Rykte - Microsoft släpper en Xbox-streamingpuck nästa år

Robot
Rykte - Microsoft släpper en Xbox-streamingpuck nästa år

Nästa år kan du kanske spela Xbox-spel på TV:n utan Xbox.

#microsoft, #samsung, #xbox


Medlem

Jag kommer nog köpa en. Bli förbannad på latencyn redan första kvällen. Och sedan aldrig använda den igen...

Medlem

Det ryktas även att man skall kunna spela sina egna inköpta spel via molnet framöver, alltså inte bara Gamepass spel. Det hade ju också varit väldigt välkommet.

Får dom ordning på latencyn kan jag helt klart tänka mig en sån. Av alla streamingtjänster jag prövat är Xcloud den enda som är ospelbar för mig pga input lag.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Får dom ordning på latencyn kan jag helt klart tänka mig en sån. Av alla streamingtjänster jag prövat är Xcloud den enda som är ospelbar för mig pga input lag.

Xcloud Fungerar skit för mig med. Stadia och gf nog fungerar okej. Men det ska variera beroende på fysisk plats och val av internetleverantör.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Det ryktas även att man skall kunna spela sina egna inköpta spel via molnet framöver, alltså inte bara Gamepass spel. Det hade ju också varit väldigt välkommet.

Något som NVIDIA GeForce Now, alltså? Det blev ju ett riktigt jävla liv i luckan från utgivare som tyckte att de skulle ha extra pengar för att folk skulle få streama sina egna spel de redan betalat för från en dator på distans.

Medlem

Jag har problem i appen i windows, men kör jag via xbox.com/play så funkar det klockrent på datorn. Via xbox one funkar det oxå bra.

Inaktiv

På tal om puckar hit och dit rekommenderar jag alla som äger en Samsung-TV eller nyare ChromeCast att ladda ner Steam Link och spela Steamspel streamat från datorn direkt till TVn. Kräver dock ethernetkabel in i tvn och datorn eller riktigt snabbt wifi om man ska köra nå högre bitrates eller 4K för den delen. Funkar även att spela annat än Steambiblioteket för det ända den egentligen gör är att Streama ens skärm i låg latens så emulatorer och spela från t ex Epic Games går lika bra.

Medlem

Framtiden för xbox blir gamepass och streaming


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av anon_119148:

På tal om puckar hit och dit rekommenderar jag alla som äger en Samsung-TV eller nyare ChromeCast att ladda ner Steam Link och spela Steamspel streamat från datorn direkt till TVn. Kräver dock ethernetkabel in i tvn och datorn eller riktigt snabbt wifi om man ska köra nå högre bitrates eller 4K för den delen. Funkar även att spela annat än Steambiblioteket för det ända den egentligen gör är att Streama ens skärm i låg latens så emulatorer och spela från t ex Epic Games går lika bra.

Jag köpte en Steam Link när gamestop gick i KK här i Umeå. Fick den för 10 kr och är sjukt nöjd med den faktiskt. Streamar spel till projektorn i sovrummet bland annat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vad tycker här om steam link till AppleTV? Funderar på att göra två flugor på smällen och köpa en sån och dra ner SteamLink till den. Latency?

It's not a lake, it's an ocean

Det känns ju lite som att detta är en bekräftelse på att Xbox på sikt kommer att bli en app och inget mer. Jag hoppas förstås att jag har fel och att Microsoft även fortsättningsvis vill tillverka konsoler.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag köpte en Steam Link när gamestop gick i KK här i Umeå. Fick den för 10 kr och är sjukt nöjd med den faktiskt. Streamar spel till projektorn i sovrummet bland annat.

Så sjukt jäkla bachelor att ha projektor i sovrummet.

Sjukt avis!!

Medlem

Superintressant!

Har precis fått fiber 1000 installerat, provat ett gäng Battlefield spel m.m. Och det flyter som smör med mycket låg latens. Installerade ett Battlefield och jämförde, knappt någon skillnad.

Streaming är framtiden


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Har gärna en puck i vardagsrummet så har jag Series X i filmrummet.

Skribent
Skrivet av Smest:

Så sjukt jäkla bachelor att ha projektor i sovrummet.

Sjukt avis!!

haha har varit gift i 15 år och har två barn XD

Men när barnen ockuperar tv:n så då tittar vi på film i sovrummet eller spelar där i stället


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Låter smidigt, enkelt och intressant om de får det att fungera bra

Medlem
Skrivet av Smest:

Så sjukt jäkla bachelor att ha projektor i sovrummet.

Sjukt avis!!

Har också en projektor i sovrummet... mest för att jag inte har något annat ställe att ha den på. Den körs enbart när barnen vill kolla på film ibland.

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag köpte en Steam Link när gamestop gick i KK här i Umeå. Fick den för 10 kr och är sjukt nöjd med den faktiskt. Streamar spel till projektorn i sovrummet bland annat.

10 kr var ett riktigt kap. Sjukt kul för övrigt att kunna spela (dator)spel på TVn med dosa. Var först inne på en rätt lång HDMI-kabel men det kändes inte så nice och sen jag upptäckte jag SteamLink-appen så blev livet lite bättre PC i all ära men ibland är det så skönt att sitta i soffan och spela på TVn, typ det mesta som inte är sk competitive shooters körs på TVn så sitter flickvännen i andra soffan och hejar på och hjälper till att lösa pussel etc

Medlem

Den lär bli ganska billig också kan jag tänka mig. Eftersom man redan har flera år GPU redo så skall den definitivt testas.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha har varit gift i 15 år och har två barn XD

Men när barnen ockuperar tv:n så då tittar vi på film i sovrummet eller spelar där i stället

Då har min bild av dig ändrats totalt, farsan! 😁

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha har varit gift i 15 år och har två barn XD

Men när barnen ockuperar tv:n så då tittar vi på film i sovrummet eller spelar där i stället

Tänkte faktiskt fråga om du var singel, men fick svar lite längre ner i tråden.


signatur

IDKFA

Medlem

Tycker grejen med streaming försvinner när man ändå behöver köpa till en enhet + dosa. Då kan man lika gärna skaffa en konsol och få hela upplevelsen.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Tänkte faktiskt fråga om du var singel, men fick svar lite längre ner i tråden.

Frågar du åt en kompis?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av mrFluffy:

Tänkte faktiskt fråga om du var singel, men fick svar lite längre ner i tråden.

Skrivet av Freakon:

Frågar du åt en kompis?

haha!

Tyvärr är JLo inte på den öppna marknaden XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det känns ju lite som att detta är en bekräftelse på att Xbox på sikt kommer att bli en app och inget mer. Jag hoppas förstås att jag har fel och att Microsoft även fortsättningsvis vill tillverka konsoler.

Jag tror det är en storr risk nästa generation konsoller är mer eller mindre appar från alla läger. Det är ju 5-7 år dit eller så.

Medlem
Skrivet av Du_d3:

Tycker grejen med streaming försvinner när man ändå behöver köpa till en enhet + dosa. Då kan man lika gärna skaffa en konsol och få hela upplevelsen.

Inte alla har en Samsung TV, jag t.ex. har en LG OLED.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag har problem i appen i windows, men kör jag via xbox.com/play så funkar det klockrent på datorn. Via xbox one funkar det oxå bra.

Testade nu på Xbox.com/play och ja det flyter ju hur bra som helst, grafiken är dock som någon pixlig youtubefilm.

Så jag använder nog /play för att testa olika spel och faller de i smaken så tankar jag hem det på min Series X.
Då slipper man ju tanka hem spel i onödan bara för att inse att det inte var bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Superintressant!

Har precis fått fiber 1000 installerat, provat ett gäng Battlefield spel m.m. Och det flyter som smör med mycket låg latens. Installerade ett Battlefield och jämförde, knappt någon skillnad.

Streaming är framtiden

Har varit ganska skeptisk till streaming generellt så här långt, men det låter ju lovande!

Vilket bolag har du som nätleverantör?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Jag tycker xcloud funkar stört bra. Givetvis svårt att komma ifrån lagg vid en sådan tjänst. Spel med högre grundframerate upplever jag fungerar bäst.

12
Skriv svar