Quantic Dream firar 25 år – rösta fram studions bästa spel!

Robot
Quantic Dream firar 25 år – rösta fram studions bästa spel!

Detroit- och Heavy Rain-gänget firar ett kvartssekel.

#quantic-dream


Medlem

Jag röstar på Heavy Rain, det lyckades behålla mitt intresse hela vägen. Underbara karaktärer dessutom. Detroit: Become Human god tvåa, men det kändes aningen högtravande mot slutet.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Beyond: Two Souls

Röstade faktiskt på Beyond: Two Souls som jag gillade mycket även om det inte är lika uppskattat av andra. Sedan är Heavy Rain och Detroit: Become Human riktigt vassa lir.

Fahrenheit eller (Indigo Prophecy) som det heter i US har jag inte lirat tillräckligt av för att bedöma. Måste gå tillbaka till det spelet och lira ut det.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tycker deras spel där man photoshoppar konsulter och anställda som nazis och porrskådisar är riktigt välgjort.

Testpilot

Har bara spelat Fahrenheit från studion så fick bli det. Otrolig start i spelet sedan gick det utför hehe.

Medlem

Oh grattis, Fahrenheit ligger på min top 10 lista. Vilken känsla det var!

It's not a lake, it's an ocean

Jag har inte spelat alla, men Detroit: Become Human var en speciell upplevelse. Så mycket bättre än otympliga Heavy Rain. Överraskande känslosamt, dessutom.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Fahrenheit var en av få singleplayer spel jag gillade i tonåren när det kom ut, var väldigt fokuserad på competitive online spel back then. Så måste säga Fahrenheit, igen av nostalgiskäl mer än något annat

Medlem

Beyond: Two Souls för de är de ända jag spelat igenom. Orkade inte ta mig igenom Detroit: Become Human


signatur

Death by Snu Snu🥰

Medlem

Heavy Rain, Fahrenheit och sen Detroit skulle jag nog säga. De andra har jag inte spelat:).
Fahrenheit minns jag att jag gillade mycket, Heavy Rain kändes fräscht när det kom och var riktigt spännande men iom Detroit var jag nog lite trött på konceptet och blev aldrig speciellt engagerad i storyn.

Hiz
Medlem

Omikron... alltså vilka minnen!

Medlem

"Welcome in Omikron"


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Tycker att samtliga är strålande men Heavy Rain är nog min favorit

Medlem

David Cages kvalitet som författare är på ungefär samma nivå som Michael Bay. Dock är Heavy Rain antagligen en av de roligaste "unintentional comedies" som någonsin har släppts.


signatur

"People say nothing is impossible, but I do nothing every day."

1
Skriv svar