Produktbeskrivning kan ha avslöjat en viss karaktär i nya Mass Effect

Robot
Produktbeskrivning kan ha avslöjat en viss karaktär i nya Mass Effect

Spoilers om man inte lirat originaltrilogin.

#Bioware, #Mass-effect


Medlem

Det ska bli intressant att se hur de löser det hela om Shepard faktiskt är med, kändes som om hen fick ett värdigt slut i trilogin, vet helt ärligt inte om jag vill spela som den karaktären ännu en gång.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Det ska bli intressant att se hur de löser det hela om Shepard faktiskt är med, kändes som om hen fick ett värdigt slut i trilogin, vet helt ärligt inte om jag vill spela som den karaktären ännu en gång.

Ett av sluten är ju att Shepard överlever så då kan dom bara följa den linjen.

Medlem

Shepard är lika viktig för Mass Effect som Master Cheif ör för Halo, Sam för Splinter Cell.
Det vore naivt att tro att Bioware inte skulle ha med Shepard in framtida spel i serien.
Det var inte utan anledning som han överlevede i trean.

Medlem
Skrivet av MassEffect:

Shepard är lika viktig för Mass Effect som Master Cheif ör för Halo, Sam för Splinter Cell.
Det vore naivt att tro att Bioware inte skulle ha med Shepard in framtida spel i serien.
Det var inte utan anledning som han överlevede i trean.

Helt korrekt!

Medlem
Skrivet av Loading:

Ett av sluten är ju att Shepard överlever så då kan dom bara följa den linjen.

Vill dock minnas att det bara var om spelaren hade 100 % på spelet, dvs. Alla sidouppdrag, full Readiness etc. Ett perfekt slut. Det känns lite väl snävt att använda det som sitt "canon"-slut. Lite som att spotta på det faktum att spelare hade olika slut och vägar dit.
(Osäker på hur mycket av detta som fortfarande gäller i Legendary Edition, om det har justerats."

Personligen vore det mer intressant om ett nytt spel startade från en punkt där alla de olika sluten kunde fungera, känns tråkigt om de bara säger att 'detta slutet är det enda som är rätt'.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Tycker det är lite långsökt att använda Shepherd när han bara överlever i ett av sluten om man har tillräckligt med readiness

Medlem

*SPOILER* Shepard "dog" ju i början på ME2 och det lyckades de ju lösa hyffsat sömlöst. ME4 lär ju utspela sig efter ME3 så man kan ju dra slutsatsen att de medicinska framstegen kommit ännu längre så det räcker kanske med en enstaka cell för att klona honom igen? Kanske med lite mumsigt reaper-DNA i sig!

Skribent
Medlem

Jag gillade Shepard, men hon är inte nödvändig för mig. Mass Effect är som Star Wars, universumet är större än en person (Såvida personen inte är Luke).


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Jag gillade Shepard, men hon är inte nödvändig för mig. Mass Effect är som Star Wars, universumet är större än en person (Såvida personen inte är Luke).

Kanske! Andromeda gjorde inget särskilt bra jobb med att motbevisa dig men jag hade absolut inte haft något emot att spela som exempelvis Liara, hennes DLC var det bästa med ME2 i min mening och Shepard behövdes egentligen inte där.

Medlem

Hade helt klart velat se ett spel UTAN Shepard som huvudperson även om jag älskar Shepard och hon/han överlevde i mina playthroughs, ser hellre att man kanske får träffa personer som kände Shepard och höra om karaktären som en slags legend/hjältefigur som folk ser upp till. Ge mig en ny trilogi med nya karaktärer man kan älska istället. Det känns också nästan elakt att dra in Shepard i nån galaktisk konflikt igen, låt stackarn vila.

Medlem

Det var aldrig något tvivel om att Shepard överlevde, de gjorde det ganska tydligt trots allt. Hade gärna sett mer därifrån, kanske någon prequel, eller något som följer upp på alla de trådar man startade men aldrig avslutade.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag vet inte, det känns lite fegt att ta tillbaka Shepard efter att man avslutat trilogin. Fast samtidigt så har dom kanske inte råd att ta fler risker med den serien. Bioware har ju en hel del att bevisa.

Medlem

Min(a) Shepards är stendöda! 😂


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Skoj att bli länkad av FZ

Medlem
Skrivet av MassEffect:

Shepard är lika viktig för Mass Effect som Master Cheif ör för Halo, Sam för Splinter Cell.
Det vore naivt att tro att Bioware inte skulle ha med Shepard in framtida spel i serien.
Det var inte utan anledning som han överlevede i trean.

Är hen verkligen det? Tycker världen och karaktärerna runtomkring är det viktiga med ME. Shep är bara en avatar för spelaren som är designad att i grunden vara rätt så personlighetsfattig som gör det möjligt för att spelaren ska kunna fylla utrymmet med sina egna val med minst friktion, och kan lätt bytas ut. Bara det att man kan designa sin egen Shep tycker jag i sig skapar en helt annan situation än Halo och Splinter Cell där huvudkaraktärerna är fastspikade.

Medlem

Ugh....
Älskar verkligen trilogin men fy fan vad jag inte tål slutet. Gör mig fortfarande irriterad när jag tänker på det.
Enligt mig så är det så jävla tråkigt att dom inte behåll "indoktorerings teorin", det var det enda som var logiskt. men det fuckade dom också upp.

Tycker det var rätt tänkt att slopa shepard i Andromeda och dom borde släppa karaktären och foka på nått nytt.

Pansarknekt

Visste inte Sheppard var en höna hela tiden.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av meganollan:

Ugh....
Älskar verkligen trilogin men fy fan vad jag inte tål slutet. Gör mig fortfarande irriterad när jag tänker på det.
Enligt mig så är det så jävla tråkigt att dom inte behåll "indoktorerings teorin", det var det enda som var logiskt. men det fuckade dom också upp.

Tycker det var rätt tänkt att slopa shepard i Andromeda och dom borde släppa karaktären och foka på nått nytt.

Jag har aldrig fattat vad folk tycker är ologiskt med de olika sluten

Medlem

just det fan, glömde kolla dom andra 3 sluten körde bara ondska rakt igenom på legendary


signatur

//monster

1
Skriv svar