Mobilspelet Warcraft Arclight Rumble avtäckt

Medlem

Men spya


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Nja, det här är nog inriktat till en helt annan publik. Inget fel i det men det känns mest som att man bara använder varumärket "Warcraft" i det här sammanhanget.

WoW använde ju också Warcraft-varumärket. Intressant att se hur det går. Tur att det inte försökte göra ett MMO på mobil. Hade förmodligen inte fungerat.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Med tanke på kvaliteten på deras senaste PC-alster i Warcraft-universumet (exkluderat den sjuttioelfte WoW-expansionen) så är det väl förvisso inte så konstigt att folk inte springer ur huse och köper det i parti och minut?

Precis. Bättre kanske att göra något nytt för en ny publik än fortsätta det gamla som alla ändå klagar på.

Medlem

Vilken härlig presentation. Önskar jag var 7 år igen. Såg ni hur många gånger de sa chaos? Ta upp det på skolgården imorgon hade skjutit mig direkt till det populära bordet i matsalen.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Precis. Bättre kanske att göra något nytt för en ny publik än fortsätta det gamla som alla ändå klagar på.

Ja, jag känner nog också att de antingen får försöka "lite" bättre att möta förväntningarna varumärket innebär, eller göra något helt annat. I praktiken kan det säkert bli nästintill omöjligt, känns osannolikt att vi någon gång får se ett Warcraft 4.

Det blir ju dock lite tveeggat i sig, man använder varumärket för att tjäna lite extra publicitet. Så vi får väl se om det blir värt det för Blizzard den här gången.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd

Hade noll förväntningar (mobilspel är alltid skräp) men det här var tamejfan det sämsta jag någonsin sett.

Saknar ord, jösses vilken dynga.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Lite komiskt att Asmongold har nästan sju gånger så många tittare som Blizzard:
https://i.imgur.com/zTEQcsB.png

Nej det är mest tragiskt.

On-topic så är jag positivt överraskad, såg lite mysigt ut. Trailern var mysig, fick lite Tiny Tinas Wonderland känsla. Kommer definitivt att spela det, men aldrig lägga några pengar på. Lika så med Diablo Immortal

Medlem

Tycker det ändå ser okej ut och kommer lätt prova. Är ju ett Clash Royale och har svårt att se vad de annars skulle kunnat hitta på. RTS?
Men jävlar vilken cringe-fest trailern var. Tror inte den gör rättvisa direkt, haha.
Men oavsett.. Det är bara ett mobilspel, inget att lägga större energi på.

Finns tydligare syn på gameplay här:
https://www.youtube.com/watch?v=jp16HBHKdMQ


signatur
Medlem

Ser ut som som en rip-off av "Fort-Condor minigame" från FFVII Remake Intergrade...

phi
Medlem
Medlem

Blizzard har en gyllene serie, warcraft. Jag menar att släppa ett WC4 i liknande anda som 3an fast lite "modernare" . Visst kanske inte samma succe som föregångarna men dom borde ju typ inte kunnat misslyckas?

Skribent

Kanske kan finnas potential för småskoj på fikarasten. Men herregud, presentationen?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Med tanke på att hela spelet finns ute och går att få tag på och går att spela igenom (Jag har det installerat och spelat igenom för länge sedan) så är det ju steget över "princip hann bli färdigt"
Men visst, det blev ju aldrig släppt. Var väl lite rough-around-the-edges men ändå helt ok spel.

Hur lång tid tar det dra igenom hela?

Medlem

Detta kommer bli legendariskt.

MEG
Medlem

ser ut som att det skulle kunna vara gjort av Disney


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Vad i hela friden var det som jag just såg?

Medlem
Skrivet av General White:

Hade noll förväntningar (mobilspel är alltid skräp) men det här var tamejfan det sämsta jag någonsin sett.

Saknar ord, jösses vilken dynga.

Håller helt med dig.

Medlem

Precis som förväntat, ett gäng män i medelåldern som grinar över ett mobilspel. Det spelar ingen roll vad för spel dem visat, att hata på mobilspel är coolt här på FZ

Medlem

Äh det såg smågulligt ut,jag kommer pröva det


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av lerb:

Ja jävlar det var värst vad folk fick fart. Trodde de på riktigt att Blizzard skulle utveckla och presentera ett mobilspel för medelålders män? Nej, ni är inte målgruppen. Men gnällas ska det Alltid!

Så folks åsikter = gnäll?

Eller är du en sådan som tycker att man endast bör dela sin åsikt om man har något positivt att säga?

Medlem

Så ett tower defense spel, är det allt dom kunde komma på.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

I och med att det uppenbarligen är riktat till yngre barn så kan man väl hoppas på en rättvis modell där föräldrarna betalar för spelet med en engångssumma följt av att spelet är tillgängligt i telefonen helt utan reklam eller lootlådor.

Medlem

Ser verkligen ut som en klon av clash royale. Kommer säkert tjäna mycket pengar på kidsen.

Medlem

Fattar inte ens vad som händer i trailern lol


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av General White:

Hade noll förväntningar (mobilspel är alltid skräp) men det här var tamejfan det sämsta jag någonsin sett.

Saknar ord, jösses vilken dynga.

Det sämsta du någonsin sett...

hittills

Medlem

Såg för jävligt ut.
Undra hur dom tänker på blizzard.
Diablo 4 blir sista chansen för min del.
Floppar den också då finns de ingen blizzard kvar i min värld.


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av lerb:

Ja jävlar det var värst vad folk fick fart. Trodde de på riktigt att Blizzard skulle utveckla och presentera ett mobilspel för medelålders män? Nej, ni är inte målgruppen. Men gnällas ska det Alltid!

Ja, därför att det är Blizzard som gör detta. Ett företag som historiskt sett har gjort fantastiska PC spel. Det är ett företag som har producerat många av de absoluta favorit spelen som vi "medelålders män" har spelat när vi växte upp.

Därav blir folk lite ledsna när de producerar sånt här skräp - och det är precis vad det är: skräp. Spel som knappt är spel med betalningsmodeller som är gjorda för att ta så mycket som möjligt från spelarnas plånböcker på de mest cyniska sätt. Hade King gjort detta spelet hade ingen sagt ett pip om det. Men nu är det Blizzard, och att de har fallit så långt ner i träsket är tragiskt.

Att bara vifta bort det med "ni är inte målgruppen" eller att nedlåtande kalla folk för "medelålders män" är att fullständigt missa vad som är fel med det här.

Medlem

Folk blir så upprörda av att Blizzard gör cheesy mobilspel. ALLA gör mobilspel idag. Låt dem göra det och dra in cash så kanske man slipper dålig skit på konsol/PC istället. Och på tal om att de ser barnsligt ut. Klart som fan det gör det, de vill ju att mina söner också ska gilla deras spel och prata om det med sina kompisar på skolgården!

Lär ju inte bli mindre nu när Microsoft köpt upp Blizzard som så många tydligen tyckte var en bra sak!

Medlem
Skrivet av PontusT:

...
Asså va fan? Försöker de medvetet ta död på Warcraft??

Den frågan är SÅ 18:59...

Får se ifall jag ens mäktar med en gravöl i helgen.

Medlem

Kan bara beskriva Blizztits med ett ord... Oof!

Skriv svar