Storbråk mellan två forna vänner och Duke Nukem Forever-utvecklare

Robot
Storbråk mellan två forna vänner och Duke Nukem Forever-utvecklare

Scott Miller skriver "Sanningen om DNF" - kallas "aningslös narcissist" av George Broussard.

#duke-nukem-forever


Medlem

Amber vs Depp nerd edition 😂


signatur

IDKFA

Medlem

Att avsluta ett extremt personligt och gnälligt inlägg på Twitter med "Least I've had the class to keep thoughts private." måste väl vara lite höjden av ironi ändå? Helt galet vilket träsk det stället är.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Gnällkuk

Spontant så tror jag mer på Miller än George i detta fall, hela hans tonläge och oförmåga att precisera de felaktigheter han anser att Miller har. Miller kanske hade laster i sin personlighet, men har svårt att se att hans tillkortakommanden enkom var ansvarig för de brister han själv pekade ut.

Det är ju klart som korvspad att projekt misskötts grovt under en väldigt lång tid. George verkar ju snarare mest mån om att berätta att han minsann varit ett rövhål sedan 70-talet istället för att ens bemöta kritiken. Antingen håller man helt käften, eller så bemöter man sakligt kritiken istället för att börja med den här pajkastningen. PR verkar inte vara hans starkaste kort.

Edit: Ser dessutom att han stängt av funktionen för att svara i hans tråd om han inte specifikt omnämner kontot. Patetiskt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

KoP
Medlem

Tror mera på Scott Miller. Ingen rök utan eld och utvecklingen utav Duke Nukem Forever stod uppenbarligen i brand.

Medlem

Så absolut ingen ny information i denna blogpost

Medlem

Scott: *Konkreta detaljer om problem och vad som gick fel.*
George: ”Scott är dum!”

Har aldrig gillat när folk sysslar med retorik i stil med ”Det var så dåligt, så hemskt, jag orkar inte ens börja med att förklara vad jag menar!”.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Scott: *Konkreta detaljer om problem och vad som gick fel.*
George: ”Scott är dum!”

Har aldrig gillat när folk sysslar med retorik i stil med ”Det var så dåligt, så hemskt, jag orkar inte ens börja med att förklara vad jag menar!”.

Broussard har alltid framstått lite som Comic Book Guy i The Simpsons, och jag har fått uppfattningen att hans gränslösa perfektionism var det största hindret från att DNF blev färdigt.

Jag tror också på Scott Miller, men han är hemskt osynkad med publiken om han tror att folk vill ha ännu en variant av Duke 3D. Förresten är han väl fortfarande involverad i 3D Realms verksamhet som konsult?

EDIT: Miller har inget att göra med 3D Realms-danskarna från och med ifjol.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

skyller ändå allt på broussard som anledning att duke 2001 aldrig släpptes trots det var typ 90% färdigt...

Medlem

hade gärna tagit ett nytt duke, har gamla duke 3d 20th anniversary world tour installerat jämt ifall nostalgisuget skulle dyka upp nån dag


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Att avsluta ett extremt personligt och gnälligt inlägg på Twitter med "Least I've had the class to keep thoughts private." måste väl vara lite höjden av ironi ändå? Helt galet vilket träsk det stället är.

Skrivet av trickeh2k:

Spontant så tror jag mer på Miller än George i detta fall, hela hans tonläge och oförmåga att precisera de felaktigheter han anser att Miller har. Miller kanske hade laster i sin personlighet, men har svårt att se att hans tillkortakommanden enkom var ansvarig för de brister han själv pekade ut.

Det är ju klart som korvspad att projekt misskötts grovt under en väldigt lång tid. George verkar ju snarare mest mån om att berätta att han minsann varit ett rövhål sedan 70-talet istället för att ens bemöta kritiken. Antingen håller man helt käften, eller så bemöter man sakligt kritiken istället för att börja med den här pajkastningen. PR verkar inte vara hans starkaste kort.

Edit: Ser dessutom att han stängt av funktionen för att svara i hans tråd om han inte specifikt omnämner kontot. Patetiskt.

Skrivet av KoP:

Tror mera på Scott Miller. Ingen rök utan eld och utvecklingen utav Duke Nukem Forever stod uppenbarligen i brand.

Skrivet av kebbe:

Scott: *Konkreta detaljer om problem och vad som gick fel.*
George: ”Scott är dum!”

Har aldrig gillat när folk sysslar med retorik i stil med ”Det var så dåligt, så hemskt, jag orkar inte ens börja med att förklara vad jag menar!”.

Hahaha de som konstant skapar trådar där de anklagar andra (ovan nämnda men inte kebbe) är först ut att sprida misstänksamhet. Lärde ni er ingenting från 2017? Särskilt trickeh borde chilla lite med tanke på senaste bannen

KoP
Medlem
Skrivet av kingzla:

Hahaha de som konstant skapar trådar där de anklagar andra (ovan nämnda men inte kebbe) är först ut att sprida misstänksamhet. Lärde ni er ingenting från 2017? Särskilt trickeh borde chilla lite med tanke på senaste bannen

Konstant och konstant. Senaste gången jag skapade en tråd var 2019 som avhandlade en ny tjänst för streaming utav retrospel. ఠ_ఠ

Gnällkuk
Skrivet av kingzla:

Hahaha de som konstant skapar trådar där de anklagar andra (ovan nämnda men inte kebbe) är först ut att sprida misstänksamhet. Lärde ni er ingenting från 2017? Särskilt trickeh borde chilla lite med tanke på senaste bannen

Vad snackar du om? Vilka trådar har jag skapat där jag anklagar andra och när blev jag bannad?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Amber vs Depp nerd edition 😂

. Vem av dom två forna vännerna sket i sängen?!

Medlem

kingzla, inte sett trickeh2k bannad ens för en period. KoP så länge jag har varit medlem har alltid varit en vettig person vad jag vet/sett.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Hahaha de som konstant skapar trådar där de anklagar andra (ovan nämnda men inte kebbe) är först ut att sprida misstänksamhet. Lärde ni er ingenting från 2017? Särskilt trickeh borde chilla lite med tanke på senaste bannen

Men nu gör ju du samma sak (ja ok, kommentar istället för tråd).

Medlem

Mina ören om detta.

Duke Nukem Forever var aldrig bra. Bara ett luftslott av grymma trailers med vad folk förväntade sig skulle vara i spelet som i själva verket inte visste hur de skulle vara. Diverse spel som Half-life och Halo mm har tydligt influerat DNF vilket man kan se i Gearbox slutprodukt med rätt dåliga resultat. Hade varit trevligt om de gick sin egen väg och litade på sin vision men nej.

Det hade varit trevligt om Duke Nukem fick en reboot med ny motor och av en kompetent studio likt Doom och IdS som vågade gå sin egen väg med lyckat resultat.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Hahaha de som konstant skapar trådar där de anklagar andra (ovan nämnda men inte kebbe) är först ut att sprida misstänksamhet. Lärde ni er ingenting från 2017? Särskilt trickeh borde chilla lite med tanke på senaste bannen

Väldigt nyfiken vad du menar här. Nog för att de kan ha starka åsikter, men aldrig över gränsen?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av employed:

Mina ören om detta.

Duke Nukem Forever var aldrig bra. Bara ett luftslott av grymma trailers med vad folk förväntade sig skulle vara i spelet som i själva verket inte visste hur de skulle vara. Diverse spel som Half-life och Halo mm har tydligt influerat DNF vilket man kan se i Gearbox slutprodukt med rätt dåliga resultat. Hade varit trevligt om de gick sin egen väg och litade på sin vision men nej.

Det hade varit trevligt om Duke Nukem fick en reboot med ny motor och av en kompetent studio likt Doom och IdS som vågade gå sin egen väg med lyckat resultat.

id har verkligen gjort ett grymt Doom. Kan dock Duke Nukem funka i detta samhälle? Folk blir lite upprörda över allt numera.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

id har verkligen gjort ett grymt Doom. Kan dock Duke Nukem funka i detta samhälle? Folk blir lite upprörda över allt numera.

Duke 3D säljer fortfarande bra, så jag tror inte att det skulle vara några större problem. Troligtvis skulle några crybullies skriva upp en storm på Twitter. Men i längden så kommer ingen bry sig vad dom har att säga.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Duke 3D säljer fortfarande bra, så jag tror inte att det skulle vara några större problem. Troligtvis skulle några crybullies skriva upp en storm på Twitter. Men i längden så kommer ingen bry sig vad dom har att säga.

Man kanske skulle lira Duke 3D igen. kanske spela igenom det? Var faktiskt ett av mina bästa FPS upplevelser!

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Duke 3D säljer fortfarande bra, så jag tror inte att det skulle vara några större problem. Troligtvis skulle några crybullies skriva upp en storm på Twitter. Men i längden så kommer ingen bry sig vad dom har att säga.

Duke 3d säljer inte bra, men det säljer. Man måste veta att de flesta sådana här spel säljer till folk som redan en gång har köpt eller spelat det, till folk som gillar retroFPS (typ samma personer) och ibland till folk som vill testa eller spel gamla saker.

Skrivet av YmerXE:

id har verkligen gjort ett grymt Doom. Kan dock Duke Nukem funka i detta samhälle? Folk blir lite upprörda över allt numera.

Det är inga problem att få duke att funka idag, jag skulle verkligen vilja att Void Point gör det, inte som nya Doom då, utan snarare som gamla Duke. En riktig uppföljare till spelet, så som det skulle varit om det gjordes back in the days,


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Duke Nukem hade sin tid. På 90-talet.

Medlem

Ett tillrättaläggande till artikeln. Scott Miller äger varumärket Apogee i dagsläget också.

Citerat från Apogee devblog av Scott Miller:
"3D Realms was purchased by an investor in Denmark in 2014, with the idea of continuing to make games using the 3D Realms label. I continued to work with this new management team who was based in Denmark.

THEN, LAST YEAR TWO KEY THINGS CHANGED:
[1] The rights to the Apogee name were returned to myself and my Apogee partner, Terry Nagy. Apogee was then renamed to Apogee Entertainment."

Medlem

Känns nästan som att dom tror att någon bryr sig om Duke Nukem.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Duke 3d säljer inte bra, men det säljer. Man måste veta att de flesta sådana här spel säljer till folk som redan en gång har köpt eller spelat det, till folk som gillar retroFPS (typ samma personer) och ibland till folk som vill testa eller spel gamla saker.

Duke 3D säljer bra med tanke på hur gammalt det är. Resten av vad du skriver kan jag inte kommentera då det helt är baserat på antaganden.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

1
Skriv svar