Resident Evil Village passerar 6 miljoner

Robot
Resident Evil Village passerar 6 miljoner
Medlem

Ser fram emot nästa resident evil

Medlem

Bra spel


signatur

Ännu en dag i paradiset.

It's not a lake, it's an ocean

Capcom ska ha credd för att de lyckats hålla Resident Evil relevant under så många år.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Inte spelat än.
Väntar på vr version


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har faktiskt tankat ner det till Steam idag för att börja lira nu vilket blir min 2a genomspelning totalt. Riktigt bra spel även om jag gärna hade tagit ännu mera skräck. Längtar till nästa Resident Evil i serien. Dessa spel får jag aldrig nog av.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ser fram emot nästa resident evil

inte jag, tycker fps är helt värdelöst, sista bra var ju RE4...

Har spelet i hyllan, har inte haft tid än.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

inte jag, tycker fps är helt värdelöst, sista bra var ju RE4...

Tycker first person funkar riktigt bra till skräck eftersom ens fov är mindre. Det blir ju mer nervigt när man inte ser om något smyger på en bakifrån. Vi har ju Amnesia och FEAR som är två grymma first-person spel inom skräck genren

Tycker poängen med skräckspel är atmosfären och de har de lyckats riktigt bra med i de senaste två RE spelen som är FPS. Sen älskar jag Resident Evil 2 Remaken som är i third person och Dead Space är en av mina favorit serier så för mig spelar det ingen stor roll. Är själv inget fan av FPS-spel men tycker inte alls man kan jämföra Resident Evil med standard FPS som tex CoD eller BF. Det är fortfarande sikta, skjut och bli spooked vare sig du ser din karaktärs arsle eller ej

Kan ju vara värt att ge spelen en chans ändå om du nu gillar serien. Spelen är inte bra pga third/first person utan de är bra för de är välgjorda spel. Tycker jag iaf.

Medlem

Spelet var överlag väldigt bra men när man spelar om det märks det tydligt att det har stora besvär med tempot.

Medlem

Det här spelet var bättre än väntat, gillar det bättre än VII även om det inte var lika mycket skräck. Dockhuset vägde upp rätt mycket och fabriken var rätt obehaglig. Slottet också så klart, när man har en big mommy som klampar runt och letar efter dig. Bra blandat med andra ord. Bra omspelningsmöjligheter och gött med inbyggda "fusk", att man kan låsa upp infinite ammo osv.

Träsket var dock träsk.

Medlem

Helt ok, men långt ifrån lika imponerande som 7:an var. De skulle ha satt majoriteten av spelet i slottet och haft mera fokus på det. Starten på spelet kändes också helt makalöst korkat gjort, de ville göra en liknande start som 7:an hade men utan någon punch. Ååå allt är mörkt, helt svart, du kommer fram till ett hus, du måste gå ner i källaren, du hör ljud på ovanvåningen, du går upp, *POFF* nu är allt ljust och fint igen.... eum... ok? Det känns som att det saknas 1h speltid bara där. Sure designen var bra men det är ett actionspel med lite skräck, inte tvärtom.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inte spelat än.
Väntar på vr version

väntar på gamepass släppet...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Har fortfarande inte köpt hoppas på en VR version innan jag slår till då "nya" Resident Evil ska upplevas i VR

1
Skriv svar