig att tycka att fullpris om 600 kronor är oschysst för det spelet. Jag skulle rentav hävda att MK8 är det förmodligen bästa partyracingspelet som släppts hittills. Men samtidigt så kan man ju inte förneka att det ju i grunden är en re-release av ett spel från 2014 som aldrig sänkts i pris permanent. Tja, jag landar nog i att man nog ändå aldrig kan gå fel med Mariokart 8 Deluxe, inte ens för 699 hade det varit ovärt pengarna, det är ett vansinnigt bra spel som jag tycker gett i alla fall mig otroligt mycket underhållningsvärde för pengarna då jag ju trots allt spelat MK8 åtminstone 20+h per år, varje år, sedan 2014.

Vad gäller Switch Sport kommer nog värdet landa mycket i om spelet blir så pass poppis att Nintendo gör det till nån Live Service-grej och lägger till mer utöver golfen de kommande åren. Det tror jag som sagt avgörs av försäljningen. Blir det lite av ett fiasko likt Brain Training på Switch så blir det nog inte några större uppdateringar.

Switch Sports liknar Wii Sports väldigt mycket och har ungefär lika många grenar. Alltså, 400-500 spänn för en upprepning som från början bundlades med konsolen. Det är för mycket. Super Mario 3D-samlingen tog de väl fullpris för också, och inget av de tre spelen hade några förbättringar att tala om. Mario Kart är ju vad det är, väldigt många älskar det (jag gör det verkligen inte - men det är ett kul partylir), men att folk köpte det för fullpris i så många år är för mig obegripligt. Det är ju samma spel gång på gång med bra men smärre förbättringar.


signatur
Skribent
Skrivet av Majoren:

Hmm...lite svår fråga då jag vill både hålla med och motsätta mig åsikten att Nintendo tar för mycket betalt för vad man får. Tänker som Mariokart 8 Deluxe, spelet har ju mängd innehåll och höga produktionsvärden som gör det väldigt svårt för mig att tycka att fullpris om 600 kronor är oschysst för det spelet. Jag skulle rentav hävda att MK8 är det förmodligen bästa partyracingspelet som släppts hittills. Men samtidigt så kan man ju inte förneka att det ju i grunden är en re-release av ett spel från 2014 som aldrig sänkts i pris permanent. Tja, jag landar nog i att man nog ändå aldrig kan gå fel med Mariokart 8 Deluxe, inte ens för 699 hade det varit ovärt pengarna, det är ett vansinnigt bra spel som jag tycker gett i alla fall mig otroligt mycket underhållningsvärde för pengarna då jag ju trots allt spelat MK8 åtminstone 20+h per år, varje år, sedan 2014.

Vad gäller Switch Sport kommer nog värdet landa mycket i om spelet blir så pass poppis att Nintendo gör det till nån Live Service-grej och lägger till mer utöver golfen de kommande åren. Det tror jag som sagt avgörs av försäljningen. Blir det lite av ett fiasko likt Brain Training på Switch så blir det nog inte några större uppdateringar.

Jag håller helt med här vad gällande MK8, även om det är en gammal release får man mycket för pengarna. Spelet är ju också utformat på ett sådant sätt att det inte kännas gammalt. Ett riktigt bra MK-spel och otroligt bra partyspel som du säger. Sen kan jag hålla med om att priset för andra spel inte direkt kanske rimmar med vad man för. 1-2-Switch borde ha skickats med till konsolen istället för att man skulle betala 500 kr för. Mario All-stars känns också lite som lata portningar för ett högt pris. Men annars kan jag nog tycka att N ändå ger bra valuta för pengarna. De flesta spelen släpps dessutom "färdiga" och behöver inte patchas för att ens fungera.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Switch Sports liknar Wii Sports väldigt mycket och har ungefär lika många grenar. Alltså, 400-500 spänn för en upprepning som från början bundlades med konsolen. Det är för mycket. Super Mario 3D-samlingen tog de väl fullpris för också, och inget av de tre spelen hade några förbättringar att tala om. Mario Kart är ju vad det är, väldigt många älskar det (jag gör det verkligen inte - men det är ett kul partylir), men att folk köpte det för fullpris i så många år är för mig obegripligt. Det är ju samma spel gång på gång med bra men smärre förbättringar.

Tenderar att hålla med om Switch Sports, men har bara provat betan så ska nog inte uttala mig allt för tvärsäkert.
Vad gäller Mariokart så är jag nog helt tvärtom faktiskt, MK Wii och de ännu äldre delarna i serien känns enormt primitiva jämfört med MK8, visst är ju konceptet som sådant bara förfinat, men det kan man ju säga om nästan alla spel som kommer ut med fler delar än en. För min del var det aldrig något tvivel att köpa MK8 till fullpris två gånger, både på Wii U och Switch.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Mario All-stars känns också lite som lata portningar för ett högt pris. Men annars kan jag nog tycka att N ändå ger bra valuta för pengarna. De flesta spelen släpps dessutom "färdiga" och behöver inte patchas för att ens fungera.

Jepp, Nintendo blandar och ger lite grann vad gäller värdet på sina spel, och Mario All-Stars var helt klart lite av en besvikelse för mig då det kändes som att de borde gjort lite större förbättringar på spelen till det priset. Men i övrigt tycker jag Nintendo håller en idag nästan lite av en unik standard idag just vad gäller hur putsade och fina spelen är när de släpps, det är en av relativt få stora aktörer där jag inte satt i system att vänta en månad innan jag köper ett nytt spel för att de värsta buggarna ska vara fixade.
En del främst amerikanska aktörer som EA har ju sjunkit så lågt vad gäller kvaliteten att jag i princip inte köper spel från dem längre.

Skribent
Skrivet av Majoren:

Jepp, Nintendo blandar och ger lite grann vad gäller värdet på sina spel, och Mario All-Stars var helt klart lite av en besvikelse för mig då det kändes som att de borde gjort lite större förbättringar på spelen till det priset. Men i övrigt tycker jag Nintendo håller en idag nästan lite av en unik standard idag just vad gäller hur putsade och fina spelen är när de släpps, det är en av relativt få stora aktörer där jag inte satt i system att vänta en månad innan jag köper ett nytt spel för att de värsta buggarna ska vara fixade.
En del främst amerikanska aktörer som EA har ju sjunkit så lågt vad gäller kvaliteten att jag i princip inte köper spel från dem längre.

Sen kanske det blir lite bakvänt att faktiskt prisa ett spelföretag för att släppa "färdiga" spel. Men dessvärre har det ju blivit så idag. det tar dock inte bort det faktum att man sällan behöver vara orolig för att Nintendos spel inte fungerar, vilket är skönt. Prisbilderna kan dock förstås diskuteras.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar