Songs of Conquest

Robot
Songs of Conquest

Drakar, älvor och nostalgi i en renodlad Heroes of Might & Magic-hyllning.

#Songs-of-Conquest, #lavapotion


Medlem

Aaah äntligen! Som jag väntat! Lurkat på deras discord i år och dagar, äntligen var det dags!

Medlem

Ser mysigt ut, hoppas det blir bra! La till den på min Steam önskelista

Medlem

Blev det Alt+F4 när den där ogren bankade ner hela stacken med älvor? ; )

Medlem

*lirar King's Bounty på min A500 Mini* ✌️😊

Medlem

Åh äntligen, Homm 2 och 3 är bland de spel jag spelat mest. Det här låter underbart!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Ser ju otroligt mysigt ut.
Synd på att de inte har en stadsskärm.
Borde inte vara SÅ dyrt att smacka ihop.

Hoppas på riktiga bangers på soundtracket.
Paul Romero är en gud. Kan bli svårt nå upp till.

Sen hoppas jag på en bra story! Eg inget jag i min ungdom förknippade med HoMM... men jag spelade för några år sedan igenom det mesta av fyran igen. Helt sjukt vad bra story de lyckas knö in med några korta upplästa meddelanden före varje karta och sen lite rejäla block med text när man väl spelar.
Den halvdöda nekromantiker och den sargade men revanschsugna piratdrottningen och hennes relation till sin far... jag begriper intr hur ett turn based strategispel som är typ 20 år gammalt kan vara så rörande.

Megadelux
Skribent
Skrivet av Fulci:

Blev det Alt+F4 när den där ogren bankade ner hela stacken med älvor? ; )

Japp och datorn åkte ut genom fönstret. Inga fler PC-recensioner för mig något mer! haha


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Evilof:

Ser ju otroligt mysigt ut.
Synd på att de inte har en stadsskärm.
Borde inte vara SÅ dyrt att smacka ihop.

Hoppas på riktiga bangers på soundtracket.
Paul Romero är en gud. Kan bli svårt nå upp till.

Sen hoppas jag på en bra story! Eg inget jag i min ungdom förknippade med HoMM... men jag spelade för några år sedan igenom det mesta av fyran igen. Helt sjukt vad bra story de lyckas knö in med några korta upplästa meddelanden före varje karta och sen lite rejäla block med text när man väl spelar.
Den halvdöda nekromantiker och den sargade men revanschsugna piratdrottningen och hennes relation till sin far... jag begriper intr hur ett turn based strategispel som är typ 20 år gammalt kan vara så rörande.

Ja stadskärm skulle de lätt kunna lägga in. Det var också bra att ha en skärm där allt som är samlat på.

Musiken är riktigt bra i spelet och då är jag Paul Romeros största fan. Så även om det inte är riktigt lika bra, är det bra nog för att kännad HOMM.

Du har alltså.bara spelat 4an? Du borde verkligen spela de tidigare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av androsynth:

*lirar King's Bounty på min A500 Mini* ✌️😊

Tycker att det är jäkligt svårt, man måste vara otroligt aggressiv annars blir vissa fiendestyrkor helt omöjliga till slut. Ok substitut i brist på HoMM iaf

Inaktiv
Skrivet av nicbex:

Tycker att det är jäkligt svårt, man måste vara otroligt aggressiv annars blir vissa fiendestyrkor helt omöjliga till slut. Ok substitut i brist på HoMM iaf

Hm, kan inte minnas att det var så svårt, snarare tvärtom. Spelade det mest på Sega Mega Drive iofs.
Ca: 1991

Skribent
Skrivet av Patashnic:

Hm, kan inte minnas att det var så svårt, snarare tvärtom. Spelade det mest på Sega Mega Drive iofs.
Ca: 1990

Herregud, hade ingen aning om att det fanns på Mega Drive. Såg inte speciellt upphetsande ut nu när jag kollade bilder.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Klarar inte av grafiken, pixlit o suddit ger mig huvudvärk. Sen så är inte pixelart heller en favorit...

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Herregud, hade ingen aning om att det fanns på Mega Drive. Såg inte speciellt upphetsande ut nu när jag kollade bilder.

Jag hade väldigt roligt då iaf. Får lägga in det i A500 Mini och kika om det är spelbart idag.
Men kan man spela första Zelda så varför inte.

Kings Bounty på C64:

På Mega Drive:

På Amiga 500:

Medlem

Du vet Johan, du skriver att det var exakt så här du upplevde homm2, jag kan säga direkt att det var inte så här du upplevde homm2 -> som barn. Kanske du skulle uppleva homm2 så idag, men inte det heller, för spelen är troligen inte alls tillräckligt lika.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Du vet Johan, du skriver att det var exakt så här du upplevde homm2, jag kan säga direkt att det var inte så här du upplevde homm2 -> som barn. Kanske du skulle uppleva homm2 så idag, men inte det heller, för spelen är troligen inte alls tillräckligt lika.

Exakt, det är lite det jag vill komma fram till. Songs of Conquest upplevs precis som jag "minns" HOMM2. Om jag spelade det idag hade jag nog upplevt det helt annorlunda.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Köpte Supporter Edition! Kul att sponsra svenska indie-studios lite extra! Startade det lite snabbt på lunchen och fick enorma nostalgivibbar. Kommer bli trevligt att spela detta

Medlem

Det blev köp igår kväll. 30 minuter in och intrycket är possitivt

Medlem
Skrivet av nicbex:

Tycker att det är jäkligt svårt, man måste vara otroligt aggressiv annars blir vissa fiendestyrkor helt omöjliga till slut. Ok substitut i brist på HoMM iaf

Jag har inga problem (kör iofs på easy i början för att lära mig spelet 😅) Förutom med ghosts. När dom dödar ens trupper blir dom också ghosts. En grupp i ett slott hade 20någonting ghosts slaktade 200+ av mina peasants och nu är det slottet omöjligt att ta över för jag har nu över 220 ghosts att dräpa 😭
Gillar King's Bounty i övrigt även om det kan kännas lite klumpigt ibland 😊

1
Skriv svar