Xbox Game Pass - Maj 2022 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Maj 2022 - Part 1

Ny månad har dragit igång och det betyder ju nya spel för Xbox Game Pass! De närmsta två veckornas tillägg bjuder på ett flertal spel direkt på releasedagen såsom Trek to Yomi, Citizen Sleeper, Loot River och Eiyuden Chronicle: Rising. Det blir också hockey med NHL 22 för de som har XGP Ultimate, och lite annat smått o gott.

Idag drar även Season 2 igång för Halo Infinite! Nytt battlepass att grinda sig igenom och som vanligt lite extra godis att hämta hem via XGP Ultimate Perks dessutom.

April månads spel hittas här:
Xbox Game Pass - April 2022 - Part 1
Xbox Game Pass - April 2022 - Part 2

Nya titlar:

Loot River (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Trek to Yomi (5 maj, konsol+PC+cloud)

Citizen Sleeper (5 maj, konsol+PC+cloud)

Danganronpa 2: Goodbye Despair Anniversary Edition (10 maj, konsol+PC+cloud)

Eiyuden Chronicle: Rising (10 maj, konsol+PC+cloud)

This War of Mine: Final Cut (10 maj, konsol+PC+cloud)

NHL 22 (12 maj, konsol EA Play)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 10 maj: GTA San Andreas. Den 15 maj: Enter the Gungeon, Final Fantasy X/X2, Remnant from the Ashes, Steep, The Catch, The Wild at Heart.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Gnällkuk

Citizen Sleeper såg ut att kunna vara ett intressant management-sim faktiskt. I övrigt inte den bästa av spelsläpp direkt, men de får skylla sig själva när de satt ribban så jävla högt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av trickeh2k:

Citizen Sleeper såg ut att kunna vara ett intressant management-sim faktiskt. I övrigt inte den bästa av spelsläpp direkt, men de får skylla sig själva när de satt ribban så jävla högt

Ändå ganska stabilt att ha 5+ spel som släpps direkt på releasedagen den här månaden. Sniper Elite 5 kommer också mot slutet av maj. De hade väl kunnat dunka med något äldre storspel kanske kan jag tycka också, för att fylla ut lite.


signatur

Jump in.

Medlem

NHL 22 är mest intressant, får se om man hinner köra det lite genom cloud gaming nu när man fått en 1000 mbit lina installerad hemma.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Trek to Yomi ser riktigt nice ut. Ska definitivt spelas.

Medlem

Citizen Sleeper har verkligen fått asbra kritik på de sajter jag läser. Verkar vara en titel man inte får missa!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Citizen Sleeper såg ut att kunna vara ett intressant management-sim faktiskt. I övrigt inte den bästa av spelsläpp direkt, men de får skylla sig själva när de satt ribban så jävla högt

Alla tycker inte bara om AAA spel bara för du gör det.

Medlem

Jag blev riktigt taggad på Eiyuden Chronicle.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Citizen Sleeper såg ut att kunna vara ett intressant management-sim faktiskt. I övrigt inte den bästa av spelsläpp direkt, men de får skylla sig själva när de satt ribban så jävla högt

Fattade absolut ingenting av trailern och dömde bort spelet direkt. Men det ska vara bra alltså?

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

Ändå ganska stabilt att ha 5+ spel som släpps direkt på releasedagen den här månaden. Sniper Elite 5 kommer också mot slutet av maj. De hade väl kunnat dunka med något äldre storspel kanske kan jag tycka också, för att fylla ut lite.

Absolut och det är dessutom två släpp varje månad. Man är bortskämd med att få otroligt bra saker varje gång så att ett av de två släppen håller lite lägre intresse är ju rätt normalt.

Skrivet av noreason:

Alla tycker inte bara om AAA spel bara för du gör det.

Va? Det enda spelet jag tyckte var intressant var ett AA-spel. Helt ointressant för mig om det är AA eller AAA, ett spel avgörs inte om det är intressant pga det.

Skrivet av bulleboss:

Fattade absolut ingenting av trailern och dömde bort spelet direkt. Men det ska vara bra alltså?

Ska jag vara helt ärlig så njae... men det verkar vara management sim med lite rpg och jag tyckte det såg lite ballt ut


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

R:evil village borde la komma snart


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

jag har väntat på Eiyuden Chronicle: Rising sen jag läste att det var ett nytt rpg liknande suikoden, förstod väl genast att det säkert var att ta i men hoppet är ju det sista som överger en.....men jösses,vilken blåsning!

Medlem

Intressant månad så här långt!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tjobbing:

jag har väntat på Eiyuden Chronicle: Rising sen jag läste att det var ett nytt rpg liknande suikoden, förstod väl genast att det säkert var att ta i men hoppet är ju det sista som överger en.....men jösses,vilken blåsning!

Du blandar inte ihop det med Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes då? Rising är ett "companionspel" som de släpper nu, ett år innan Hundred Heroes. (Hundred Heroes kommer också på Game Pass f.ö när det släpps)


signatur

Jump in.

Medlem

Eiyuden Chronicle: Rising ser roligt ut men kommer nog inte att hoppa på Game pass igen förrän senare i år när Halo Co-op kommer. Men så tänkte jag förra året också sen kommer någon bra deal och då är man prenumerant igen

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Du blandar inte ihop det med Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes då? Rising är ett "companionspel" som de släpper nu, ett år innan Hundred Heroes. (Hundred Heroes kommer också på Game Pass f.ö när det släpps)

Japp,de har jag gjort,blandat ihop liren alltså! Tack

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tjobbing:

Japp,de har jag gjort,blandat ihop liren alltså! Tack

Hehe, lätt hänt. Det är ju ett lite udda upplägg.

Om jag förstår saken rätt så var Rising ett stretch goal som uppnåddes via kickstartern för Hundred Heroes. Lite bonus sådär.


signatur

Jump in.

Medlem

Microrecension av Citizen Sleeper:

Vissa delar av detta spel är fantastiska, vissa delar rent ut sagt dåliga.

Strategidelen av spelet finns. Det är inte bra. Det känns som det finns där enbart för att driva storyn framåt. Man väljer att använda sin begränsade mängd energi genom att välja actions (mekanik som i valfritt brädspel). Av varje action kan man t.ex. få tillbaka energi, eller pengar/resurs, eller driva storyn framåt. Redan halvvägs in i spelet hade jag "bemästrat" hur man på bästa sätt ska spendera sin energi för att få tillbaka max (klassisk min-max spelteori). Usel design. Men det är också det som särkiljer hela spelet från att bara vara en visual novel.

Storyn är bra. Och manuset är mycket välskrivet. Det handlar om att överleva. Det handlar om att göra bra eller dåliga beslut. Det är alldagligt. Det är stort. Det är fantastiskt. Ibland kan jag t.o.m. överse från den kommunisista smygpropaganda man blir matad med. Det har mycket att berätta och gör det snyggt. Jag blir arg, glad, ledsen och brister emellanåt ut i skratt. Jag lever mig in och njuter av berättandet. Synd bara att man ska behöva "spela" lite mellan storydelarna...

Det finns uppenbart flera olika slut. Och när jag var klar med mitt val fanns ändå ett visst sug att direkt påbörja nästa runda. Att välja en annan utväg. Så ja, spelet är intressant.

3/5

Medlem

This war of mine är borttaget från game pass så ni alla vet.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

This war of mine är borttaget från game pass så ni alla vet.

Jag startade precis min Xbox. Spelet ligger med under "Nyligen tillagda" i Gamepass-appen. Har inte kollat på PC.

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

This war of mine är borttaget från game pass så ni alla vet.

Finns kvar på PC gamepass iaf. installerade det precis nu, inte för att jag vill spela det (verkar alldeles för deppigt) , bara för o se att det verkligen fanns kvar och inte var en "ghost" länk.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Ambassadör
Xbox
Skrivet av HylzaN 2-0:

This war of mine är borttaget från game pass så ni alla vet.

Vet inte vad du pratar om? Det finns både via konsol, PC och streaming.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hehe, lätt hänt. Det är ju ett lite udda upplägg.

Om jag förstår saken rätt så var Rising ett stretch goal som uppnåddes via kickstartern för Hundred Heroes. Lite bonus sådär.

Jag läser för fort ibland o tror oftast det värsta, hehehe, trots allt så är tyvärr nyheterna (tycker jag) av spel som närmar sig släpp av den trista sorten. De bra nyheterna läser man om när spelen påbörjats el är i planeringstadiet! Mvh!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vet inte vad du pratar om? Det finns både via konsol, PC och streaming.

Hmm.. Konstigt, det finns inte på game pass för mig


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Ambassadör
Xbox
Skrivet av HylzaN 2-0:

Hmm.. Konstigt, det finns inte på game pass för mig

Alltså... haha.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Alltså... haha.

Ja, roligt hörrudu..


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag startade precis min Xbox. Spelet ligger med under "Nyligen tillagda" i Gamepass-appen. Har inte kollat på PC.

Skitsjukt, det är helt borta för mig lol


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

Skitsjukt, det är helt borta för mig lol

Kan också se "This War of Mine Final Cut" bland "Nyligen tillagda" spel på PC.
Om du är på PC så kanske det är appen i sig som strular? Kanske behöver installera om den från Microsoft Store eller något?
Hur det funkar på konsol vet jag inte, man kanske kan installera om appen även där eller göra någon slags reparation av installationen.

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

Skitsjukt, det är helt borta för mig lol

Det är väl vanliga This war of mine som togs bort och ersattes av "Final Cut"-versionen?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av HylzaN 2-0:

Ja, roligt hörrudu..

Nej, men det är ju inte borta... Det finns ju där så jag antog att du trollade. Var någonstans tittar du? Konsol, PC eller streaming?


signatur

Jump in.

12
Skriv svar