En Mafia-prequel sägs vara under utveckling

Robot
En Mafia-prequel sägs vara under utveckling

Och det ska vara Hangar 13:s Brighton-studio som utvecklar det.


Medlem

Jag tar gärna ett nytt Mafia, så hoppas att det stämmer.

Skrivet av Nyhet:

Det första spelet utspelar sig på 1930-talet, så frågan är hur mycket längre tillbaka de kan gå.


1886. Det räcker dock om spelet utspelar sig ett år före Mafia III för att vara en prequel.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Kan inte Rockstar göra ett Mafiaspel .. Jevlart vad fint det hade blivit.

Medlem

Kan ju bli kul att följa morello eller salieri under 1920 talet. Har för mig det var då de började bråka men har inte spelat mafia ett på ett tag.

Medlem

Bara det inte blir som Maffia 3 så är jag nöjd. Sjukt tråkig story och tråkig karaktär man spela.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag har spelat och gillat alla Mafia hittills så jag kommer självfallet att köpa nästa utan pardon.

Medlem

Tänk 1920-tal, hade varit häftigt. Då får vi nog räkna med hyfsat långsamma biljakter.

Medlem
Skrivet av miffot:

Bara det inte blir som Maffia 3 så är jag nöjd. Sjukt tråkig story och tråkig karaktär man spela.

Själv tyckte jag att hämndhistorien var bland det bästa med spelet och den fick mig att vilja ta mig till slutet. Körde igenom det två gånger mycket på grund av det.

Medlem

Hade varit trevligt att se när familjerna från första spelet börjar etablera sig i Lost Heaven eller dylikt. Gissar på 20-tal åtminstone, trevligt. Tyckte att Mafia 3 var en underhållande hämndhistoria (med bra musik) och det var tillfredställande att smyga runt och slakta elakingar men det kändes aldrig riktigt Mafia.

Medlem

GE MIG!!!!!!!!!!!!!

Medlem

1920-talet? Då blir det att justera så att bilarna är både snabbare och mer lättstyrda än verkliga källor..


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Alla nyare versioner av Mafia har varit ett fullständigt "modernt" clusterfuck redan. Let it die.
Bara ettan är värd sin tid, remakes har varit hemska.

Medlem

Gissningsvis blir det under den amerikanska maffians storhetstid d.v.s. förbudstiden (1920-1933). Att de inte förlagt något av de tre spelen till de åren är rätt märkligt.

Medlem
Skrivet av Popski:

Gissningsvis blir det under den amerikanska maffians storhetstid d.v.s. förbudstiden (1920-1933). Att de inte förlagt något av de tre spelen till de åren är rätt märkligt.

Ettan utspelade sig väl 1930 och framåt

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Själv tyckte jag att hämndhistorien var bland det bästa med spelet och den fick mig att vilja ta mig till slutet. Körde igenom det två gånger mycket på grund av det.

Håller med. Storyn var utan tvekan ett starkt kort. Bäst story har ettan, men trean kommer på en andraplats.

Medlem
Skrivet av Mr_Drake:

Ettan utspelade sig väl 1930 och framåt

Du har rätt. Hade för mig att det mesta utspelade sig 1936.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Håller med. Storyn var utan tvekan ett starkt kort. Bäst story har ettan, men trean kommer på en andraplats.

Synd bara att de fyllde ut storyuppdragen, son var bra, i trean med en massa repetetivt skit á la Ubisoft.

Medlem

Om de jobbar på en story av samma kvalité som de första två, så blir det köp. Gillade remake:n på första men tyckte det fattades något när jag körde det. Vad jag förstod så fick de korta ner vissa delar, och vissa delar försvann helt. Jag kommer inte ihåg vad det var nu, men reagerade på det när jag spelade; att det kändes lite "styckat".
Men höga förhoppningar på detta... Och släpp det på många platformer!

Medlem

Ettan är av mina all time favorites, tvåan var väldigt bra och trean skippa jag. Så detta är fina nyheter!

Medlem

Ja tack! Jag spelade Mafia II när det var nytt, sen remaken av Mafia. Fullkomligt älskade båda två. Trean har jag hoppat över, dels för att det utspelar sig i för modern miljö för att intressera (jag vill ju ha hattar, långrockar, smuggelsprit och k-pist!) och dels för att det har risats som halvfärdigt av både kritiker och spelare.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar