Vad är ett spel som enda sen ni var små alltid kommer tillbaka till?

Medlem

Super Mario 64.
Var väl 7 eller 8 bast när familjen gjorde inköpet av Nintedo 64 tillsammans med den titeln. Sandlådedesignen på banorna lockar till att ständigt komma tillbaka för att experimentera, även om det nu 2022 förstås känns ganska primitivt och egentligen inte så mycket att experimentera med som det kändes då man spelade det på lågstadiet. Men har fortfarande kul med det spelet, och känns väl som att man köper det på nytt med varje ny spelkonsolgeneration. Efter N64 köpte jag det till Nintendo DS. Sedan spelade jag det på 3DS med. Sedan köpte jag det på Wii Virtual Console. Nu köpte jag det igen på Switch, den limiterade utgåvan allstars. Men det får nog bli slutgiltiga gången jag köper spelet.

Känner att Heroes 3 och Civ 3 stämmer in bäst här för mig. Spelar dom spelen rätt regelbundet. Sen är jag öppen för så mycket mer spel men har sällan tid att köra om dom.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Broken sword 1&2 och även The curse of monkey island

Medlem

Kom på att Metal Gear Solid är ett spel jag ofta återbesöker. Antingen spelar jag det själv, tittar på en playthrough på YouTube, lyssnar på spelets soundtrack, eller läser om spelets utveckling och lore.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Zelda link to the past, Super mario world, Super mario 1 och 3, NHL 94

Fragtjuv

Fan, jag önskar att jag hade ett sådant spel. Super Mario World och A Link to the past går alltid att plockar fram i viss mån men jag har kanske tröttnat lite på dem, trots allt.

Uncharted-spel är ju knappar från min barndom men de kan jag alltid plocka fram och ha roligt med.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Det finns några stycken. Castlevania, Super Mario Bros och Punch Out till NES (eller numera NES Mini) spelar jag fortfarande. Super Castlevania IV spelar jag någon gång om året. Final Fantasy VII och IX återvänder jag till med jämna mellanrum.

Medlem

Heroes of might and magic 3 är ett riktig guldägg som jag spelat då och då genom hela mitt liv. Helt otroligt att det fortfarande är ett så bra spel även idag. Och att det är så lätt att få tag på så jag behöver inte ens släpa fram mina gamla skivor från barndomen.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Tänk er ett spel som ni lirade när ni gick i grundskolan och som ni än idag plockar fram och lirar igenom, vilket spel är det?

För mig är det Lord of the Rings: The Third Age.

De var ett av mina favoritspel när jag var typ 11 år gammal. Alltid gillat turn-based spel och tyckte det var riktigt coolt med ett Final Fantasy liknande Lotr. Tror jag lirar Third Age ish en gång vart annat år. Har väl säkert kört igenom det ca 10 gånger.

Super linjärt, knappt någon story och ganska simpla RPG-element men fan kan ändå inte låta bli att älska det. Det är nog det spelet med störst nostalgivärde för mig. Hade inte tackat nej till en remake eller liknande spel idag.

Haha samma här!! Det var mitt första turn based rpg jag spelat + att lotr var min absoluta favorit film, nostalgin gör så man bara tycker det är awesome 😂 nu blev jag sugen på att lira det igen! 😬

Medlem
Skrivet av Lathron:

Haha samma här!! Det var mitt första turn based rpg jag spelat + att lotr var min absoluta favorit film, nostalgin gör så man bara tycker det är awesome 😂 nu blev jag sugen på att lira det igen! 😬

Det är ett grymt spel, lite tråkigt att storyn är så konstig. Många av karaktärernas repliker makes no sense men spelet i sig är fortfarande väldigt roligt imo. Tog det på den svåraste nivån nyligen, var inte så svårt. Har spelat det så många gånger nu så vet precis hur jag ska göra för att få det bästa partyt

Går enkelt att skaffa ner det till en PS2 emulator

Medlem
Skrivet av Lenk:

Oj, det är ett antal titlar jag gör så med. Men det som jag framförallt har återbesökt om och om igen är Zelda 2: Adventure of Link till NES. Första spelet i Zelda-serien jag började med och som många anser vara lite sisådär. Själv älskar jag det.

Kul att det finns folk som faktiskt gillar det, själv älskade jag bara kassetten i guld och gillade inte spelet i sig självt.


signatur

IDKFA

123
Skriv svar