Hur många/vilka titlar har ni "köpt igen"?

Medlem
Hur många/vilka titlar har ni "köpt igen"?

T.ex PC + PS5 eller iPhone + Xbox One + PS4 etc..

Nämn gärna versioner av samma spel som man uppgraderat till på en eller bägge
plattformarna.
T.ex. VR versionen på PC eller Next(Last)-gen versionen för konsoler.

Jag kan börja med att säga att jag har köpt Skyrim på PC och sedan adderat VR versionen.
Jag har också uppgraderat min PS4 version av Skyrim till den senaste PS5-versionen.

Har själv många fler exempel men nu vill jag veta hur många gånger ni egentligen köper en titel i olika versioner
och varför?

Medlem

Tror inte det finns något sånt spel överhuvudtaget faktiskt.

Skribent

Final Fantasy IX har det blivit några versioner av. Originalet på första Playstation, givetvis, sedan PSN-versionen så att jag kunde lira på Vitan och slutligen PC-versionen på Steam.

Medlem

Tror det är jämnt mellan GTA och MGS.

  • Grand Theft Auto V: PS3, PS4, PC

  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater: PS2, PS Vita, 3DS

EDIT: Nej förresten, Axiom Verge vinner.

  • Axiom Verge: PS4, PS Vita, PC, Nintendo Switch


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har köpt en del på rea, Elderscolls, Fallout, GTA... främst för att slippa gå till bokhyllan och leta upp DVDn, kolla vart sjutton jag la USB dvd spelaren och sen köra en slö installation.

Medlem

Köpt Witcher 3 med expansioner till både PC och PS4.

Planerar att köpa det igen när jag införskaffar en Xbox Series X.

Dels handlar det om bekvämlighet, dels vill jag bidra ekonomiskt till ett spel som jag betraktar som det bästa på 2000-talet.

Medlem

Morrowind har jag nog köpt 2-3 gånger. Först på skiva, sedan på Steam och kanske någonting däremellan.

Heroes of Might and Magic 3, WarCraft 2 och Wheel of Time har jag alla köpt 2 gånger. Först när de var nya, sedan gog-versionen.

HZD enda spelet jag köpt två gånger på samma generation, PS4 och sedan PC.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Mario allstars samlingen till switch, har alla spel original sedan tidigare. Annars kan jag inte komma på något spel faktiskt.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Quake samt Doom och Doom 2 är väl de enda jag köpt, PC och PS5.

Medlem

Skyrim är nog det enda
PS4 samt VR,

Medlem

Destiny 2! Cross play/save är fint om man har på många plattformar men….MEN! Om du köper en expansion till låt oss säga PC, då är den låst till PC. Du kan spela Seasons content på din Xbox/Playstation men inte expansionen. Lite trist men förstår dem för pengarnas skull.

Medlem

Zelda breath of the wild.
Köpte det till Switch i samband med releasen 2017. Sålde konsolen med spel senare samma år. Men när pandemin bröt ut tre år senare fick jag plötsligt Nintendo-cravings igen och skaffade Switch + Zelda igen.

Medlem

Väldigt många. Så sent som förra veckan så köpte jag 17 år gamla Star Wars: Republic Commando för tredje gången. Först fysiskt till PC, sedan digitalt på Steam och nu från Playstation Store.

Medlem

De jag kan komma på är:
Witcher 3 (utgåvan med all DLC/expansioner) - Var billigare att inhandla än att köpa expansionerna separat

Cyberpunk 2077 (PS4) - Hade köpt PC-versionen tidigare, men kunde inte motstå priset på 700-800 kr för samlarutgåvan (med statyn) under Black Friday

Skyrim VR (PSVR) - Hade vanliga Skyrim till PS4 sedan tidigare

Civ 6 - Köptes först till Ipad och senare till PC.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Det är nog ganska många om man börjar tänka efter. Vissa NES/SNES/Mega Drive spel har jag nog köpt flera gånger. På senare tid är det väl Skyrim (PC och PS4), Rise of the Tomb Raider (PS och PS4), PUBG (PC och PS4), Xcom 2 (PC och PS4), Homm 3 (GoG och Steam), Far Cry 4 (PC och PS4), Dead by Daylight (PC och PS4), Nier: Automata (PS4 fysiskt, PS4 digitalt), Star Trek Conquest (Wii x2), Order Up (Wii x2), Winter Sports 2008 (Wii x2).
Sen har jag köpt Final Fantasy VII, VIII, IV och X till alla format dom släppts till. X har jag både fysiskt och digitalt.

Medlem

Är nog bara Alan Wake, först till xbox360 och sen till ps5.

Medlem

Diablo2 köpte jag väl 3st utgåvor för 22år sedan när det begav sig och nu 2st diablo 2 resurrected.
Oblivion köpte jag 2st till xbox 360, 1st till PC
Final fantasy 7 har jag nog köpt 3st till Ps1 varav en är kvar oöppnad

kommer inte på något mer på rak arm

Medlem

MÅÅÅÅNGA... Köpte precis Ni no Kuni 2 igen på steam på rean. Har dock klarat det på Ps4 men vill köra det på steam deck. Har köpt fler spel jag redan ägt innan på konsol för att kunna spela dem just på steam deck. Har några som ligger i önskelistan Mafia definitive Edition, kingdom of amular bla. Skulle aldrig köpa för fullpris en andra gång men för under 10 dollar. GTAV köpte jag nyss igen oxå. 50 spänn... Witcher 3 har jag nog köpt 3 gånger. Först ps4, sen gog på rea. Nu på steam för steam deck

Medlem

Då ska vi se...

Dark Souls: Xbox 360, PS3, PC
Dark Souls Remastered: Xbox One, PS4, PC
Dark Souls 2: Xbox 360, PS3
Dark Souls 2: Scholar of the first Sin: Xbox One, PS4
Dark Souls 3: Xbox One, PS4

Elden Ring: Xbox Series X, PS4/PS5, PC

Sekiro: Xbox One, PS4

Diablo III (vanilla): Xbox 360, PS3, PC
Diablo III RoS: Xbox One, PS4, PC

Med reservation för eventuella fel.

Medlem

Det är många spel, listar de jag kommer på nu

Flera Mario-spel fler gånger än jag kan räkna. T.ex Mario 64 har jag köpt på N64, Nintendo 3DS och Switch.

Witcher 3 och RDR2 köpte jag på PS4 sen köpte jag båda igen när jag fick en bra dator för att spela med snyggare grafik (tog inte mig igenom något av spelen på något system).

Binding of isaac 2 har jag köpt på PS4, Switch, PC och PS5. Det har jag nog spelat 1000 timmar totalt över alla system. Bra spel helt enkelt som jag gärna köper på det system jag spelar mest på för tillfället.

Monkey island 1 & 2 har jag köpt på Amiga, PC och Xbox 360 om man räknar remaken som samma spel.

Köpte nyligen Death Stranding directors cut på PS5, har köpt och klarat det på PC. Fantastiskt spel som jag vill spela om i soffan.

Edit: just ja alla Dark Souls-spelen har jag köpt på både konsol och PC Lika med Dragon Age 1. Klarade det på Xbox och köpte det på pc och klarade det där med.

Inaktiv

Köpte Satisfactory en gång till på Steam och övergav Epic helt.

Medlem

GTAV - Xbox 360 & PC
Skyrim & SkyrimVR
Resident evil 4 - NGC + Quest 2 (VR versionen)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr

Diverse gamla spel jag haft fysiska exemplar av som jag sålt/slängt/tappat bort och ersatt digitalt långt senare.

Att köpa spel till flera plattformar och ha flera olika kopior är dock aldrig något som lockat mig.

Medlem

Diablo 2 resurrected förbokade jag till både xbox och pc för att kunna spela både själv och med kompisar. Diablo 3 har jag också köpt både till PC och Xbox.

Förutom Diablo har jag nog aldrig köpt ett spel flera gånger som jag kan komma på.

1
Skriv svar