13,4 miljoner! Elden Ring är redan Dark Souls-studions bästsäljare

Robot
13,4 miljoner! Elden Ring är redan Dark Souls-studions bästsäljare

Siffran fortsätter ticka uppåt.

#elden-ring


Medlem

Inte så konstigt, är ju trots allt det bästa spelet som någonsin gjorts(Tätt följt av Bloodborne, Demon souls remake och Dark souls III).

Medlem

"we will continue our efforts in expanding the brand beyond the game itself, and into everyone's daily life"

Blir lite dålig stämning när man öppnar sovrumsdörren på morgonen och Tree Sentinel står utanför och välkomnar en med en örfil.

Medlem

Går ju att spela med easy mod.
Men världen och atmosfären är fantastiskt.

Medlem

Har själv inte spelat något annat än Elden Ring sen släppet. Har inte haft så mycket tid men drar ut på min första runda så långt det går med att försöka utforska så mycket det bara går, läsa diverse beskrivningar på utrustning mm. Försöker även hjälpa så många som möjligt med problem och bossar jag själv hade problem med. Efter att man spelat som Paladin som jag alltid spelat som i första genomspelningen så är man lite sugen på att spela som Rogue med båge eller kanske Pyro.

Hade dock varit trevligt med en HD texture-pack till PC och nya generationens konsoler för att förbättra grafiken något. Tråkigt att vissa ytor ser ut som hej ett PS3 spel när designen är på topp.

Medlem

Själv tycker jag de tär sjukt över hypat, bra spel helt klart, men överhypat, alla höjer det till himlen med allt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Själv tycker jag de tär sjukt över hypat, bra spel helt klart, men överhypat, alla höjer det till himlen med allt.

Förklara gärna varför du tycker att det är överhypat.

phi
Medlem

Bra spel säljer. Mycket enkel ekvation.

Medlem

Riktigt bra spel, välförtjänt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja man tjänar på att släppa till flera platformar

Medlem

Riktigt kul och välförtjänt.

Faktum är att jag tappat suget att spela helt efter att jag blev färdig med Elden Ring. Det känns liksom inte lönt att spela något annat. Typ.

Förmodligen en tillfällig svacka.

Medlem

Inte oväntat, men ändå kul. Det är också imponenande för From är absolut inte en av de största utvecklarna (sett till antalet eller pengar).

Medlem
Skrivet av employed:

Förklara gärna varför du tycker att det är överhypat.

Tycker det inte sticker ut något speciellt bara och folk över hypar det allt för mycket.


signatur

Spela spel är kul ibland.

The Ashen One
Skrivet av gardis84:

Inte så konstigt, är ju trots allt det bästa spelet som någonsin gjorts(Tätt följt av Bloodborne, Demon souls remake och Dark souls III).

Skulle säga att det inte är sant, då alla spelen har en helt olika tidsfaktor osv, ok man jämför alla dem med vad de kunde med tidens teck är det vagt.

From gör alltid bra spel oavsett, och Elden Ring som är deras första open world så tycker jag nog att Elden ring toppar standard trots problem alla spel har. De gör det bara så mycket bättre och beroende på skalan. Repetition finns såklart samt copy paste..
Men det har alla open World och breath of the wild är 100 ggr värre där, särskilt i att bli belönad när du gör repetition.

Elden ring är nog det enda spelet jag skulle bryta av lite från souls och Sekiro.

De har något på G som kommer slå och häpna bli bättre som alltid. De kommer alltid leverera ett top spel med tiden dem har och därför är dem alltid en 10/10 Studio som inte bryr sig om ideal .

Åter igen lite fakta till alla som ger detta spel skit för att de köpte det på PC , spelar det på PS4an. Förstår frustrationen att fps'en inte lirar men ja det har den aldrig på PC, det är bara en bonus att det släpps där pga Bandai. ja From har hittils sen DS aldrig kunnat ge ett stabilt spel på PC.. Ge upp.. sluta gråt över något vi aldrig fått !! <3 Vi kanske får ett bättre spel nästa gång till PC.

Medlem

Aldrig spelat tidigare spel från utgivaren och var osäker om detta skulle vara intressant. Köpte det och tänkte att jag ger det en chans.
Sen var jag fast. Längesen jag verkligen var så indragen i ett spel som Elden Ring. Så glad att jag tog steget.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Skulle säga att det inte är sant, då alla spelen har en helt olika tidsfaktor osv, ok man jämför alla dem med vad de kunde med tidens teck är det vagt.

From gör alltid bra spel oavsett, och Elden Ring som är deras första open world så tycker jag nog att Elden ring toppar standard trots problem alla spel har. De gör det bara så mycket bättre och beroende på skalan. Repetition finns såklart samt copy paste..
Men det har alla open World och breath of the wild är 100 ggr värre där, särskilt i att bli belönad när du gör repetition.

Elden ring är nog det enda spelet jag skulle bryta av lite från souls och Sekiro.

De har något på G som kommer slå och häpna bli bättre som alltid. De kommer alltid leverera ett top spel med tiden dem har och därför är dem alltid en 10/10 Studio som inte bryr sig om ideal .

Åter igen lite fakta till alla som ger detta spel skit för att de köpte det på PC , spelar det på PS4an. Förstår frustrationen att fps'en inte lirar men ja det har den aldrig på PC, det är bara en bonus att det släpps där pga Bandai. ja From har hittils sen DS aldrig kunnat ge ett stabilt spel på PC.. Ge upp.. sluta gråt över något vi aldrig fått !! <3 Vi kanske får ett bättre spel nästa gång till PC.

Förstår inte vad du invänder mot

Medlem
Skrivet av stiivn:

Aldrig spelat tidigare spel från utgivaren och var osäker om detta skulle vara intressant. Köpte det och tänkte att jag ger det en chans.
Sen var jag fast. Längesen jag verkligen var så indragen i ett spel som Elden Ring. Så glad att jag tog steget.

sedan den dagen jag testade ett FromSoftware-spel har jag inte kunnat lira något annat. Alla deras spel är bara så mycket bättre än alla andra spel. Så kan verkligen rekommendera deras katalog, och är det motigt att spela de äldre spelen är remaken på Demons Souls magisk bra, och Dark Souls III, sekiro och kanske den bästa av dom alla Bloodborne är fortfarande väldigt vackra och aktuella. Sen tycker jag det enda Soulsborne-spelet som inte FromSoftware gjort som är uppe på den nivån är Niho2. Det saknar såklart mycket av djupet och stämningen, men gameplay-mässigt är det fenomenalt.

Medlem

Br spel men överhypat som bara den.
Fixade platinum i det.
Senare delen av spelet kändes mer som utfyllnad än kvalitet.
Bossarna höll inte samma kvalitet som i tidigare spel.
Skulle rekommendera spelet för folk men det är inte så bra som folk vill få det till.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Br spel men överhypat som bara den.
Fixade platinum i det.
Senare delen av spelet kändes mer som utfyllnad än kvalitet.
Bossarna höll inte samma kvalitet som i tidigare spel.
Skulle rekommendera spelet för folk men det är inte så bra som folk vill få det till.

Jag håller med om bossarna, de var svagare än i tidigare spel. Sällan man kände den där hopplösa initiala känslan ”åh men satan i helvete” inför uppgiften.

Men förstår inte det där om överhype. Hype är för mig kopplat till förväntan, nu säger ju folk bara va de faktiskt tycker ok spelet. Sen kan man hålla med om det eller inte. Jag tycker tex Witcher 3 är ett högst mediokert spel. Stämningsfull värld men alltså, uselt gameplay, väldigt svag strids-mekanik och så repetitiva uppdrag. Men så känner jag för alla andra spel numera(Horiozon zero dawn tröttande jag på efter några timmar.).

Medlem
Skrivet av gardis84:

Inte så konstigt, är ju trots allt det bästa spelet som någonsin gjorts(Tätt följt av Bloodborne, Demon souls remake och Dark souls III).

Kan inte säga emot dig.
I mina ögon är Elden Ring det bästa spel som någonsin släppts.
600+ timmar, och är lång ifrån trött på spelet.
Det är valuta för pengarna.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Br spel men överhypat som bara den.
Fixade platinum i det.
Senare delen av spelet kändes mer som utfyllnad än kvalitet.
Bossarna höll inte samma kvalitet som i tidigare spel.
Skulle rekommendera spelet för folk men det är inte så bra som folk vill få det till.

Skönt att vi tycker olika.
Senare delen av spelet är ju när det verkligen vaknar till.
"Loren" får mening, man fattar hur allt är.
Inte sedan Dark Souls har From lyckats linda in så grymt mycket story i alla världens hörn.
Långt ifrån överhypat enligt mig, kanske underförstått, som Froms andra titlar?
Det köper jag.

För övrigt, deras lättaste platinum någonsin. Krävde ju knappast något för att fixa det.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Riktigt kul och välförtjänt.

Faktum är att jag tappat suget att spela helt efter att jag blev färdig med Elden Ring. Det känns liksom inte lönt att spela något annat. Typ.

Förmodligen en tillfällig svacka.

Så blir det för mig också efter jag klarat ett nytt FromSoftware-spel, allt annat känns så meh ett bra tag efter. Påbörjade God of War för första gången och var tvungen att sluta för tillfället, det känns så klumpigt och plottrigt(fullt med skit man ska samla och bocka av) i jämförelse med Elden Ring.

Förövrigt välförtjänt! Spelet är fantastiskt. Nu hoppas jag på ett matigt och grymt DLC av samma kvalité inom en snar framtid.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kul spel. Dock måste jag säga att bloodborne, Dark souls och sekiro är bättre spel. Den öppna världen sänkte verkligen upplevelsen för mig. Statisk och tillförde verkligen inget alls mer än tråkiga transportsträckor.

Hade också gärna sett färre likheter med Dark souls.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Åter igen lite fakta till alla som ger detta spel skit för att de köpte det på PC , spelar det på PS4an. Förstår frustrationen att fps'en inte lirar men ja det har den aldrig på PC, det är bara en bonus att det släpps där pga Bandai. ja From har hittils sen DS aldrig kunnat ge ett stabilt spel på PC.. Ge upp.. sluta gråt över något vi aldrig fått !! <3 Vi kanske får ett bättre spel nästa gång till PC.

Är det 60 fps spärren du syftar på eller att man inte kan köra ultra wide?
60fps på "vanlig skärm" och spelet är underbart, jag tror pc versionen då är den "bösta" versionen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Helt galet bra spel i jämförelse med senaste årens spelsläpp. Returnal och Hades finns även med på topplistan men Elden Ring är ohotad etta.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Sjukt bra spel, förstår inte "över-hype" grejen. Spelet har ju släppts och folk älskar det, så klart inte alla gör det för finns inget spel som alla älskar. Det finns såklart brister men i sin helhet är det helt sjukt vad de lyckat med här. Cyberpunk var överhypeat för det levde inte alls upp till förväntningarna. Alla som vet vad Fromsoftware håller på med visste exakt vad Elden Ring skulle bli för typ av spel och att säga att det levde upp till folks förväntningar är ett understatement.

Fromsoftware gör bästa spelen, bästa världarna och har en sån underbar community. Såklart min åsikt men känns som Souls spelen har blivit ett gamingfenomen. De har verkligen hittat sin grej och finns ingen som gör den grejen bättre än Fromsoftware. De ska verkligen vara stolta, de har lyckats skapa spel och en community som de flesta spelföretag bara kan drömma om.

Ska bli så spännande att se va vad som kommer här näst, tror det lär bli Elden Ring DLC men hoppas också på Bloodborne 2 och Sekiro 2. Skulle inte tacka nej till en PS5 Remaster av Bloodborne heller faktiskt, det känns som det mest troliga med tanke på att det inte uppdaterat Bloodborne alls till skillnad från deras andra titlar.

Praise the sun \o/

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Sjukt bra spel, förstår inte "över-hype" grejen. Spelet har ju släppts och folk älskar det, så klart inte alla gör det för finns inget spel som alla älskar. Det finns såklart brister men i sin helhet är det helt sjukt vad de lyckat med här. Cyberpunk var överhypeat för det levde inte alls upp till förväntningarna. Alla som vet vad Fromsoftware håller på med visste exakt vad Elden Ring skulle bli för typ av spel och att säga att det levde upp till folks förväntningar är ett understatement.

Fromsoftware gör bästa spelen, bästa världarna och har en sån underbar community. Såklart min åsikt men känns som Souls spelen har blivit ett gamingfenomen. De har verkligen hittat sin grej och finns ingen som gör den grejen bättre än Fromsoftware. De ska verkligen vara stolta, de har lyckats skapa spel och en community som de flesta spelföretag bara kan drömma om.

Ska bli så spännande att se va vad som kommer här näst, tror det lär bli Elden Ring DLC men hoppas också på Bloodborne 2 och Sekiro 2. Skulle inte tacka nej till en PS5 Remaster av Bloodborne heller faktiskt, det känns som det mest troliga med tanke på att det inte uppdaterat Bloodborne alls till skillnad från deras andra titlar.

Praise the sun \o/

Hear hear! ♥️


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av stiivn:

Aldrig spelat tidigare spel från utgivaren och var osäker om detta skulle vara intressant. Köpte det och tänkte att jag ger det en chans.
Sen var jag fast. Längesen jag verkligen var så indragen i ett spel som Elden Ring. Så glad att jag tog steget.

Det här var jag. Jag var rädd att jag skulle tröttna på spelet om det var för svårt, jag har ibland svårt för motgångar i spel.
Så jag väntade typ tre veckor efter release innan jag beslutade mig för att ändå köpa det.
Nu är jag 139 timmar in i spelet, och jag bara älskar allt med det.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Sjukt bra spel, förstår inte "över-hype" grejen. Spelet har ju släppts och folk älskar det, så klart inte alla gör det för finns inget spel som alla älskar. Det finns såklart brister men i sin helhet är det helt sjukt vad de lyckat med här. Cyberpunk var överhypeat för det levde inte alls upp till förväntningarna. Alla som vet vad Fromsoftware håller på med visste exakt vad Elden Ring skulle bli för typ av spel och att säga att det levde upp till folks förväntningar är ett understatement.

Fromsoftware gör bästa spelen, bästa världarna och har en sån underbar community. Såklart min åsikt men känns som Souls spelen har blivit ett gamingfenomen. De har verkligen hittat sin grej och finns ingen som gör den grejen bättre än Fromsoftware. De ska verkligen vara stolta, de har lyckats skapa spel och en community som de flesta spelföretag bara kan drömma om.

Ska bli så spännande att se va vad som kommer här näst, tror det lär bli Elden Ring DLC men hoppas också på Bloodborne 2 och Sekiro 2. Skulle inte tacka nej till en PS5 Remaster av Bloodborne heller faktiskt, det känns som det mest troliga med tanke på att det inte uppdaterat Bloodborne alls till skillnad från deras andra titlar.

Praise the sun \o/

Dark souls spelen är väl kända för/skapade "git gud" mentaliteten, personer som är skitstövlar mot alla som inte ser storheten i fromsoftwares alla spel. Visst är de säkert i minoritet men de få personer jag mött ingame i dark souls har vart från invasions och de meddelanden som står skrivna i spelen är mest skit och ren griefing. Visst är det sånt i alla spel med PVP/multiplayer, känns bara som det sticker ut mera i dark souls där man inte kan banna eller välja motståndare/meddelanden.

Enligt metacritic så ligger elden ring snäppet under breath of the wild och det kan stämma ganska bra. De har skapat en serie spel med en skara anhängare likt zelda så där har de verkligen lyckats. Tycker de är likvärdiga andra stora spelserier typ Uncharted. Zelda och dylikt. De har sin plats bland de stora men de är absolut inte på toppen.

Finns saker i dark souls serien som är katastrofala som NPCs som beter sig som MMO vendors och områden som the great hollow, Iron passage och frigid outskirts får mig att stänga av spelet.

En del av kritiken mot elden ring är copy paste dungeons och återanvända animationer vilket jag instämmer i.
Alla dark souls spelen har blivit en gröt i mitt huvud där jag har svårt att specificera vilket spel som hade vilken boss i efterhand eftersom de är så lika. Det som sticker ut är väl sekiro men dock är storyn i sekiro nästan skrattretande stympad av dark souls motorn när hela världen är emot dig och stela statiska NPC försöker förmedla en story medans samtidigt i rummet bredvid står deras dövstumma vakter och vill mörda dig oavsett.

Medlem
Skrivet av Izuel:

En del av kritiken mot elden ring är copy paste dungeons och återanvända animationer vilket jag instämmer i.

Sant till viss del, då har man inte sett alla "Dungeons".
Skyrim någon?
Återanvända animationer?
Gapskratt, vart i spelet stör du dig på det och inte i alla andra liknande spel?
Gnälla för sakens skull känner jag.

Gillar man inte spelet är det helt ok.
Men att gnälla över saker bara för att smutskasta är bara infantilt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

12
Skriv svar