Diskutera - Vilket är 90-talets bästa spel?

Medlem
Skrivet av xverminator:

Red Alert 2 !!!! Oslagbart!!

Också ett spel från 2000-talet.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Heroes of Might and Magic 3

Medlem

Det finns så många spel från den perioden men min röst faller på Secret of monkey island.

Medlem

Ooh, svår fråga! Det finns ju så många bra att välja på, men måste nog säga Dungeon Keeper 2 eller de otroligt ikoniska spelet Speedy Eggbert

Medlem
Skrivet av Ruffles:

https://i.imgur.com/CGrf23b.jpg

Herregud så svårt. Eller omöjligt. 90-talet var ju oerhört progressivt, vi gick från 2D till 3D, från sidoscrollande plattformsspel till storspel som Resident Evil och Tomb Raider, Sega Rally och Gran Turismo.

Men jag har förstås, precis som alla andra, mina egna favoriter. Jag växte upp under 16-bitseran så Mega Drive kom att påverka mig väldigt mycket. Sonic 2 har alltid varit mitt favoritspel från denna era, men rent objektivt är Sonic 3 & Knuckles faktiskt det bättre spelet. Här spände man verkligen bågen och tänjde på gränserna för vad som var möjligt under denna tid.

Dessutom har det den kanske snyggaste logotypen någonsin. Och världens roligaste minispel?
https://i.imgur.com/zDNEbBi.png

Håller med, Sonic 3 & Knuckles var verkligen banbrytande när det kom. Håller fortfarande bra än idag. Skulle nog annars säga Street Fighter 2 verkligen ett spel som revolutionerade genren.

Medlem
Medlem

Svårt att bara välja ett, men några av favoriterna är Metal Gear Solid, Zelda: Ocarina of Time, Diddy Kong Racing (tidernas bästa kartspel), Super Mario World och Soul Calibur.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Dark age of camelot helt klart ^^ Inget mmo som är ens nära att ha sådant bra pvp system som I det spelet.

Medlem

UFO Enemy Unknown
Dune 2
Final Fantasy 7
Warhammer Dark Omen
Diablo

En väldigt inkomplett lista, men det är väl de jag som jag spenderade flest timmar med under det aktuella decenniet

Medlem

Läskigt många bra spel under det decenniet. Mina favoriter.

Championship Manager 3
Final Fantasy VII
Super Mario World
Zelda Ocraina och Link to the past

Medlem

Monkey island har nog satt djupast spår. Framför allt musiken. Bara jag tänker på början av spelet så får jag lyckliga rysningar.

Medlem

Baldur's Gate
Fallout 2
Starcraft
Half-Life
Diablo
Monkey Island 3

Medlem

För mig var det Baldurs Gate, så sjukt fina minnen! året 1998 var fan en av de bättre åren!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

UFO Enemy Unknown var det bästa spelet, ingen diskussion!

Medlem

A link to the past
Final Fantasy 7
Super Mario world

Måste jag välja ett så blir det A Link to the past


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Command & Conquer: Tiberian Dawn

FMV och RTS i oslagbar kombination!

Final Fantasy VI


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Unreal tournament


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem

Bra feel på stan ikväll skål! Svår fråga då det blir subjektivt baserat på nostalgi och självklart är Half-Life ett bättre spel än tex Doom. Genre har också en betydande roll där jag personligen skulle vilja dela upp det i FPS och RTS: Quakeworld (Doom hack i häl) och Command & Conquer (Syndicate hack i häl). Nu skålar vi med resorb!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Digimon world till ps1 99' / driver

Medlem

Så jäkla svårt. Är det spelet som gjorde starkast intryck när det kom? Då säger jag Doom. Det fick mig att sälja Amigan och köpa en PC.

Är det spelet jag helst fortfarande spelar idag? Då säger jag Monkey Island 2

Medlem

Måste jag välja ett spel som gjorde att jag föll pladask för PC-gaming så måste det vara det första Doom spelet. Jag kommer inte ihåg exakt när jag skaffade det men det måste varit 1994. Jag lirade det till döds på min farsas jobbdator. (En laptop från 1993 som enbart hade PC-speaker ljud apropå det.)
Star Wars: X-Wing gjorde att jag började överväga att "lämna" min Amiga dator och skaffa en PC, men det var Doom som gjorde som gjorde att jag faktiskt tog det beslutet.

Medlem

Har flera favoriter 90 talet var magiskt! Men får jag bara välja en blir det Metal Gear Solid

Medlem
Det kanske det mest underskattade

Heimdall från Core design. (1991)
Någon som kom ihåg ?


signatur

Banksy

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Lauchen:

Håller med, Sonic 3 & Knuckles var verkligen banbrytande när det kom. Håller fortfarande bra än idag. Skulle nog annars säga Street Fighter 2 verkligen ett spel som revolutionerade genren.

Street Fighter 2 är fortfarande riktigt bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Men herregud så svårt !
Antingen terranigma super mario 64 eller ocarina of time supersvårt att välja sen har vi ju super castlevania som är superbra det oxo

Medlem

Wow…så mycket som var bra då, men Eye of the Beholder serien var grymt bra!

Medlem

oj så många bra spel på den Tiden
dessa ligger starkt om hjärtat
Chrono Trigger,
Final fantasy 6,
Zelda Link to the past,
NHL 94
Landstalker: The Treasures of King Nole GRYMT spel på sega16bit Zelda fast man kan hoppa o bättre story.

Pc så gejma man
Red Alert
Quake
Half-life o alla dessa moddar


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Bästa är väldigt svårt att säga, Diablo, Baldur's gate, Fallout 1/2, C&C/C&C:RA men det som jag spelade utan tvekan mest var Everquest även om det släpptes 1999. EQ, som jag under andra halvan av -99 kanske spelade lika många timmar som alla andra spelen tillsammans under hela 90-talet.

MrU
Medlem

Broken Sword är nog min favorit. Spelade demot flera gånger tills jag tillslut köpte hela spelet. Fantastisk grafik, story och dialoger.

Skriv svar