Kör racingsimmen Assetto Corsa Competizione gratis i helgen

Robot
Kör racingsimmen Assetto Corsa Competizione gratis i helgen
Medlem

Roligt lite mer simracing spel. För er som gillar racingspel överlag kan jag rekommendera att testa det nu i helgen

RHK
Medlem
Skrivet av Cabbage:

Roligt lite mer simracing spel. För er som gillar racingspel överlag kan jag rekommendera att testa det nu i helgen

Undvik public Monza om ni vill överleva T1 bara

Medlem

En fundering då ju detta är em "sim". Funkar det ok att köra med en wired xbox-dosa till pc (med lite sensitivity-tweaks o så menar jag) eller är det ett måste att köras med ratt för att inte bli för känsligt så att säga? Har kört mycket sim-racing förr (GTR2 o Rfactor bland andra), men har ingen ratt längre tyvärr


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av erazerswe:

En fundering då ju detta är em "sim". Funkar det ok att köra med en wired xbox-dosa till pc (med lite sensitivity-tweaks o så menar jag) eller är det ett måste att köras med ratt för att inte bli för känsligt så att säga? Har kört mycket sim-racing förr (GTR2 o Rfactor bland andra), men har ingen ratt längre tyvärr

Finns ju till konsol så ser inte varför det inte skulle funka

Medlem
Skrivet av superapan:

Finns ju till konsol så ser inte varför det inte skulle funka

Jo sant, tänkte mer om de jobbat lite på ett annat sätt till konsol just för att folk i regel kör med dosa, det blir ju lätt väldigt "twitchy" i många racing-sims med dosa


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av lerb:

Det är absolut möjligt att köra ACC med handkontroll. Det finns riktigt snabba spelare som använder handkontroll. Man tappar lite finkontroll och däckens livslängd tenderar förkortas lite (på grund av just finliret med ratt) men det är marginellt (med övning).

Finns folk på Youtube som delar med sig av bra inställningar för just handkontroll, ta en titt där!

Ok, tackar, får kika runt lite efter bra settings. Brukade använda racedepartments forum för sånt då man höll på som mest, men vet inte ens om de är aktiva numera 😋


signatur

Nothing is power without Control

1
Skriv svar