EVE Online samarbetar med Microsoft och får Excel-stöd

Robot
EVE Online samarbetar med Microsoft och får Excel-stöd

Alla rymdhandlare får äntligen lite hjälp med alla siffror.

#CCP, #EVE-Online, #Excel


Medlem
Medlem

Folk verkar så sjukt salty på deras subreddit. Spelar inte spelet men de ska tydligen ha höjt månadskostnaden med 30% tror jag. Folk är inte glada.

Skrivet av Fiigaro:

Folk verkar så sjukt salty på deras subreddit. Spelar inte spelet men de ska tydligen ha höjt månadskostnaden med 30% tror jag. Folk är inte glada.

OJ, nästan 2000 kronor per år. Det var grovt för ett spel.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Folk verkar så sjukt salty på deras subreddit. Spelar inte spelet men de ska tydligen ha höjt månadskostnaden med 30% tror jag. Folk är inte glada.

Medan andra lägger 200-300 kr per månad på Fortnite för skins och battlepass.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Medan andra lägger 200-300 kr per månad på Fortnite för skins och battlepass.

Jag tycker ändå det är skillnad på månadskostnad och frivilliga engångskostnader. Jag har lagt ganska jävla mycket på League of Legends skins under alla åren jag spelat och ångrar inte ett öre. Okej, kanske ångrar något enstaka köp jag gjort hit och dit några år sedan men inget så värst.

Anledningen är för att jag känner att jag fått precis vad jag valt att betala för. En (hög) månadskostnad är inte lika attraktivt i mitt tycke då det inte garanterar något, det är bara tillgång till spelet och det är inte lika intressant. Jag förstår hur knasigt det låter dock, det bör vara tillräckligt att få spela spelet jag gillar liksom men det är inte riktigt så det fungerar i huvudet.

Jag kan dock tänka mig att en superentusiast för EvE väljer att fortsätta ändå, då det tycks vara en väldigt niche spelupplevelse liksom, men jag har svårt att tänka mig att det är attraktivt att lägga 200kr om du inte verkligen brinner för det.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

OJ, nästan 2000 kronor per år. Det var grovt för ett spel.

Många i Eve har dessutom fler än ett konto för att kunna spela effektivt solo vilket gör kostnaden än högre.

De med kanske två till tre konton betalar oftast alla konton med riktiga pengar. Folk som har fler konton än så, vissa runt 20 till 30 stycken, betalar dem genom att grinda ISK i spelet genom mining, industry eller "ratting" (döda NPCs för bountes) och köpa plex (RMT valuta) för ISK av andra spelare på ingame marknaden. Sedan används plex för att köpa Omega för en månad på alla konton (subscription). Ett annat sätt vissa använder sig av är att ha några av sina många konton som skill farms. Då skillpoints genereras även när du är offline i EvE så du tränar skills offline, så suger dessa ut skillpoints ur huvudet på dessa karaktärer regelbundet och säljer sedan dessa som skill injectors på marknaden för ISK som de sedan köper Omega/plex för. Vanligt bland de no lifers som har 30 mining konton som de bara behöver träna till Mining Barge. Då kan de använda resterande SP som genereras till att sälja på marknaden.

CCP uppmuntrar att folk ska köpa multipla konton och har till och med anpassat spelets launcher för att kunna launcha grupper av konton.

Jag har personligen 3 EvE konton. Blir 720$ om året. De justerar för valuta dock så hur mycket det blir beror på vad kronan står i räknat mot Euron.

CCP har dock nolltolerans mot botting och mot att folk automatiserar användandet av konton på något sätt, via tredjepartsappar eller vad du vill. De har regelbundet offengliga avrättnignar av spelare de bannar i Jita (huvud market systemet). De teleporterar dit fuskarens alla dyra saker och sätter PvP flagga på dem så får befolkningen lyncha dem utan risk att straffas av polisen.

"Så hur spelar no lifers 30 konton utan att automatisera?"
Mycket bra fråga! Det görs med hjälp av en tredje parts app utan automation eller key injection. Det den gör är att den skapar små tumbnails av game window för alla extra konton på skärmen som spelaren sedan kan tabba mellan. I mining funkar detta då en mining barge strip mining lasers tar en viss tid på sig att slutföra sin mining cycle. Sedan har en mining barge eller Exhumer (t2 varianten) ett Ore Hold som rymmer några cycles innan det är fullt. Så de kan lätt räkna ut hur ofta de måste tabba mellan fönstren och tömma sina barges i det mining support ship som de har i närheten för att ta emot och compressa den ore de minat och lagra den. Oftast en Rorqual Capital industrial ship eller en Orca Industrial command ship. Till försvar så utrustar de alla mining barges med drones som de assignar till ett och samma skepp så kan spelaren välja en attack order med just det kontot så agerar alla drones på den ordern.

Inaktiv

Eve-online har alltid varit en riktig penga-brunn, jag har 6 accounts, och spelade förr med 3 accounts samtidigt, men nu orkar jag bara med 1.

Sen har väl alltid Chribba haft en liknande grej?

Googlade nu, finns hur många liknande sajter som helst.

Medlem

Tyckte om universumet i eve och att det kan vara chill

Men för mig var det för avancerat och har pvp vilket jag inte gillar alls

Förstår inte att någon inte gjort något rymd pve mmo. Skulle vara unikt och spännande.
Men gissar det inte finns tillräckligt många som skulle gillat något sånt

ndr
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Många i Eve har dessutom fler än ett konto för att kunna spela effektivt solo vilket gör kostnaden än högre.

De med kanske två till tre konton betalar oftast alla konton med riktiga pengar. Folk som har fler konton än så, vissa runt 20 till 30 stycken, betalar dem genom att grinda ISK i spelet genom mining, industry eller "ratting" (döda NPCs för bountes) och köpa plex (RMT valuta) för ISK av andra spelare på ingame marknaden. Sedan används plex för att köpa Omega för en månad på alla konton (subscription). Ett annat sätt vissa använder sig av är att ha några av sina många konton som skill farms. Då skillpoints genereras även när du är offline i EvE så du tränar skills offline, så suger dessa ut skillpoints ur huvudet på dessa karaktärer regelbundet och säljer sedan dessa som skill injectors på marknaden för ISK som de sedan köper Omega/plex för. Vanligt bland de no lifers som har 30 mining konton som de bara behöver träna till Mining Barge. Då kan de använda resterande SP som genereras till att sälja på marknaden.

CCP uppmuntrar att folk ska köpa multipla konton och har till och med anpassat spelets launcher för att kunna launcha grupper av konton.

Jag har personligen 3 EvE konton. Blir 720$ om året. De justerar för valuta dock så hur mycket det blir beror på vad kronan står i räknat mot Euron.

CCP har dock nolltolerans mot botting och mot att folk automatiserar användandet av konton på något sätt, via tredjepartsappar eller vad du vill. De har regelbundet offengliga avrättnignar av spelare de bannar i Jita (huvud market systemet). De teleporterar dit fuskarens alla dyra saker och sätter PvP flagga på dem så får befolkningen lyncha dem utan risk att straffas av polisen.

"Så hur spelar no lifers 30 konton utan att automatisera?"
Mycket bra fråga! Det görs med hjälp av en tredje parts app utan automation eller key injection. Det den gör är att den skapar små tumbnails av game window för alla extra konton på skärmen som spelaren sedan kan tabba mellan. I mining funkar detta då en mining barge strip mining lasers tar en viss tid på sig att slutföra sin mining cycle. Sedan har en mining barge eller Exhumer (t2 varianten) ett Ore Hold som rymmer några cycles innan det är fullt. Så de kan lätt räkna ut hur ofta de måste tabba mellan fönstren och tömma sina barges i det mining support ship som de har i närheten för att ta emot och compressa den ore de minat och lagra den. Oftast en Rorqual Capital industrial ship eller en Orca Industrial command ship. Till försvar så utrustar de alla mining barges med drones som de assignar till ett och samma skepp så kan spelaren välja en attack order med just det kontot så agerar alla drones på den ordern.

Jag gick vilse efter ”ISK” 😂

Medlem

Gått tillbaka till Eve själv efter att ha velat runt en del och aldrih fastnat. Gillar det. Men märks att spelarna är besvikna på den höjda månadskostnaden. Finns många andra sätt att generera pengar som communityt förslagit men som ccp ignorerat.

Medlem
Skrivet av ndr:

Jag gick vilse efter ”ISK” 😂

https://eve.fandom.com/wiki/ISK

In game valutan InterStellar Kredits Inte Investerings Spar Konto 😂

Medlem

Lite "the meme becomes real".
Var och är helt färdig med EVEo, men har genom åren beundrat dem för att de gör något annorlunda och lyckas hålla liv i det år efter år. Mycket ledsen när de inte lyckades få ihop något av Vampires TM, men de sålde ju den vidare till någon som också hade viss (men helt annorlunda) potential som också fastnade rejält i träsket.
Brukar säga att det är ett bra spel för livet: Man lär sig alternativkostnader, riskanalyser och annat allmänt logiskt tänkande som många saknar idag. Hade Putin spelat EVE hade han tänkt sig för innan han invaderade Ukraina. Don't fly what you can't afford to looooose.

Medlem

Hade det funnits möjlighet att speal det casual, hade jag nog kunnat överväga det. EVE är något alldeles särskilt!

De där smått tokiga islänningarna på CCP har en tendens till att våga ta ut svängarna och köra sitt eget race. Kudos!

Var själv helt såld på Dust 514 och dess integration, eller att dra in på Playstation Home bara för att spela lite Slay.

Synd att det lades ned, hoppas i hemlighet på möjligheten att återbesöka konceptet.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Medan andra lägger 200-300 kr per månad på Fortnite för skins och battlepass.

Värt att påpeka att du får tillräckligt med V-bucks för att köpa nästa battlepass varje säsong. Så egentligen blir det en engångskostnad för battlepass så länge du spelar.

Medlem

Körde sönder eve från 2010 o framåt i typ 7-8 år innan ja tröttnade.
Körde både hisec pve och wormhole space pve pvp med några få glada vänner o alts
Efter att ja började med star citizen och spelet började kännas som att det hade mer kött på benen 2018 o framåt så har eve fått samla damm. Körde 5 konton sen gick det utför.
Bara grindandet för att samla ihop resurserna för att plexa sina konton plus polarens som körde 8 konton ett tag tog mer mer o mer tid.
Ska man köra eve o fortfarande ha kul så tror jag 3 konton är mer lagom och att man subbar.
Och kanske köper plex någon gång ibland.

Inaktiv
Skrivet av Aletheides:

https://eve.fandom.com/wiki/ISK

In game valutan InterStellar Kredits Inte Investerings Spar Konto 😂

Isländsk krona=ISK

KoP
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Många i Eve har dessutom fler än ett konto för att kunna spela effektivt solo vilket gör kostnaden än högre.

De med kanske två till tre konton betalar oftast alla konton med riktiga pengar. Folk som har fler konton än så, vissa runt 20 till 30 stycken, betalar dem genom att grinda ISK i spelet genom mining, industry eller "ratting" (döda NPCs för bountes) och köpa plex (RMT valuta) för ISK av andra spelare på ingame marknaden. Sedan används plex för att köpa Omega för en månad på alla konton (subscription). Ett annat sätt vissa använder sig av är att ha några av sina många konton som skill farms. Då skillpoints genereras även när du är offline i EvE så du tränar skills offline, så suger dessa ut skillpoints ur huvudet på dessa karaktärer regelbundet och säljer sedan dessa som skill injectors på marknaden för ISK som de sedan köper Omega/plex för. Vanligt bland de no lifers som har 30 mining konton som de bara behöver träna till Mining Barge. Då kan de använda resterande SP som genereras till att sälja på marknaden.

CCP uppmuntrar att folk ska köpa multipla konton och har till och med anpassat spelets launcher för att kunna launcha grupper av konton.

Jag har personligen 3 EvE konton. Blir 720$ om året. De justerar för valuta dock så hur mycket det blir beror på vad kronan står i räknat mot Euron.

CCP har dock nolltolerans mot botting och mot att folk automatiserar användandet av konton på något sätt, via tredjepartsappar eller vad du vill. De har regelbundet offengliga avrättnignar av spelare de bannar i Jita (huvud market systemet). De teleporterar dit fuskarens alla dyra saker och sätter PvP flagga på dem så får befolkningen lyncha dem utan risk att straffas av polisen.

"Så hur spelar no lifers 30 konton utan att automatisera?"
Mycket bra fråga! Det görs med hjälp av en tredje parts app utan automation eller key injection. Det den gör är att den skapar små tumbnails av game window för alla extra konton på skärmen som spelaren sedan kan tabba mellan. I mining funkar detta då en mining barge strip mining lasers tar en viss tid på sig att slutföra sin mining cycle. Sedan har en mining barge eller Exhumer (t2 varianten) ett Ore Hold som rymmer några cycles innan det är fullt. Så de kan lätt räkna ut hur ofta de måste tabba mellan fönstren och tömma sina barges i det mining support ship som de har i närheten för att ta emot och compressa den ore de minat och lagra den. Oftast en Rorqual Capital industrial ship eller en Orca Industrial command ship. Till försvar så utrustar de alla mining barges med drones som de assignar till ett och samma skepp så kan spelaren välja en attack order med just det kontot så agerar alla drones på den ordern.

Låter bara som ett jobb att sitta å meka med 30 konton. Var är spelglädjen någonstanns? :'D

Medlem

Hade det gällt vilket annat spel som helst så hade jag bara sett det som jävla trams. För EVE ser jag det som naturlig utveckling...

... och jävla trams.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

https://eve.fandom.com/wiki/ISK

In game valutan InterStellar Kredits Inte Investerings Spar Konto 😂

Och inte heller "Icelandic króna", men man kan ju gissa att det va där det började.

1
Skriv svar