Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Gör absolut inget av värde nu. Är fortfarande förkyld, så sjukskriven och lite så där lagom frusen just nu. Extremt dagstrött pga. just förkylningen, så sov sönder hela dagen, så nu får man väl sitta och uggla tills solen går upp. Ska faktiskt röra ihop en äggtoddy. Kör vanligtvis alkoholfritt, men får bli en stor skvätt konjak i den denna gång med förhoppningen att det hjälper mot kliandet i halsen...

Samma, och försöker sova just nu men går inte. Känner mig snurrig och näsan är täppt, hostar och allt smakar salt. Även lite muskelsvaghet och känner mig trött. 100% säker på att det inte är Covid för jag tog 3:e sprutan för nån vecka sedan.

Tips: Jag brukar käka chokladkakor för att lena halsen och få bort hostan, åtminstone temporärt. Och det är gott.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Samma, och försöker sova just nu men går inte. Känner mig snurrig och näsan är täppt, hostar och allt smakar salt. Även lite muskelsvaghet och känner mig trött. 100% säker på att det inte är Covid för jag tog 3:e sprutan för nån vecka sedan.

Tips: Jag brukar käka chokladkakor för att lena halsen och få bort hostan, åtminstone temporärt. Och det är gott.

Misstänkte förkylning på G redan i förra veckan då jag sov så bra på jobbet. Brukar inte sova bra borta, så misstänkte att något var fel då jag verkligen somnade sekunden jag la huvudet på kudden efter varje arbetspass. Skönt förvisso att somna så lätt, men lite drygt oproduktivt det blir nu då dagströttheten smyger sig på redan efter 4 timmar efter jag sovit ut 9h...

Medlem

Går just nu igenom och kollar räkningar etc eftersom dom inte kunde dras igår pga av swedbank strulet.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Samma, och försöker sova just nu men går inte. Känner mig snurrig och näsan är täppt, hostar och allt smakar salt. Även lite muskelsvaghet och känner mig trött. 100% säker på att det inte är Covid för jag tog 3:e sprutan för nån vecka sedan.

Tips: Jag brukar käka chokladkakor för att lena halsen och få bort hostan, åtminstone temporärt. Och det är gott.

Vill bara påpeka att vaccinationssprutan ej förhindrar insjuknad av covid-19, utan reducerar dina symptom när det händer.

Själv sitter jag och dricker kaffe, ska snart ut på norska havet igen.


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Kidnose:

Vill bara påpeka att vaccinationssprutan ej förhindrar insjuknad av covid-19, utan reducerar dina symptom när det händer.

Själv sitter jag och dricker kaffe, ska snart ut på norska havet igen.

Dom säger väl att det minskar risken totalt att insjukna med?
Nå, är själv ovaxxad och hade konstaterad covid vid nyår. För min del var det inget speciellt, har ju varit sjuk typ fyra gånger senaste tio åren, så kände lite att nu fick det väl vara min tur att få vara hemma ett tag och tycka lite synd om mig själv med en massa godis

Medlem

Vad jag gör nu?
Konstaterar att jag inte är 20 längre. Kära värld vad man utsätter sig för.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av demagog:

Sista jobbmailen iväg. Stänger ner för helg.

Sibyllan nära oss stänger ner i helgen så frågade på lunchen vad de skulle ha för sitt stekbord, mest på skämt men han var mtresserad så ska dit på söndag och förhandla.

Min fru kommer att bli överraskad.

Blev det något stekbord?


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Kidnose:

Vill bara påpeka att vaccinationssprutan ej förhindrar insjuknad av covid-19, utan reducerar dina symptom när det händer.

Vaccinerad med Pfizer (3:e gången) för 2 veckor sedan, fick då något lätt som liknar flunsan och satt i ca 36 timmar, det här är inte Covid, slog till i fredags - nu är det måndag och jag är inte frisk ännu.

Just nu så sitter jag nyvaken med mosigt huvud, torr mun, hosta och en hög med snorpapper bredvid mig som ska slängas när jag går upp. Vill resa på mig och spela Cyberpunk 2077 och sen koda lite, men orkar inte ännu. Maten är snart slut och jag har bara en låda Lasagne och några pannkakor i frysen.

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Blev det något stekbord?

Jag stack iväg, sa att jag kanske skulle handla en sak och sade inte mer än så.

Den var rätt mycket större än vad jag kom ihåg. Vi skulle få plats med den på altanen, hade gjort sig bra med grillarna men det stupade på att det var trefas.

Berättade när jag kom hem om vad jag lät bli köpa. Fick pluspoäng både för en rolig idé och stt jag lät bli.

Vi har hittat på sånt förr. Under covidsommaren, nådens år 2020 köpte vi nio biostolsar från gammal biograf och körde utomhusbio för grannar och barn på bakgården.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Ska snart sätta mig ner med The Evil Within 2, har spelat det innan men aldrig spelat klart det. Tänkte att det är dags nu.

Gillar det på flera sätt. Uppgraderingarna är kul, det är köttigt, stealth är kul, utforskandet av Union är givande och storyn är knäpp och galen.

Men varför småspringer Sebastian så jäkla konstigt? Speciellt inomhus så joggar han liksom fram i ett konstigt lågt tempo.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Går ut en vända o planterar lite blommor

Medlem

Ska precis dra igång ett avsnitt Line of Duty, efter det blir det läggdags


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Har gått och handlat för första gången på nästan en vecka. Fortfarande lite muskelsvaghet och snurrig, men kunde åtminstone stå på bena idag. Blev en hög med chicken nuggets och en sushi.

Medlem

Flyttstädar.
Kanske märkligt då jag ju inte ska flytta förrän i september. Men av tidigare erfarenhet så tänker jag verkligen inte sätta mig i samma sits som för 5 år sen och städa ur allt på två sista veckorna. pö om pö är melodin denna gång, varje vecka blir det en dag då jag monterar ner en möbel eller slänger en famn full bråte, sen i september ska det i princip bara vara att i lugn och ro glida in i nya lyan.

Medlem

Väntar på att min chef å kollega skall skvallra färdigt så man kan åka på lunch

Skrivet av Majoren:

Flyttstädar.
Kanske märkligt då jag ju inte ska flytta förrän i september. Men av tidigare erfarenhet så tänker jag verkligen inte sätta mig i samma sits som för 5 år sen och städa ur allt på två sista veckorna. pö om pö är melodin denna gång, varje vecka blir det en dag då jag monterar ner en möbel eller slänger en famn full bråte, sen i september ska det i princip bara vara att i lugn och ro glida in i nya lyan.

Sitter i typ samma sits, men tänkte att eftersom staten pröjsar 50% av kostnaden för att låta någon annan göra grovjobbet...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Sitter i typ samma sits, men tänkte att eftersom staten pröjsar 50% av kostnaden för att låta någon annan göra grovjobbet...

Mhm, slutstädet sätter jag absolut på nån firma.

Medlem
Skrivet av demagog:

Jag stack iväg, sa att jag kanske skulle handla en sak och sade inte mer än så.

Den var rätt mycket större än vad jag kom ihåg. Vi skulle få plats med den på altanen, hade gjort sig bra med grillarna men det stupade på att det var trefas.

Berättade när jag kom hem om vad jag lät bli köpa. Fick pluspoäng både för en rolig idé och stt jag lät bli.

Kul idé med ett stekbord, men visst är det lite skrymmande. Jag tycker att stekplattor av gjutjärn, något i still med denna, är grymma. Fungerar till det mesta.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Kul idé med ett stekbord, men visst är det lite skrymmande. Jag tycker att stekplattor av gjutjärn, något i still med denna, är grymma. Fungerar till det mesta.

Jag håller med. Köpte ett på www.gourmetstal.se för nåt år sen. Fler användningsområden än pizzasten och kan inte gå sönder.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Kul idé med ett stekbord, men visst är det lite skrymmande. Jag tycker att stekplattor av gjutjärn, något i still med denna, är grymma. Fungerar till det mesta.

Skrivet av demagog:

Jag håller med. Köpte ett på www.gourmetstal.se för nåt år sen. Fler användningsområden än pizzasten och kan inte gå sönder.

Litet sammanträffande då jag för ett par nätter sedan när jag hade svårt att somna låg och funderade på att det vore lite coolt att ha ett eget stekbord hemma, går ju att använda till det mesta och skulle göra matlagningen faktiskt lite roligare.

Har varit ut på ett par hemsidor och kikat, och det finns ju lösa stekbord som fungerar separat med justerbar värme osv, men det blir rätt skrymmande att förvara och är mer inriktat på typ mindre restaurangkök osv.

Hur fungerar plattorna som ni länkat om man har en spis med glashäll? Känns som att man kommer att få köra flera plattor och att det kanske blir lite halvdålig kontakt/värmeöverföring?

Medlem
Skrivet av saigon:

Hur fungerar plattorna som ni länkat om man har en spis med glashäll? Känns som att man kommer att få köra flera plattor och att det kanske blir lite halvdålig kontakt/värmeöverföring?

Hur bra det blir fungerar kanske lite på din spis. Jag har t.ex. fram till flytten för någon månad sedan haft denna häll. Där kan två zoner kopplas ihop till en zon och så lägger man bara plattan där. Gjutjärn fungerar ju bra med induktion. Om plattorna däremot är helt separata kan jag tänka mig att värmefördelningen blir lite ojämnare. Har liksom lagt den tvärs över de två vänstra plattorna och satt på båda två. Nu har jag däremot haft ett helplatt utan räfflor för maximal kontakt. Vet ej hur det fungerar annars.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Hur bra det blir fungerar kanske lite på din spis. Jag har t.ex. fram till flytten för någon månad sedan haft denna häll. Där kan två zoner kopplas ihop till en zon och så lägger man bara plattan där. Gjutjärn fungerar ju bra med induktion. Om plattorna däremot är helt separata kan jag tänka mig att värmefördelningen blir lite ojämnare. Har liksom lagt den tvärs över de två vänstra plattorna och satt på båda två. Nu har jag däremot haft ett helplatt utan räfflor för maximal kontakt. Vet ej hur det fungerar annars.

https://www.ikea.com/se/sv/images/products/bejublad-induktion...

Jag har en helt platt stålskiva utan handtag och den har rätt vassa kanter. Har inte vågat lägga den på induktionshällen för rädsla att skada glaset.
Däremot:

Pizza i ugn. Lagt skivan högst upp i ugnen på gallret. Maxat värmen en timme och sen slagit över till grillelement. Med pizzaspade har det blivit superfina pizzor.

På naturgasgrill eller kol:
Stekt bröd, ryggbiff och smashburgers. Upptäckte att skivan kanske blir för varm för köttstycken men just burgare ligger på så kort tid.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Frilansare

Går igenom era helghärjningar på forumet!

Medlem

Får hjärnsläpp på mina arbetsledare

Medlem

Har kodat lite sedan 7 i morse, nu äter jag kanelbullar med varm choklad och slappar framför FBI Files på tuben.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Har kodat lite sedan 7 i morse, nu äter jag kanelbullar med varm choklad och slappar framför FBI Files på tuben.

Låter mysigt

International
Man of Mystery

Jobbat sen 4:30, märkligt vad effektiv man är på morronen när inga andra är vakna och kan distrahera.. nu har jag gjort klart nästan alla mina liggande ärenden så jag kan kosta på mig att spela lite Elden ring på förmiddagen eller ta en tupplur i eftermiddag


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Kör Victoria 2, kör vlc vid sidan om med en serie gående. Och kollar in här

FM-guru
F.d. Sisyr

Jobbig dag med många ärenden. Avrundar nu med en öl och lite verklighetsflykt i form av Disco Elysium.

Medlem

Försöker för 5:e gången installera MSFS2020, hittils har det gått bra och den har passerat punkten där den brukar hänga sig. Kanske får flyga lite 787 i VR ikväll... *håller tummarna*

Skriv svar