Starfield och Redfall försenas - släpps 2023

Robot
Starfield och Redfall försenas - släpps 2023

Båda ska lanseras första halvan av nästa år istället.

#bethesda, #redfall, #starfield


Medlem

Bra! Hellre detta än ett halvfärdigt spel!

Skribent

Attans, fan vad surt. Men ja, absolut bättre att de tar sig tid att släppa det när det verkligen är redo.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Attans, fan vad surt. Men ja, absolut bättre att de tar sig tid att släppa det när det verkligen är redo.

Det är Bethesda, kommer fortfarande bara vara halvklart när de väl släpps 2023

Dex
Medlem

Hur blev det med Microsoft och att dom skulle släppa ett nytt AAA spel i kvartalet? Dom verkar ha lite problem med att hålla den planen
Tyvärr blir det ju så med pandemin så klart, men bättre dom skjuter på det och gör klart spelen!
Man tycker ju dock att spelutvecklare / spelutgivare någon gång borde lära sig att inte sätta datum för tidigt. Börjar ju bli löjligt nu då typ majoriteten av alla AAA spel blir uppskjutna. Får hoppas det blir förbättring med det snart!

Medlem

Helt väntat. Något .annat hade vart förvånande.

Medlem

Man ska göra som respawn och EA gjorde med Apex. Säga att man ska släppa det dagen innan.

Medlem

Eller gör som Nintendo gjorde med Xenoblade 3, släpp det tidigare än vad först var sagt.

Medlem

Ingen fara på taket. Det finns en uppsjö med bra spel att spela under väntans gång. Synd å stirra sig blind på just ett spel. Det kommer (förhoppningsvis) färdigt när det är färdigt 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Redaktör
Skrivet av lasselason:

Helt väntat. Något .annat hade vart förvånande.

Ja, jag håller helt med. Att gå ut med datum typ ett år innan är rätt mycket lotteri känns det som.


signatur
It's not a lake, it's an ocean

Jag hade inte väntat mig någonting annat.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Dags att ta bort lite semesterdagar i kalendern 😅

Medlem

Så istället för 11-11-22 så blir det 11-12-23?


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Har sagt detta hela tiden. Förstår verkligen inte hypen kring detta spelet än så länge.

Medlem

Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo! Det enda spel jag längtat efter i år

Edit: Kommer det några andra third person open world rpg-lir som kan hjälpa mig att få tiden att gå till 2023? Helst inte soulslikt á "dö hundra gånger och känn dig sen duktig" utan nåt klassiskt relativt lätt och gärna lite småkul rpg snarare á "bara en quest till".

Medlem

Trodde inte att det skulle släppas i år ändå! trodde seriöst på 2024


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Tråkigt? Ja
Oväntat? Nej.

Skribent
Skrivet av lasselason:

Eller gör som Nintendo gjorde med Xenoblade 3, släpp det tidigare än vad först var sagt.

Det verkar ju som Nintendo gör färdigt spel och kan hålla dem på is tills det finns ett bra läge och släppa. Jag tror tex. att Metroid Prime remaken är färdig redan, men de väntar på att släppa den tills de har releasedatum för Prime 4. Då kan de börja hajpa upp det spelet med att släppa Prime-remaken ett halvår innan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skit


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo! Det enda spel jag längtat efter i år

Edit: Kommer det några andra third person open world rpg-lir som kan hjälpa mig att få tiden att gå till 2023? Helst inte soulslikt á "dö hundra gånger och känn dig sen duktig" utan nåt klassiskt relativt lätt och gärna lite småkul rpg snarare á "bara en quest till".

Kolla in Crimson Desert. Ska släppas i år någon gång.
Skulle släppts redan 2021, men blir nog lagom till när höstens mörker kommer och kryper fram. Ser riktigt nice ut

Medlem

Med tanke på att vi har fått se noll sekunder gameplay så är nog ingen förvånad.

Medlem

Att ha släppet samma datum som Skyrim var ju antagligen för att bygga upp hypen rejält inför Starfield för många skulle tänka "åh ett nytt Skyrim fast i rymden!" och lägga datumet på minnet. Minns när Skyrim väl skulle släppas och hur man såg siffrorna "11-11-11" typ överallt så att skjuta upp spelsläppet kan inte ha varit ett enkelt beslut

Medlem

Ganska nöjd med detta ändå, ger mig mer tid för att skaffa en riktigt bra dator för att kunna spela spelet då min nuvarande garanterat inte klarar av det. Och så ger det mer tid för att priset på DDR5 och grafikkort att sjunka.

Medlem

Bra! Då kanske svackan efter Elden Ring hinner försvinna.

Medlem
Medlem

Vad ska nu Microsoft visa upp den 12:e juni? Känns som det är lite tidigt att visa upp Starfield nu med en försening, med ursprungliga datumet så kändes det som en "no brainer" att köra en lite större teaser. Är dock inte alls förvånad över förseningen, Bethesda har förmodligen enormt tryck från MS att leverera ett välpolerat flaggskepp, normalt "Bethesda-jank" kommer förmodligen inte accepteras av varken recensenter eller spelare.

Medlem

Va fan, jag som avsatt 2023 till Baldurs gate 3. Nåja får hoppas jag hinner med båda.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Ah vilken tur. Då blir det kanske ett buggfritt spel vid release! /s


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Trist för dom som varit hypade. Men men. Vi lär väl få se gameplay under Xbox-konferensen ändå.

Jason Schreier skrev detta på Twitter:
"Last spring before E3, I spoke to some folks on Starfield who were extremely worried about committing to a 11-11-22 date based on the progress they’d made so far. (“Next Cyberpunk” was the term floated.) Good on Bethesda for delaying even after announcing that specific date."

https://twitter.com/jasonschreier/status/1524724800949833732

Då är det bara invänta förseningen på detta då :


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Med tanke på att vi har fått se noll sekunder gameplay så är nog ingen förvånad.

Vi fick ju inte se Fallout 4 förrän ett halvår innan release, så förväntade mig detsamma här

123
Skriv svar