Guillemot-familjen sägs vilja köpa Ubisoft

Robot
Guillemot-familjen sägs vilja köpa Ubisoft

För att hindra andra från att göra det.


Medlem

Väldiga köp fram och tillbaka nu

Medlem

Känns väl inte sådär jättebra för spelbranchen ifall de köper upp mer av företaget.
Riskkapitalbolag kommer väl sätta press på bolaget och arbetsförhållandena där är väl redan ganska usla?

Ubisoft har väl redan nu problem med kreativitet så det ser väl inte så ljust ut framöver.
De kanske skulle lyckas bättre ifall de var en del av något större och strukturera om lite så de kan få in lite friskt blod som kan få igång kreativiteten igen och inte bara ha fokus på snabba cash grabs.

Nu kanske jag är lite gnällig, men jag tror verkligen att de skulle kunna räddas med idéer utifrån.

Ifall det skulle vara Microsoft eller Sony som är intresserade så vet jag faktiskt inte riktigt vad som skulle passa bäst.
Sony behöver nog shooters och Far Cry passar väl rätt bra in där.
Microsoft skulle ju kunna behöva mer 3rd person och open world så Assassins Creed och Prince of Persia passar säkert bra in där.
Så inget är väl optimalt, då Microsoft redan har så mycket shooters och Sony har så mycket 3rd person och open worlds.

Så.... Nintendo?

Avstängd

Då kommer Phil Spencer gifta bort ett av sina barn till familjen Guillemot för att säkra Ubisoftspelen till Game Pass.

Guillemot joins Xbox

Medlem

Jag är partisk då vi kör Game Pass. Så jag hoppas MS köper Ubisoft.

Medlem

Ubisoft är i mina ögon ett skräpföretag så man undrar ju vem som skulle vilja köpa upp dem...förutom grundarna själva då

Medlem

Ubisoft var värda mindre än CD projekt red som hade ett lyckat spel. Vet inte sist de släppte något spel som inte kändes som deras förra spel.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Ubisoft var värda mindre än CD projekt red som hade ett lyckat spel. Vet inte sist de släppte något spel som inte kändes som deras förra spel.

Fast, det där med bolagsvärdet när folk trycker upp ett företags aktier på hype, dessutom var det ju på marginalen. Riktigt produktionsvärde borde vara mycket högre på Ubisoft. CDPR föll ju som en sten efter cyberpunk med, troligen till vad som är en mer rimlig nivå på företaget.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar