Fira som en japan - med tokrea på japanska spel i Playstation Store

Robot
Fira som en japan - med tokrea på japanska spel i Playstation Store

Tack, ゴールデンウィーク, för alla dessa nedsatta priser vi föräras!

#playstation-store, #rea


Backloggens befriare

Även Xbox Store har Golden Week-bonanza just nu.

https://www.xbox.com/en-US/promotions/sales/golden-week-sale


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Oj vad japanska spel inte lockar mig märker jag när jag scrollar igenom listan.

Medlem

Kanske lite off topic. Men har någon kollat igenom vad utbudet på rean är, vill gärna bli tipsad om något bra typ rpg kanske, som verkligen suger tag i en med sin story och en kul karaktärsutveckling.
Har på senaste haft riktigt svårt att hitta det där guldkornet med ett spel som har en story så nice att man bara måste ha reda på vad som hänfer härnäst! Och rätt var det är så kollar man på klockan och inser att tiden har sprungit iväg in på småtimmarna

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Även Xbox Store har Golden Week-bonanza just nu.

https://www.xbox.com/en-US/promotions/sales/golden-week-sale

Ja, något märkligt att att bara skriva om en plattform. Ganska säker på att även Steam har Golden Week Sale dessutom.


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

Ja, något märkligt att att bara skriva om en plattform. Ganska säker på att även Steam har Golden Week Sale dessutom.

Aldrig hört talas om golden week, vad är det ens? Jocke kanske inte heller hört talas om det och trodde det var något japanskt påhitt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Aldrig hört talas om golden week, vad är det ens? Jocke kanske inte heller hört talas om det och trodde det var något japanskt påhitt.

Helgdagar i Japan. Finns flera reor på olika plattformar annars.

Medlem

Enda spelen som har nånting över 30% är "Mega ultra GOTY-edition bundle", ord.pris 1299 kr! ....lockande

Gnällkuk
Skrivet av Mutumba:

Helgdagar i Japan. Finns flera reor på olika plattformar annars.

Så pass. Något nytt att de börjat med reor under detta? Iofs är det ju så mycket olika reor till höger och vänster att jag inte fäster någon större uppmärksamhet vid det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Trials of mana, hm.... Är det en remaster/remake av original eller ?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av trickeh2k:

Aldrig hört talas om golden week, vad är det ens? Jocke kanske inte heller hört talas om det och trodde det var något japanskt påhitt.

Det är en rad olika helgdagar i Japan som infaller under samma vecka, kallas för för Golden Week. Spelföretag brukar passa på att då ha reor, här i väst främst på just japanska spel då.


signatur

Jump in.

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Så pass. Något nytt att de börjat med reor under detta? Iofs är det ju så mycket olika reor till höger och vänster att jag inte fäster någon större uppmärksamhet vid det.

Ja, det är väl relativt nytt ändå. Samma med Kinesiska nyåret som jag upplever blivit mer uppmärksammat senaste fyra-fem åren. Alltid bra att ha en "ursäkt" för en rea

Medlem

Det finns några japanska spel jag väntar på ska sjunka i pris ner till 200kr eller så, då det känns osäkert om jag kommer gilla dom så mycket, som Atelier Ryza och Ys IX, men dom är fortfarande för dyra trots rean. Skulle också gärna se en rea på Mega Man Zero/ZX Legacy Collection då jag bara är intresserad av 2 av dess 6 spel.

Medlem

Fortsätter att hålla mig till max 2 inköp av spel över 200kr per år och med det i åtanke krympte listan rejält. Ni No Kuni II och Soul Calibur VI kan jag tänka mig att lägga i varukorgen men är dock inte sugen på något av dom just nu haha.

Medlem

Halva priset på Resident Evil: Village ligger nästan vid nypriset på PC. Fast så har priserna på Sonys butik alltid varit helt verklighetsfrånvända också.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Halva priset på Resident Evil: Village ligger nästan vid nypriset på PC. Fast så har priserna på Sonys butik alltid varit helt verklighetsfrånvända också.

Det är ju dock Deluxe-versionen och den kostar just nu 740 kronor på Steam, så 425 kronor är ju inte så illa då i jämförelse.

Medlem

Sugen på RE4 men det skulle väl komma en remake?

Medlem
Skrivet av Flower Knight:

Sugen på RE4 men det skulle väl komma en remake?

Har väl inte ens fått en riktig utannonsering än så det lär dröja. Om du inte har spelat RE4 tycker jag absolut du ska göra det.

Edit: Såg nu att det inte var rea på just det spelet, så jag skulle nog vänta lite. Det brukar krypa ner under hundralappen ganska ofta.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Har väl inte ens fått en riktig utannonsering än så det lär dröja. Om du inte har spelat RE4 tycker jag absolut du ska göra det.

Edit: Såg nu att det inte var rea på just det spelet, så jag skulle nog vänta lite. Det brukar krypa ner under hundralappen ganska ofta.

Jag klarade det på Wii för en herrans massa år sedan. Minns typ inget förutom att jag gillade det skarpt.

1
Skriv svar