FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem

Farao. Metro + NZ +technical kan ha varit den roligaste kombo jag kört hittills! Men jag blev nog knasigt bestraffad på första sträckan.. Trots 3 av 4 gröna mot Millmount så hamnade jag över en minut efter. Jag fastnade lite i ett staket vid en minimal avåkning, körde för att trigga en reset (brukar ge 4s straff) men måste ha hamnat på nån yta där sån tigger saknas och gissar jag åkte på straff för "gening" istället 😅 (1 min??) sjukt irriterande.. Är bara på service och tvek att jag kommer i mål, i slutet av SS3 tändes både kyl- och motorlampa utan några frontala fadäser så jag måste väl bara ha övervarvat nåt vårdslöst. 😁

###

Kom i mål. Och vidhåller att det var nåt av det roligaste jag kört i Dirt Rally 2.0 hittills. Jag har knappt haft ett uns av kul med grupp B tidigare, men detta var godis! Gick inte mycket bättre än vanligt rent tidsmässigt, men det skiter jag i. Det va svinsköj och bilen höll fint! Lite quick fixes och maxad tidsstraff på reparationerna vid service 😅 Mycket silvertejp och MacGyver-fix.

Encore, encore, encore!

Medlem

Uselt avslut på en rätt ok säsong för min del. Hittade inte så mycket fart, men var ute och slog i kanterna desto mer. Sista sträckan klantade jag mig rejält, spann, fick punktering och fastnade dessutom så jag lära köra en reset ca 300 meter från mål.

Medlem

Helt uselt för min del med... Punktering av en buske efter 15sec och sedan kunde jag inte byta däck "Bugg" så blev en dnf här...

Medlem
Skrivet av KexPai:

Helt uselt för min del med... Punktering av en buske efter 15sec och sedan kunde jag inte byta däck "Bugg" så blev en dnf här...

Jag blir inte klok på det där.. Nånting verkar ju få reservhjul att försvinna. Hänt flera gånger när jag precis innan start kollar så jag valt rätt däck upptäcker att antal reservhjul står på 0.. 🤔 Hörru DR2, jag vill alltid ha minst 1! Helst 4 😅 idé! En liten släpkärra full med extra hjul! Ööh.

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Jag blir inte klok på det där.. Nånting verkar ju få reservhjul att försvinna. Hänt flera gånger när jag precis innan start kollar så jag valt rätt däck upptäcker att antal reservhjul står på 0.. 🤔 Hörru DR2, jag vill alltid ha minst 1! Helst 4 😅 idé! En liten släpkärra full med extra hjul! Ööh.

Dom brukar försvinna när man laddar bilens setuppis.

Medlem
Skrivet av Limpler:

Dom brukar försvinna när man laddar bilens setuppis.

Känns så. Kan det va så att sparar man setup i TT så sparas 0 (då reserv inte finns) och sparar man setup i annat spelläge så sparas valt antal?

Medlem

Jag kan dessvärre inte hålla med Xstioph. Värsta kombinationen på länge. Denna helvetiskt högerstyrda skräpbil var helt omöjligt att köra i totalt oigenkännlig terräng och beckmörker. Trots flera träningar under veckan så lyckades jag köra i på flera ställen på SS3 och gav helt enkelt upp.

Aldrig mera högerstyrt...

Medlem

Verkligen en kul bil att köra, den där Metro:n!👍 Passade mig bra på de Nya Zeeländska vägarna. Försöker komma i mål med hel bil varje tävling, sitter nog i ryggmärgen tror jag. Ska man få till de riktiga topptiderna får man nog börja ladda (chansa) lite mer🙄. Å andra sidan har jag inte en enda DNF sedan jag gick med i klubben i augusti. (Jo en, men då var det spelet som låste sig)😩 Kan ju vara kul att se hur lång sviten kan bli. 🤔 Det är i alla fall jäkligt kul att köra i denna klubben och att följa inläggen i tråden. Vi ses nästa säsong!💪💪

Medlem

Trots att det är Fredag den 13:de, körde jag in ändå, jag tänkte att det kan vara bra att ha Jason som kan mana på en lite, med skräckblandad förtjusning gav jag mig iväg, på slutet av ss 1 då jag tyckte jag skymta han i publiken, blev jag rädd och snurra, resten flöt på utan missöden. Kul säsong, när det var enhetliga bilar.

Medlem

Sladdat igenom NZ!
Det gick väl skapligt när man fick byta kameravinkeln, helt otroligt vad lustigt det känns med högerstryt
Tabbade mig halvvägs in på sträcka 3 och drog på mig en punktering men i övrigt gick det bra.

Tack för den här säsongen gott folk!

Sträcka 4

Medlem
Skrivet av Limpler:

Sladdat igenom NZ!
Det gick väl skapligt när man fick byta kameravinkeln, helt otroligt vad lustigt det känns med högerstryt
Tabbade mig halvvägs in på sträcka 3 och drog på mig en punktering men i övrigt gick det bra.

Tack för den här säsongen gott folk!

Sträcka 4
https://www.youtube.com/watch?v=aBID3tNRPY8

Hur fick du den där kameravinkeln? Jag antar att det inte var någon form av mod.

Medlem
Skrivet av scienta:

Hur fick du den där kameravinkeln? Jag antar att det inte var någon form av mod.

Det är vanliga "hood" kameravinkeln. Antar att man måste ha exterior cameras: on i assist menyn

Medlem

Men guuu va nyfiken man är på slutresultatet

Tror jag fick för mycket stryk och hamnar 2-3, men kul fight

brrap brrap pew pew

Ursäkta allihop att det dragit iväg i tid! Fullt upp överallt just nu men jag tar tag i detta så snart jag kan


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Medlem

Finns Phil på riktigt?!

Medlem

Lerb hoppas allt är bra med dig då vi inte har hört något på ett tag ..

brrap brrap pew pew

Hej på er allihopa.

För att svara på senaste inlägget, jag mår bra! Det har bara varit väldigt mycket både på det privata och på det arbetsmässiga planet det senaste, så FZDZ har helt enkelt fått hamna på sidobänken. Det är inte utan att jag får dåligt samvete, jag vet att alla väntar på slutresultatet från förra säsongen och nästa säsong.

Jag ska fixa detta inom en snar framtid, jag behöver bara komma ikapp lite på andra ställen först

Ta hand om er allihopa!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Bara jag som är sugen på en till säsong?
har varit otroligt roligt
kommer det nån till tro?

Medlem
Skrivet av Baklastarn:

Bara jag som är sugen på en till säsong?
har varit otroligt roligt
kommer det nån till tro?

Framåt hösten kommer nog suget tillbaka. Ratteriet har inte varit inkopplat en enda gång sen säsongsavslutningen för egen del. 😵‍💫 Sommar, sommar sommaaaar..

Medlem
Statistik från föregående säsong

Nu när vi alla går och längtar efter kommande säsong så har jag sammanställt lite statistik från föregående säsong.

Den som inser min storhet och pionjäranda i Excel och gärna skulle lära sig det jag kan, kan ta med följande tips:
Jag har tid om du har råd..!

brrap brrap pew pew
FRZDZ 2022, Säsong 2, Rally 7 och 8 Argentina och Nya Zeeland avslutade!

Це був час!
Ukrainska, på svenska: Det var på tiden!

Hej folket!

Herrejävlar tänker ni, han lever. Ja, det gör jag och jag vill öppna med att be lite om ursäkt. Jag har misskött FZDZ å det grövsta under en lång tid nu men det var helt enkelt så att jag inte hann med riktigt så bra som jag brukar, och när det blev stressigt så tappade jag helt enkelt även suget. Jävligt trist men så är det.

Nu vart min tanke dock att dra igång den här lilla spelklubben igen och jag hoppas att det fortfarande är några kvar där ute som vill köra rallybil med mig. Min tanke framöver är att kanske inte ha en massa "temasäsonger" utan att vi kör rally helt enkelt, kanske bryter upp med någon kul temasäsong (bara Grupp B RWD på asfalt någon?) men på det stora så kör vi mellanmjölk framöver. Hoppas det är OK!

Min tanke är att FZDZ drar igång med 2022 säsong 3 lördagen den 15e Oktober om allt vill sig väl, men jag tänker att jag släpper mer information kommande vecka.

-------------------------------------------------------------------------------------

För det är ju faktiskt så att vi har en förgående säsong som hamnat lite i limbo som vi behöver reda ut först!

Jag kan konstatera, efter att ÄNTLIGEN ha sammanställt resultaten, att det är förjävla tight där uppe i toppen med de riktigt snabba snubbarna alltså. Facit från 2022 säsong 2 är alltså att..

..vår vinnare är @PatchedPlayer ! Ett stort grattis till karln, som skrapade ihop 166 poäng sett till hans 6 bästa rallyn. Grattis och bra jobbat!

När vi tittar på andraplatsen så ser vi också en viss problematik med vårt poängsystem, eller kanske charmen, för det är trångt här på pallen ska ni veta. Vi har på delad andraplats hela tre förare! Det rör sig om inga mindre än @PV_544_1965 , @Arete och @Limpler ! Ett stort grattis till er alla som lyckades kamma hem 165 poäng sett till era sex bästa rallyn, och den skarpögde har alltså redan konstaterat att dessa tre eminenta herrar enbart är en ynka poäng bakom säsongens vinnare.
Fyra förare inom 2 poäng efter åtta deltävlingar. Dra mig baklänges.

På tredjeplatsen hittar vi ingen mindre än @Tinardirith med 113 hemkörda poäng, sjukt bra jobbat och stort grattis!
En extra medalj går ut till Tinardirith i form av vår exklusiva "Våga Vägra Vurpa"-medalj som vi ger ut till folk som dyker upp på samtliga rallyn och håller sig från diken, träd osv. Tinardirith har alltså kört igenom hela säsongen utan en enda DNS eller DNF, något enbart fyra förare lyckats med denna säsong.

Här är alla förare som har förtjänat en "Våga Vägra Vurpa"-medalj denna säsong:

@Arete
@Tinardirith
@Berntlind
@Morrgann

Tack även alla utanför pallplats som deltog i denna säsong, och ursäkta mig återigen för detta enorma dröjsmål och misskötsel. Det ska bli bättring!

Återkommer med info om nästa säsong!

Rally Argentina

Powerstage Argentina

Rally Nya Zeeland

Powerstage Nya Zeeland

Säsongstabell


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Skrivet av Morrgann:

Nu när vi alla går och längtar efter kommande säsong så har jag sammanställt lite statistik från föregående säsong.

<Uppladdad bildlänk>

Den som inser min storhet och pionjäranda i Excel och gärna skulle lära sig det jag kan, kan ta med följande tips:
Jag har tid om du har råd..!

Det här är grymt


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Chefredaktör

Grattis @PatchedPlayer!
Och så roligt att se att ni håller igång och är så aktiva.
Hjältar! <3

Medlem

Väl kört @PatchedPlayer !!

@lerb
Du har gjort långt mycket mer än mågon kan önska sig, dina säsonger är så väl uppstyrda och underhållna, om du behövt eller behöver en paus är det ingen som kommer invända! MVP utan dess like!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av lerb:

På tredjeplatsen hittar vi ingen mindre än @Tinardirith med 113 hemkörda poäng, sjukt bra jobbat och stort grattis!
En extra medalj går ut till Tinardirith i form av vår exklusiva "Våga Vägra Vurpa"-medalj som vi ger ut till folk som dyker upp på samtliga rallyn och håller sig från diken, träd osv. Tinardirith har alltså kört igenom hela säsongen utan en enda DNS eller DNF, något enbart fyra förare lyckats med denna säsong.

Haha tack så mycket! Nog har jag sett ett och annat träd och dike på nära håll men inte värre att jag envist och långsamt linkat i mål

Stort grattis @PatchedPlayer och tack @lerb för arrangemanget! Jag tror faktiskt att jag inte har startat Dirt en enda gång sedan senaste FZDZ. Kommer vara sjukt rostig Har mest chillat i CarX Online sedan dess så nu måste hjärnan ställas om ordentligt.

Medlem

Underbart att se dig tillbaka @lerb! <3
Och grattis @patchedplayer! Grymt bra kört i en av de tightaste säsongerna hittills

Jag har knappt rört ratten sen FZDZ slutade, så kommer vara sjukt ringrostig i nästa säsong

Medlem

Grattis @PatchedPlayer!

Kul att se dig bästa lekledare @lerb!
Håller helt och hållet med om det @Soulless skriver.

Jag kör säsong 3 det spelar inte så stor roll om det bjuds på mellanmjölk eller starköl! 🙂

brrap brrap pew pew

Fasen vad härliga ni är Tack

Är själv aningen ringrostig på grund av tid borta från rallyspel så det ska bli intressant att se hur det går när vi drar igång igen!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Wow! Seger med ETT poäng och mer FZDZ, bästa nyheterna man har fått på länge 😅

Stort tack till alla deltagare och absolut främst @Lerb, jobbet du gör här är verkligen otroligt! 👍

Jag är taggad inför nästa säsong, antar att det är dags att damma av rally-riggen igen 😅


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Skriv svar