Hardcore-rollspelet Outward får Definitive Edition 17 maj

Robot
Hardcore-rollspelet Outward får Definitive Edition 17 maj

Komplett med expansioner och även lite nyheter.

#Nine-dots-studio, #Outward


Medlem

Behövs mounts eller fast travel

Medlem

Lät intressant, har helt missat detta spel. Någon som kan rekommendera det?


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Riktigt intressant spel som dock kändes lite för tomt för mig. Grafiken var ju ingen höjdare heller.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Riktigt intressant spel som dock kändes lite för tomt för mig. Grafiken var ju ingen höjdare heller.

Håller med, intresanta idèer men det nådde inte hela vägen fram. Världen kändes tom och konstigt. Att resa runt kändes mest som jobb, inte underhållning.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Lät intressant, har helt missat detta spel. Någon som kan rekommendera det?

Började spela outward här för några månader sedan känns som ett lite äldre euro rpg med mmo influenser och högre svårighetsgrad än vad man är van med idag.

Trodde inte jag skulle gilla det men det tillfredsställer något i hjärnan som jag saknat med modernare spel om även om det har sina brister grafiken och storyn framförallt.

Så tummen upp från mig men kolla lite videos och sånt på det innan du tar klivet in.

Avstängd

Bästa co-op spelet som finns enligt mig.

Och spelet är utmanande på ett sätt som är ovanligt idag, för en som somnar av uttråkning av mainstreamspel var detta perfekt för mig.
Spelade igenom hela spelet split-screen med min tjej, är också hennes favoritspel vi spelat tillsammans.

Så mycket som man måste snacka taktiker och vad man bör göra härnäst o.s.v. för att inte allt ska gå åt skogen så känns det som att vi varit varit med om ett riktigt äventyr tillsammans.

Många co-op spel är alldeles för simpla, typ Rayman, Left 4 Dead, Trine eller It Takes Two vilket gör att man knappt behöver kommunicera då alla inblandade fattar vad man ska göra efter 3 sekunder.

Fantastisk musik också:

Medlem

Ett av de bästa RPGsen på marknaden. Jag älskar att det inte håller din hand, jag är inte ett stort fan av Souls spel just för att dom inte har mycket story eller en känsla av "wonder" och exploration. Outward har allt det och lite till. Ett otroligt spel som förtjänar mer uppmärksamhet!

Geeks Gaming
Skrivet av anon_79617:

Riktigt intressant spel som dock kändes lite för tomt för mig. Grafiken var ju ingen höjdare heller.

Håller med här.
Som ett rent rpg så är det sjukt bra men det känns tomt och gammalt på ytan.

För mig så blev det ett byte till ett annat spel men kommer definitivt ge det fler chanser till

ELF
Medlem

Köpte det för ett bra tag sedan. Är ganska tomt och tråkigt.
Är ganska svårt, så räkna med att dö många gånger. Jag gav dock upp kan jag säga. Är sjukt tråkigt när man måste köra om samma sak sjuttioelva gånger och fighting systemet kändes inte så värst bra heller.

Har aldrig förstått spel som inte har svårighetsgrad.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Fantastiskt spel!

1
Skriv svar