Outriders verkar fortfarande inte ha gått med vinst

Robot
Outriders verkar fortfarande inte ha gått med vinst

Och inga royalties för People Can Fly.


Medlem

Förstår inte riktigt vad dem spenderat alla pengar på för att få utveckling samt distributionskostnaden att bli så höga att dem fortfarande inte gått plus. Tyckte själv att spelet var helt okej och vad jag sett från nyheter som denna måste ändå spelet dragit in en relativt bra mängd pengar, även om det var med i game pass. Kan också tycka det är märkligt att Square Enix godkänner en expansion till spelet om det inte lyckades gå plus ända sedan spelet släpptes.

Medlem

Game pass-effekten 😀


signatur

Specs: PS5

Medlem

Ett väldigt mediokert spel som kostade mycket, är ju inget konstigt alls egentligen att dom tjänat in pengarna än. Är väl heller inte något ovanligt att det blir så.

Tror mera att Game pass hjälpte spelet framåt faktiskt, majoriteten av de spelarna hade troligtvis aldrig köpt spelet men drev på hypen lite kring release.

Medlem

Att tillverka såna här spel, där en B-utvecklare försöker rida på en popularitetsvåg känns falskt och cyniskt.

Om det är Fortnite som är modellen att apa efter det vet jag inte, för klassbaserade co-opspel är verkligen inte min grej. Men jag har svårt att känna sympati för att det inte blev någon vinst.

Suck. Och fler kopior lär det bli innan den här vågen är över.


signatur

Memento Mori

Medlem

Köpte det, spela igenom kampanjen (som var helt OK), sen sålde jag vidare. Ser ingen lust i att återvända för expansionen.

Medlem
Skrivet av Gmodderable:

Game pass-effekten 😀

Har du fler exempel på såna här scenarios? Tänker att om det ska vara "Game pass-effekten" så borde detta hänt för ganska många spel för att vara en effekt av game pass.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Gnällkuk
Skrivet av Slimebeast:

Att tillverka såna här spel, där en B-utvecklare försöker rida på en popularitetsvåg känns falskt och cyniskt.

Om det är Fortnite som är modellen att apa efter det vet jag inte, för klassbaserade co-opspel är verkligen inte min grej. Men jag har svårt att känna sympati för att det inte blev någon vinst.

Suck. Och fler kopior lär det bli innan den här vågen är över.

Va? B-Utvecklare? Förstår inte riktigt vad du menar att de skulle klassas som det, du får gärna förklara. Outriders och Fortnite har dessutom inget gemensamt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Va? B-Utvecklare? Förstår inte riktigt vad du menar att de skulle klassas som det, du får gärna förklara. Outriders och Fortnite har dessutom inget gemensamt.

Som Destiny eller The Division då?

Med B-utvecklare menar jag lite mindre studios än giganterna. Som gör AA-spel snarare än AAA. Dessa tycker jag gör sig bäst när de gör din egen grej istället för att försöka tävla med storspel som varit heta ett tag redan.


signatur

Memento Mori

Gnällkuk
Skrivet av Slimebeast:

Som Destiny eller The Division då?

Med B-utvecklare menar jag lite mindre studios än giganterna. Som gör AA-spel snarare än AAA. Dessa tycker jag gör sig bäst när de gör din egen grej istället för att försöka tävla med storspel som varit heta ett tag redan.

Vad menar du är AA? De har ju släppt Gears of War samt Bulletstorm innan, Outriders är mest likt GoW än något annat, ser ingen större likhet mellan Outriders och de två titlarna du nämner ovan annat än att båda är cover based shooters där de två andra är open world medans Otriders mer är en "korridorskjutare".

Jag tror inte de försökte sig på att skapa nytt Destiny eller Division med detta. Du tävlar ju alltid emot andra, oavsett hur unikt eller ickeunikt ditt spel är. B-utvecklare är ju precis något som namnet antyder, en utvecklare som producerar skräp. Jag tycker verkligen inte de hör hemma i den kategorin sett till vad de utvecklat och släppt genom åren.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det var nog sista gången vi såg ett Squarenix spel Day One på Gamepass.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vad menar du är AA? De har ju släppt Gears of War samt Bulletstorm innan, Outriders är mest likt GoW än något annat, ser ingen större likhet mellan Outriders och de två titlarna du nämner ovan annat än att båda är cover based shooters där de två andra är open world medans Otriders mer är en "korridorskjutare".

Jag tror inte de försökte sig på att skapa nytt Destiny eller Division med detta. Du tävlar ju alltid emot andra, oavsett hur unikt eller ickeunikt ditt spel är. B-utvecklare är ju precis något som namnet antyder, en utvecklare som producerar skräp. Jag tycker verkligen inte de hör hemma i den kategorin sett till vad de utvecklat och släppt genom åren.

De portade Gears of war från konsol till PC, och utvecklade Gears of War: Judgment tillsammans med Epic Games. Och GoW:J var ju ingen höjdare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vad menar du är AA? De har ju släppt Gears of War samt Bulletstorm innan, Outriders är mest likt GoW än något annat, ser ingen större likhet mellan Outriders och de två titlarna du nämner ovan annat än att båda är cover based shooters där de två andra är open world medans Otriders mer är en "korridorskjutare".

Jag tror inte de försökte sig på att skapa nytt Destiny eller Division med detta. Du tävlar ju alltid emot andra, oavsett hur unikt eller ickeunikt ditt spel är. B-utvecklare är ju precis något som namnet antyder, en utvecklare som producerar skräp. Jag tycker verkligen inte de hör hemma i den kategorin sett till vad de utvecklat och släppt genom åren.

Jag skulle inte använt uttrycket B-utvecklare.

Men Ppl Can Fly gör AA-spel enligt branschens standard. Inget fel med det. Tex Kingdom Come räknas som ett AA-spel och är ett fullkomligt mästerverk.

Om jag försöker omformulera mig då. AA-utvecklare borde inte tävla med giganterna med det som råkar vara på modet för mass market (klassbaserade third-person co-op) utan tjänar mer på att satsa på unika och nischade spel för oss inbitna nördar.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag älskar spelet och har spelat det en hel del. Senaste två veckorna har jag också suttit med det så det var kul att se att en expansion snart ska släppas. Har spelat igenom kampanjen med alla fyra klasserna och de spelas ganska annorlunda så det är roligt att hitta en ny spelstil man gillar med vardera av dem. Vanligtvis avskyr jag att köra kampanjer i spel mer än en gång, men det är så kul att döda grejer i det här spelet att jag lätt skulle göra det en gång till om det fanns en femte klass.

Jag tror spelets största problem (förutom Game Pass) var alla krascher vid spelsläppet, för herregud, jag kraschade mer eller mindre mellan varje mission i endgame och massor under kampanjen. Jag hade säkert 30-40 krascher under en dag. Helt hysteriskt dåligt och det värsta jag varit med om i spelväg. Spelet fungerar ju mycket bättre nu så klart, men jag kan fortfarande få en krasch nån gång ibland, men spelet autosparar ju ofta så det gör inte så värst mycket när det väl inträffar.

Det andra stora problemet när spelet släpptes var det timerbaserade belöningssystemet i endgame. Man var tvungen att rusa igenom uppdragen för att få de bästa belöningarna. Helt värdelöst kändes det. Det tog de ju dock bort med Horizon-uppdateringen så det känns mycket bättre att spela nu.

Spelet i sig tycker jag känns bra att spela. Känslan är riktigt bra och alla vapen och effekter känns tunga, "köttiga" och roliga. Jag fullkomligt älskar det. Jag spelade Tiny Tina's Wonderlands (i.e. Borderlands) i en vecka innan och hade kul med det. Tog en paus och spelade Outriders i några dagar, och när jag gick tillbaka till Wonderlands så kunde jag inte spela det längre för alla vapen och allt kändes så himla fjantiga och känslolösa. T.o.m. musstyrningen kändes helt mupp. Så tillbaka till Outriders igen där allt känns bra...

Den kommande expansionen ser lovande ut med. En ny kampanj, ett till skillträd och en hel del annat nytt att bygga sin karaktär med. En ny tier av utrustning, och dessutom en hel trave med nya svårighetsgrader osv. Jag förhandsbokade direkt och längtar.

Medlem
Skrivet av Issue:

Har du fler exempel på såna här scenarios? Tänker att om det ska vara "Game pass-effekten" så borde detta hänt för ganska många spel för att vara en effekt av game pass.

Halo: Infinite kan vi även lägga till i listan😂 Så gott som dött nu!


signatur

Specs: PS5

1
Skriv svar